راز دقیق شدن عملیات های استشهادی امسال در سرزمین های اشغالی

روز قدس امسال از این حیث متفاوت است که عملیات های شهادت طلبانه ای به وقوع پیوسته است که بسیار دقیق بوده و صهیونیستها را آشفته کرده است.

به گزارش مشرق، مساله فلسطین و حضور رژیم اشغالگر قدس یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در جهان به شمار می‌رود و بیش از هفت دهه است که رژیم صهیونیستی مشکلات بسیاری برای جهان اسلام و به ویژه مردم فلسطین ایجاد کرده است اما حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی و عدم اتحاد در میان مسلمان درباره این موضوع مانعی جدی برای بیرون کردن رژیم صهیونیستی از فلسطین بوده است.

از دهه دوم سده بیستم میلادی به ویژه بعد از صدور اعلامیه بالفور، یهودیان از سراسر اروپا شروع به مهاجرت به سرزمین فلسطین کردند و با پشتیبانی کشورهای غربی توانستند مردم فلسطین را از خانه‌وکاشانه خودشان بیرون کنند و در نهایت توانستند در ۱۹۴۸ میلادی رژیم جعلی را برپا کنند.

امام خمینی (ره) در حرکتی هوشمندانه، آخرین جمعه‌ی ماه رمضان را روز قدس اعلام فرمودند که موجب گسترش فرهنگ صهیونیسم ستیزی به شکل جهانی گردید و این روز نقطه آغازی بر نگارش مقالات، کتاب‌ها و آثار هنری و برگزاری نشست‌ها، کنگره‌ها و اجتماعات متعدد مردمی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و افشاگری جنایات وحشیانه‌ای شد که صهیونیسم جهانی به دور از چشم جهانیان سال‌ها مرتکب آنها می‌شد.

روز قدس جلوه‌ای از همراهی مردم جهان با فلسطین است، روزی که هر سال و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت‌های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان تبدیل می‌شود.

در چنین روزی ملت‌های دنیا به ویژه مردم ایران اسلامی با راهپیمایی‌های گسترده خود هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را برملا کرده و نشان داده‌اند که «فلسطین» هنوز در وجدان انسان‌های آزاد زنده است.روز جهانی قدس موجب تقویت مقاومت و آزادسازی سرزمین‌های فلسطین اشغالی است آثار بسیار گسترده‌ای در جهان اسلام دارد لذا رژیم صهیونیستی از این موضوع به شدت نگران است.

روز قدس امسال از این حیث متفاوت است که عملیات‌های شهادت طلبانه ای به وقوع پیوسته است که بسیار دقیق بوده و صهیونیست‌ها را آشفته کرده است.

این روزها صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری در رعب و وحشت به سر می‌برند و علت آنهم عملیات مبارزان فلسطینی است که در عمق اراضی اشغالی رخ می‌دهد و خواب را بر صهیونیست‌ها و مقامات آن حرام کرده است.

۴ عملیات در عمق فلسطین اشغالی طی ۱۸ روز انجام شده است و آخرین آن هم عملیات تل آویو بود که به هلاکت سه صهیونیست منجر شد و رعد فتحی حازم آنرا انجام داد و پس از این عملیات دلاورانه، نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی به سختی توانستند وی را به شهادت برسانند.

عملیات درخیابان دیزنگوف تل‌آویو

در پی عملیات (جمعه شب) یک جوان فلسطینی به نام «فتحی رعد حازم» در یک رستوران در تل‌آویو سه صهیونیست کشته شدند.

عملیات «بئر السبع»

در جریان حمله با چاقو در شهر «بئر السبع» در جنوب فلسطین اشغالی، چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عملیات «الخضیره»

در جریان تیراندازی و زیرگیری در منطقه الخضیره در جنوب حیفا که توسط دو جوان فلسطینی صورت گرفت، دو نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

عملیات «بنی براک»

همچنین عملیات «بنی براک» منطقه‌ای در تل‌آویو منجر به کشته شدن پنج صهیونیست شد. در این عملیات، راکب موتور سیکلت با سلاح کلاشینکوف به سمت شهرک‌نشینان صهیونیست شلیک کرد که بر اثر آن دستکم پنج شهرک‌نشین زخمی شدند که هر پنج نفر آنها بر اثر شدت جراحات کشته شدند.

جوانی که قوی‌ترین عملیات در خیابان دیزنگوف رقم زد

دیزنگوف خیابان مهمی در تل آویو است و برای اهالی این شهر مرکز و قلب این شهر محسوب می‌شود و جوان فلسطینی با عملیاتی که در این خیابان انجام داد، قلب تل آویو را نشانه گرفت. اینکه یک جوان فلسطینی بتواند از لایه امنیتی به شدت حفاظت شده عبور کند عملیات ضد صهیونیستی در تل آویو انجام دهد، صهیونیست‌ها را به شوک فرو برده است.

این عملیات زلزله سیاسی و امنیتی در محافل صهیونیست به پا کرده است زیرا در شرایطی رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی در آماده باش به سر برده و نظامیان احتیاط این رژیم فراخوانده شده و تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا درآمده بود.

رعد فتحی حازم جوان ۲۹ ساله و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر مجری عملیات خیابان دیزنگوف در تل‌آویو بود که منجر به هلاکت ۲ صهیونیست و زخمی‌شدند حدود ۱۵ نفر دیگر شد.

او در بامداد اولین جمعه از ماه مبارک رمضان ساعتی بعداز انجام عملیات خود که تل‌آویو را به شهر اشباح تبدیل کرده بود، در حالی که از یکی از مساجد شهر یافا خارج می‌شد، در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

عملیات‌های دامنه دار در بئر السبع، الخضیره و بنی براک و دیزنگاف همگی در شهرهای بزرگ در عمق خط سبز به وقوع می‌پیوندند این عملیات‌ها از سوی یک یا حداکثر دو نفر اجرا شده و هیچ هشدار اطلاعاتی در مورد وقوع عملیات در محدوده زمانی به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نرسیده است که این سخت صهیونیست‌ها را از حیث امنیتی نگران کرده است زیرا آنها به دلیل اینکه اطلاعات امنیتی از مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه ندارند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند عملیات‌های دامنه دار در بئر السبع، الخضیره و بنی براک و دیزنگاف همگی در شهرهای بزرگ در عمق خط سبز به وقوع می‌پیوندند این عملیات‌ها از سوی یک یا حداکثر دو نفر اجرا شده و هیچ هشدار اطلاعاتی در مورد وقوع عملیات در محدوده زمانی به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نرسیده است که این سخت صهیونیست‌ها را از حیث امنیتی نگران کرده است زیرا آنها به دلیل اینکه اطلاعات امنیتی از مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه ندارند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

آنچه بر نگرانی صهیونیست‌ها می‌افزاید، کپی برداری از این عملیات و تشدید آن است. به هر حال آنچه می‌توان گفت این است که صهیونیست‌ها روزهای پر التهابی را سپری می‌کنند و هر لحظه و هر خیابانی امکان عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی که از ظلم و ستم صهیونیست‌ها و اشغالگران به تنگ آمده اند، وجود دارد.

به‌نظر می‌رسد اسرائیل با یکی از پیچیده‌ترین وضعیت‌های خود از ابتدای جعل این رژیم مواجه شده است و جلسات پی‌درپی هفته‌های اخیر در بالاترین سطح سیاسی امنیتی این رژیم نیز کمکی به وضعیت آنها نکرده است.

این عملیات‌ها که از شکل ساده و اولیه در حال تبدیل شدن به عملیات‌های فردی اما پیچیده و دقیق شده‌اند، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است. اهمیت این عملیات‌ها تغییری است که آنها در عرصه فلسطین به وجود می‌آورند و مبارزان فلسطینی را به مرور اثرگذارتر و از دسترس دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دورتر می‌سازند.

عملیات‌های فردی از شکل سادۀ عملیات با چاقو یا زیرگیری به عملیات مسلحانه فردی تبدیل شده‌اند که خسارت قابل توجهی به رژیم صهیونیستی وارد می‌کنند. دقت این عملیات‌ها و پیچیدگی آنها آنقدر بالا است که صهیونیست‌ها هیچ کدام از آنها را نتوانسته‌اند پیش بینی کنند.

اما نکته بسیار مهمتر آن است که این عملیات‌ها از نظر نقطه جغرافیایی محل عملیات به داخل سرزمین اشغالی رسیده‌اند و در وهله دوم، با گذشت زمان، دستیابی به مجریان عملیات دورتر شده است. به عنوان نمونه عملیاتی که در خیابان دیزنکوف انجام شد با فرار مجری عملیات همراه بود و یک روز بعد مجری عملیات را در کیلومترها دورتر در یافا یافتند.

تحولی که این عملیات‌ها ایجاد کرده‌اند از این قرار است که علاوه بر اثر گذاری در محل اجرای عملیات، با نشان دادن ناتوانی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در رهگیری و مقابله با آن علاوه بر اینکه عملاً نوعی رعب و وحشت عمومی را در سرزمین اشغالی به وجود آورده اند و همچنین بی اعتمادی صهیونیست‌های حاضر در سرزمین اشغالی به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

حالا با این عملیات‌ها جوانان مبارز فلسطینی به مبارزه امیدوارتر و راه مقابله با دشمن را هموارتر از قبل می‌بینند و این امید و انگیزه، نقطه آغازی برای عملیات‌های جدیدی است که صهیونیست‌ها از آن واهمه دارند.

تأثیری که عملیات‌های اخیر بر عرصه فلسطین گذاشته‌اند راه مبارزه را در زمانی دچار تحول کرد که به گمان دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی این رژیم توانسته بود با کمک حکومت خودگردان فلسطین، راه مبارزه و هرگونه انتفاضه را در فلسطین مسدود کند. اما جوانان فلسطینی راه جدیدی را در میان تمام محدودیت‌های موجود بازکردند و حالا فلسطین به سمت روزهایی پیش می‌رود که هیچ خیابان و کوچه‌ای برای صهیونیست‌ها امن نیست آنها نه تنها از فلسطینی‌ها بلکه باید از سایه خودشان هم بترسند.

بهترین نوع مقاومت در برابر اشغالگری و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، «مقاومت مسلحانه» است. تجربه در طول سالهای اخیر این واقعیت را به اثبات رسانده است که صهیونیست‌ها همواره در مقابله و مواجهه با مقاومت مسلحانه به مشکل خورده و به چالش کشیده شده اند.

پیروزی‌های رزمندگان فلسطینی در مقابل تجاوز نظامی رژیم کودک کُش صهیونیستی در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه و جنگ اخیر حاکی از موفقیت آمیز بودن گزینه «مقاومت مسلحانه» در برابر این رژیم است.

در حال حاضر ملت فلسطین با توجه به تجربیاتی که طی سالهای گذشته به دست آورده است به خوبی می‌تواند نتایج و دستاوردهای دو گزینه «مقاومت» و «سازش» در برابر رژیم صهیونیستی را با یکدیگر مقایسه کرده و نسبت به میزان نتیجه بخش بودن هریک از آنها به راحتی پی ببرد. پافشاری برخی از گروه‌های فلسطینی و طرف‌های غربی عربی بر گزینه سازش در برابر رژیم صهیونیستی تا به امروز نتیجه‌ای جز افزایش جنایت‌های این رژیم و همچنین گستاخ‌تر شدن بیش از پیش آن را به دنبال نداشته است.

مردم فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگری به این واقعیت پی برده اند که پافشاری بر گزینه سازش تنها هموارکننده مسیر صهیونیست‌ها برای تحقق اهداف شیطانی‌شان در اراضی اشغالی است.

علت دقیق بودن عملیات‌های استشهادی این است که معمولاً چون به شکل فردی یا نهایت دو نفری انجام می‌شود، امکان موفقیت آن بیشتر می‌شود. به اذعان مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی اینکه بتوان تشخیص دهد فردی قصد دارد دست به عملیات بزند سخت و دشوار است.

از سویی نباید از شکست منظومه امنیتی صهیونیست‌ها هم غافل شد که زمینه را برای انجام عملیات ضد صهیونیستی فراهم می‌کند و آنها ناتوان از خنثی سازی این عملیات‌ها هستند. در کنار آن به افزایش توان رزمندگان و مبارزان فلسطینی در کنار عزم و ایمان راسخ آنها هم باید اشاره کرد که موفقیت عملیات‌ها را رقم می‌زند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    کشتن چهارتا زن غیر نظامی شده دقت در عملیات؟!
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس