نامه چهره‌های آلمانی به دولت در مخالفت با ارسال تسلیحات به اوکراین

شماری از مقامات سابق سیاسی و چهره‌های معروف آلمانی در نامه سرگشاده به دولت کشورشان، خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شد.

به گزارش مشرق، شماری از چهره‌های سیاسی و هنری آلمان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت این کشور، توقف ارسال تسلیحات به اوکراین را خواستار شدند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، در این نامه، ضمن هشدار درباره تبدیل ناتو به یکی از طرف‌های جنگ آمده است، کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین فقط به تشدید غیر قابل کنترل تخاصم و طولانی‌تر شدن رنج مردمی منجر خواهد شد که در این درگیری‌ها گرفتار شده‌اند.

در این نامه که از سوی چهره‌هایی نظیر معاون رئیس سابق پارلمان آلمان، دستیار آلمانی دبیرکل سابق سازمان ملل، چند نماینده سابق پارلمان آلمان و مدیر سابق یک مرکز تحقیقاتی نظامی امضا شده است، به «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان درباره «جنگ بزرگ دیگری» مشابه جنگ جهانی اول هشدار دادند.

این چهره‌های آلمانی نوشتند: «اوکراین به میدان جنگ میان ناتو و روسیه بر سر نظم امنیتی در اروپا تبدیل شده است که به بهای زندگی مردم اوکراین تمام می‌شود».

آن‌ها با تشبیه احتمال گسترش این درگیری‌ها به یک جنگی اتمی، درخصوص ویرانی گسترده و پایان تمدن بشری هشدار داده و خواستار در اولویت قرار گرفتن ممانعت از گسترش درگیری‌ها توسط دولت آلمان شدند.

در این نامه آمده است، حمایت‌های نظامی ناتو از دولت کی‌یف فقط رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک را به تأخیر می‌اندازد و به مقاومتی کمک می‌کند که «شانس اندکی برای پیروزی» دارد و این اتحاد نظامی در عوض باید در مسیری گام بردارد که موجب توقف خونریزی‌ها شود.

این مقامات سابق و چهره‌های مطرح آلمانی افزودند، اولین گام در این راستا، توقف تحویل تسلیحات به اوکراین و متقاعد کردن کی‌یف به «خاتمه دادن به مقاومت نظامی» و حرکت به سمت راه‌حل سیاسی است. وضعیت بی‌طرف برای اوکراین و به‌رسمیت شناختن مالکیت کریمه و برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های دونباس می‌تواند «تغییری واقعی» را در رسیدن به توافق ایجاد کند.

این ۱۸ نفر همچنین پیشنهاد کردند شهرهایی مانند کی‌یف، خارکف و اودسا، «شهرهای باز» اعلام شوند و اقدام نظامی را در ازای عدم مواجه با تهاجم روسیه، کنار بگذارند و از این طریق مانع از وقوع تلفات غیرنظامی و ویرانی این شهرها شوند.

آلمانی‌ها از یک سو با از دست دادن بازار انرژی روسیه و بحران اقتصادی ناشی از آن مخالف هستند و از سوی دیگر محموله‌های تسلیحاتی بزرگی برای اوکراینی‌ها ارسال کرده‌اند.

برلین با وجود ارسال گسترده تجهیزات نظامی برای اوکراین، همچنان با انتقادات تندی از سوی متحدان ناتو در شرق اروپا از جمله کشورهای حوزه بالتیک و لهستان مواجه است.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها که پیش‌تر ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده بودند، یک بسته ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر را نیز به آن افزوده‌اند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام اختصاص این مبلغ گفت: «ایالات متحده به تنهایی، به ازای هر تانک روسی حاضر در اوکراین، ده سامانه ضد زرهی به اوکراینی‌ها تحویل داده است. ما به اشتراک گذاشتن اطلاعات با آن‌ها ادامه می‌دهیم».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی جمعه شب خود بار دیگر از فرصت استفاده کرده و برای دریافت کمک‌های بیشتر از غربی‌ها مدعی شد: «حمله به اوکراین اول کار است و روسیه سپس می‌خواهد کشورهای دیگری را هم تصرف کند».

روسیه پنجم اسفند و پس از نادیده گرفتن شدن هشدارهای مسکو درباره حملات خمپاره‌ای علیه نواحی شرقی اوکراین (دونباس)، «عملیات ویژه» در این کشور را آغاز کرده که همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در مرحله دوم عملیات ویژه در اوکراین، تمرکز بر روی آزاد سازی نواحی خودمختار روس زبان دونباس خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهروز IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 3
    ما هم از این ۱۸ نفر ها کم نداشتیم که حتی وقتی عراق توی خرمشهر بود میگفتن چه اشکال داره آتش بس بشه؟!
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 2
    آلمان هم کم احمق نداره ها!
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»؟! ما را همین بس!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس