کد خبر 136683
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی در مراسم رونمایی از مستند «تام کت» که در شبکه یک ساخته شده و درباره رشادت‌های نیروی هوایی در زمان دفاع مقدس است از مهدی فرجی ـ مدیر این شبکه ـ تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مهدی فرجی نیز روز پنجشنبه با حضور در جلسه رونمایی از مستند «تام کت» و تقدیر و تشکر از عوامل سازنده مستند مجله حماسه، گفت: نیروی هوایی بر پیشانی درخشان هشت سال مقاومت می درخشد.

فرجی گفت: من اینجا هستم تا احساس خود را به نیروی هوایی بگویم آنچه دوستان در مجله حماسه و تام کت تقدیم کردند روزهای انقلاب را به یاد انسان می آورد بی شک روزهای انقلاب برجسته و با شکوه است و یکی از برگ های زرین که آغاز حماسه انقلاب اسلامی است 19 بهمن روز نیروی هوایی است. یادمان هست وقتی که زحمت کشان نیروهی هوایی در استقبال از امام خمینی پیشگام شدند چه شوری در مردم ایجاد شد. بعد از روزهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هم یادمان هست رشادت‌های خلبانان این مرز بوم را که باعث اتکا و آرامش خاطر مردم شده بود.

وی به عنوان نمونه ای از رشادت‌ها و نقش مهم نیروی هوایی در امنیت کشور گفت: روزی مدیر عامل شرکت نفتکش ایران به من گفت در زمان جنگ بودجه 90 درصد کشور از طریق صادرات نفت تامین می شد و این صادرات از طریق نفت کشهای ایرانی و به پشتوانه نیروی هوایی بود. به طور حتم ارتش نقش زیادی در دور کردن شر دشمنان داشته و نیروی هوایی برپشیانی درخشان مقاومت می درخشد.

فرجی گفت: وقتی مردم از نیروی هوایی صحبت می کنند با شور و هیجان همراه است و طبق نظر سنجی ها از هر پنج شغل انتخابی نوجوانان یکی شغل خلبانی است. آن هم خلبانی هواپیمای جنگی و این نشان دهنده این است که مردم از رشادت های خلبانان نیروی هوایی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

اين مدیر تلويزيون خطاب به خلبانان نیروی هوایی تاکید کرد: مردم شما را الگو و اسطوره خود می دانند .

فرجی در ادامه ابراز امیدواری کرد نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران روز به روز و قدرتمند تر از روزهای فشار و تهدید نقطه اتکای مردم باشد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند ما نسبت به روزهای انقلاب 100 بار قوی تر شده ایم.

او همچنین با تشکر از عوامل سازنده تام کت گفت: این مستند مقدمه تاریخچه نیروی هوایی است و ما تصمیم داریم ساخت برنامه ای مفصل درباره نیروی هوایی را کلید بزنیم.

امیر نصیر زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی نیز در سخانی درباره دوران پر افتخار دفاع مقدس گفت: آن دوران یکی از روزهایی خوب زندگی ما بود که حال وهوای خاصی به ما داد. جنگ ها اصولاً مبنای تحول شده اند و سبب شده دولتمردان در ابعاد مختلف نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردند و تجهیزات جدیدی را ساختند.

 در ابعاد اقتصادی هم مدیریت اقتصادی دوران جنگ درسهای خوبی به مدیران اقتصادی داد و تحول خوبی در مدیریت اقتصادی بوجود آمد در بعد فرهنگی در بعد اجتماعی و دینی تحولات بسیار زیادی در جوامع ایجاد شده و الگو برداری های زیادی از مدیریت در دوران جنگ شده است.

وی افزود: آنچه بین ما و استکبار وجود دارد بحث خدا محوری و انسان محوری است محور کار ما خدا و محور کار دشمن ما که آنها هم به مسایل جنگ و تجهیزات خود می پردازند انسان است. فرق اساسی و نقطه قوت ما و ضعف دشمنان همین نکته است.به قول رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس گنج بود ما باید ملاحظه کنیم چه انگیزه ای سبب شد حماسه ای آنچنانی شکل بگیرد حماسه ای که در هیچ قاموسی نیامده و هیچ استانداردی برای آن تعریف نشده است و در هیچ کتابی نوشته نشده .

باید این دورن دفاع را برجسته کرد. در واقع این حماسه ای عاشورایی است و ما باید به آن در ابعاد مختلف بپردازیم مادرانی که فرزندان خود را راهی جبهه ها می کنند چه انگیزه ای دارند. مهر مادر و فرزند این را نمی پذیرد که فرزند خود را به سوی شهادت بفرستی چه چیزی است که سبب این امر می شود. چه انگیزه ای سبب می شود عباس دوران اراده دشمن را در هم بشکند و در حالی که دشمن اعلام کرده بود هیچ پرنده ای نمی تواند به آسمان بغداد نفوذ کند این شهید نفوذ می کند و موفق می شود.چه نیروی ست که خلبانان را وادار می کند عملیات اچ 3 را انجام دهند عملیاتی که اکنون هم غیرقابل اجراست .

ما باید از درون دفاع مقدس این رازها و گنج ها را احصا کنیم و رسانه ملی مسؤولیت سنگینی برعهده دارد و آن ارایه این رشادت ها به نسل آینده است که البته تا کنون صداوسیما خوب عمل کرده ولی هنوز جای کار دارد و موارد زیادی وجود دارد که درباره آن می توان کار کرد .

مدیریت بحران جنگ را باید به نسل آینده ارایه دهیم . آنهایی که جنگ را دیده اند از تهدید های غرب ترسی به خود را نمی دهند اما نسل جوان که جنگ را لمس نکردند از این تهدید ها نگران می شوند و ما باید با ارایه الگوی مناسب به جوان از این بحران عبور کنیم و توطئه استکبار را در هم بشکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    0 0
    جا داره تشکر کنم از همه کارکنان نیروی هوایی که در جنگ هشت سال دفاع مقدس گل کاشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس