1

رمضان قدیروف، رئیس چچن در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: گروهی از داوطلبان از مناطق مختلف روسیه، متشکل از صدها نفر، به دونباس و اوکراین اعزام شده‌اند.

سرویس جهان مشرق- نزدیک به دو ماه پس از آغاز مناقشه میان روسیه و اوکراین جنگ در جبهه شرق در نقطه اوج خود قرارگرفته است. هرقدر که عملیات روس‌ها در خاک اوکراین شدت می‌گیرد، بسته‌های حمایتی ناتو نیز برای مقابله با آن افزایش می‌یابد. دولت آمریکا اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی مضاعف به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص خواهد داد.درحالی‌که آمریکایی‌ها آماده ارسال تسلیحات بیشتر برای شعله‌ور کردن جنگ در شرق اروپا هستند؛ جو بایدن در موضع‌گیری عجیبی گفت که جایگزین تحریم روسیه، جنگ جهانی سوم است!

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با براین تیلر کوهن که ویدیوی آن در صفحه یوتیوب او منتشر شد، گفت: «شما دو گزینه دارید؛ اینکه جنگ جهانی سوم را شروع کنید و به جنگ فیزیکی با روسیه بروید، یا راه دوم، اینکه مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، درنهایت بهای انجام این کار را می‌پردازد.» رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که هیچ‌کدام از تحریم‌ها فوری نیست. بایدن گفت: «اما من گمان می‌کنم که این تحریم‌ها، گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های سیاسی هستند» رئیس دموکرات کاخ سفید همچنین تأکید کرد: «روسیه بابت این کار در کوتاه‌مدت و بلندمدت و به‌ویژه در بلندمدت هزینه جدی پرداخت خواهد کرد.» هم‌زمان با تهدیدات جدید از سوی واشنگتن؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان اعلام کرد که ناتو نباید به گزینه متخاصم در اوکراین تبدیل شود. به نظر می‌رسد که موضع تعدیلی آلمانی‌ها به دلیل وابستگی شدید این کشور به گاز روسیه بیان‌شده است.

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

تعاملات دیپلماتیک روسیه در حاشیه جنگ

هم‌زمان با تنش سازی آمریکا در جنگ اوکراین؛ مسکو سطح تعاملات دیپلماتیک خود را باوجود پیروزی‌های جدید بالابرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه، ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت‌ماه) آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد که برای دیدار با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به مسکو می‌کند را پذیرا خواهد شد. دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد نیز صبح امروز، شنبه، تأیید کرده که گوترش روز دوشنبه، ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ماه) به مسکو سفر خواهد کرد. وی در پایتخت روسیه با پوتین و لاوروف دیدار خواهد کرد. این دفتر همچنین یادآور شد که آنتونیو گوترش در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت ماه) به پایتخت اوکراین سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: دبیر کل هفته آینده به اوکراین سفرکرده و با دیمیتری کوله‌با وزیر امور خارجه گفتگو خواهد کرد و در همان روز با رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی دیدار می‌کند. آنتونویو گوترش در کی‌یف همچنین با کارکنان این سازمان که در اوکراین کار می‌کنند نشستی خواهد داست تا موضوع «گسترش کمک‌های بشردوستانه به مردم» این کشور را بررسی کند.

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

** ادامه مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در روز جمعه

ولادیمیر مدینسکی، مشاور رئیس‌جمهوری روسیه، برگزاری چندین دور گفتگوی طولانی بین هیئت‌های نمایندگی روسی و اوکراینی در روز جمعه، ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت‌ماه) را تأیید کرد. این سیاستمدار در واکنش به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع خبری در گروه مذاکره‌کننده روسی در خصوص انجام این مذاکرات، گفت: «این مسئله را تأیید می‌کنم».

پوتین شرط تماس مستقیم خود با زلنسکی را بیان کرد

کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته، جمعه، گفتگوی تلفنی طولانی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا انجام داد که در جریان آن روند اوضاع پیرامون اوکراین به‌تفصیل موردبحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

طبق این اطلاعات، پوتین در این مذاکرات، احتمال تماس مستقیم خود با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به نتایج ملموس مذاکرات جاری بین هیئت‌های نمایندگی دو کشور مرتبط دانست. رئیس‌جمهوری روسیه درعین‌حال تأکید کرد که کی‌یف در جریان مذاکرات ناهماهنگی و عدم تمایل به جستجوی راه‌حل‌های منطقی و قابل‌قبول برای هر دو طرف را نشان داده است.

پوتین و میشل همچنین درباره وضعیت اوکراین به‌تفصیل گفتگو کردند. رئیس‌جمهور روسیه به‌ویژه روند اقدامات مستمر برای حفاظت از غیرنظامیان، گشایش روزانه کریدورهای بشردوستانه و اعلام رژیم سکوت برای تخلیه امن مردم از منطقه جنگی را به اطلاع طرف اروپایی رساند.

زلنسکی آغاز دریافت تسلیحات مورد انتظارش از سوی شرکا را اعلام کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صبح امروز، شنبه در پیامی ویدئویی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این کشور شروع به دریافت تسلیحاتی از شرکای غربی کرده که مدت‌هاست درخواست آن را کرده و منتظر آن‌ها بود. بااین‌حال، وی مشخص نکرد که صحبت بر سر چه نوع تسلیحاتی است. زلنسکی گفت: «من از همه شرکایمان که بالاخره صدای ما را شنیدند سپاسگزارم. آن‌ها اکنون دقیقاً همان چیزی را که ما خواسته‌ایم به ما می‌دهند.»

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

اعزام گروهی از داوطلبان روسی برای شرکت در عملیات ویژه به دونباس و اوکراین

رمضان قدیروف، رئیس  چچن صبح امروز، شنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «گروهی از داوطلبان از مناطق مختلف روسیه، متشکل از صدها نفر، به منطقه جنگی - به دونباس و اوکراین اعزام شده‌اند تا در عملیات ویژه روسیه برای محافظت از مردم منطقه دونتسک و لوهانسک شرکت کنند.»به گفته قدیروف، این داوطلبان یک دوره آموزشی کامل را پشت سر گذاشتند و بزودی در منطقه  استقرار خواهند یافت.

پنتاگون: انتظار نداریم درگیری‌ها در اوکر این و دونباس به این زودی‌ها پایان یابد

جان کربی سخنگوی پنتاگون شب گذشته اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا انتظار ندارد عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین طی روزها یا هفته‌های آینده به پایان برسد. ما معتقدیم که خصومت‌های احتمالی می‌تواند بسیار طولانی‌تر شود.»

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

امکان صادرات برخی کالاهای الکترونیکی از مالزی به روسیه

بالا چاندران، سفیر جمهوری مالزی در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اعلام کرد که این کشور هرگونه درخواست روسیه در خصوص تامین تجهیزات نیمه هادی و لوازم الکترونیکی را بررسی خواهد کرد.

گزارش وزارت دفاع روسیه از خسارات وارده به ارتش اوکراین

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز، شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور طی عملیات شب گذشته خود در منطقه خارکوف، یک فروند هواپیمای سوخو-25 اوکراینی و دو موشک تاکتیکی توچکا-یو را در هوا سرنگون کردند. به گفته وی، در این عملیات سه سامانه پرتاب چندگانه موشک ارتش اوکراین نیز نابود شد.

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • نیما IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    33 79
    بنظرم ماریپول سقوط کرده است
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      34 28
      نه عزیزم خبر نداری از هیچی هنوز نیروهای اکراینی دراونجا حضور دارن وتا چند روز اینده به سلاح سنگین مجهز میشن وبه گفته یکی از سران ارتش اکراین که میگفت به زودی همه ماریپول را از روسیه پس میگیرم واونا را به عقب برمیگردونیم اگه باور نمیکنی پس منتظر باش وببین.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      15 28
      جنگ‌ اوکراین باعث شد همه دنیا به تکنولوژی و قدرت ایران ایمان بیاره و آمریکایی ها دیگه حتی جرات مذاکره با ایران رو هم ندارند و ناتو باید زودتر خودش رو تسلیم ایران کنه وگرنه ممکنه ایران با پهباد و شهپاد بیاد سراغشون.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳ یک آفتابپرست بزبان فارسی حرفیده..
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      ۰۰:۳۳ ببخشید اشتباهی منفی دادم الان دیگه اوکی شد
  • بابک آزری TR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    37 40
    ظاهراً قضیه افغانستان برای شوروی داره در اکراین تکرار میشه
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      14 6
      قضیه افغانستان برای آمریکا تکرار شد مگه خبر را نخوندی
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 4
      چه جوری واسه امریکا تکرار شد؟ امریکا که قرار نبود افغانستانو به خاک خودش ضمیمه کنه اومد کل افغانستانو فتح کرد تا مدت ها هم در صلح و صفا نگهش داشت بعدهم طبق برنامه از افغانستان خارج شد.
    • حاجی IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 3
      درست میگی روسیه دوباره داره قضیه افغانستان رو تجربه میکنه هرچند روس گدایان ناراحت میشن اما حقیقت تلخ است تلخ
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 1
      طبق برنامه فقط سلاح‌ها و زندانی‌هاشو جا گذاشت خخخ مرسی برنامه
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    26 25
    روسیه میگه این سه شهر رو مال من جنگ بسه ولی. امریکا اروپا میگن باید کل اکراین مثل سوریه که شخم خورد شخم بخوره فقط برای نظم جهانیشون میخان اکراین قربانی کنن
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      14 16
      روشيه غلط مي كنه چنين چيزي ميگه! معلومه چيزي از حب وطن نمي دوني!
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      9 10
      صدام هم می گفت فقط خوزستان را بدید به من جنگ را تمام کنم
    • مرگ بر پوتین IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      5 3
      من هم بروم درب خانه همسایه مون رو از جا دربیارم. بگم یا درب حیاطت یا کل شیشه های خونه ات رو می‌شکنم. درضمن خودت رو یک یکجا معرفی کن. حالت به نظرم مساعد نیست. قرص هات رو خوردی؟!!
  • AE ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 6
    لطفا خبرهاتون رو از منابع معتبر دریافت کنید شاید این را هم منتشر نکنید ولی منابع غیر روسی در این شرایط منابع درست نیستند بخضوص احبار روسیه. پوتین در پاسخ به درخواست میشل برای تماس مستقیم با زلنسکی، خاطرنشان کرد که چنین احتمالی به ویژه به نتایج مذاکرات بستگی دارد-کرملین لاوروف: اظهارات کی یف حاکی از آن است که آنها نیازی به مذاکره با روسیه ندارند لاوروف: مذاکرات روسیه و اوکراین به بن بست رسیده است؛ روسیه پاسخی به پیشنهادات خود از اوکراین دریافت نکرد در واقع کسی شرطی نذاشته رژیم کیف علاقه ای ندارد چون هدف خاصی ندارد تنها عامل انجام ماموریت امریکا است
  • بهروز GB ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    22 9
    جایگزین تحریم روسیه، جنگ جهانی سوم است! راه دوم، اینکه مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند،! قوانین بین المللی یعنی اجازه دهند ناتو امریکا دنیا را تسخیر و تصاحب کنند؟ فقط یک بی مغز دیوانه یا یک بچه میتواند حرف از جنگ جهانی بزند.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 0
      اوج آلزایمره،، فقط با دارو سرپاست.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 12
    همه210کشور جهان تجزیه چاره ای نیست
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 5
      ای کاش میتونستم در تهیه سلاح و پشتیبانی مالی ارتش شجاع و مظلوم اوکراین نقشی داشته باشم. شماره حسابی اگه برای کمک وجود داره اعلام کنید
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 2
      اگر جیگر داری که نداری الان اکراین داره نیرو داوطلب می گیره برو براش بجنگ اگر راست می گی و حرف از دهنت بیرون می یاد
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 11
    این درست-پوتین بدون ترس وارد جنگ شده(چیزی که همیشه عربیها ازش فراریند)تا بعد ازشون باجخواهی کنه(عربیها بخاطرترس ازجنگ مستقیم حاصرند هرباجی بدهند
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      16 3
      فکر کردی غربیا مثل خودتونن فقط شعار و وعده بدن؟ انتقام سختتون چی شد شجاع دل؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    28 22
    روسیه همین الان هم نابوده تا چند رور دیگه اکراین به سلاح های پیشرفته تر مجهز میشه ودیگه کار روسیه تمومه جنگ جهانی سوم کجا بوده مشرق
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      18 30
      اربات بایدن ات می گوید مشرق نمی گوید مزدور صهیونیست یادت ندادن کاسه داغتر از اش نشی
    • DE ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      8 32
      وای وای وای روسیه همین الان هم نابوده تا چند رور دیگه اکراین به سلاح های پیشرفته تر مجهز میشه ودیگه کار روسیه تمومه جنگ جهانی سوم کجا بوده مشرق. // اشتباه میکنی امریکا داره برای روسیه اسلحه ارسال میکنه تا روسیه را از هم بپکونه دقیقا از همون اسلحه های فوق مدرن و پیشرفته ای که امریکا در جنگ افغانستان بکار برد و مانند‌ بند تمبون زد و دررفت چون دید اگه کمانه کنه بخوره به خودش‌نابوده . دقیقا میخوان از همین اسلحه های مدرن بدهند به لشکر روس تا اونهم مانند بند تمبون از اوکراین در بره . اسلحه فقط امریکاییش خوبه . ۴۳۰ میلیارد دلار اسلحه فروختند به گاوهای شیرده وگرنه جنگ یمن به جای دوهفته ۸ سال طول میکشید. حودشون هم ۷ بیلیارد در جنگ ۴۰ سال هزینه کرونو با کلکسیونی از شکستها دارند‌ در رفتند. روسیه بیچاره شد تموم حالا پوتین به کدوم کشورها پناهنده میشه همه دنیا که دست امریکاست . خخخخ
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      23 7
      ۱۴:۴۹ تو کاسه داغتر از آش نباش هپروتی متوهم امثال شماها که برای کل دنیا نظر دارین. یه زره منطق هم ندارید خداییش
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      17 3
      ۱۵:۴۱ چیه درت امد عزیزوم زیاد به خودت فشار نیار درضمن زیاد هیجان زده هم نشو که برات خوب نیست
    • حسین IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      شتر‌در‌خواب‌بیند‌پنبه‌دانه
    • DE ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      التجربه فوق العلم ۱۶:۲۰ یاد کودکی هات افتادی ۱۶:۲۰ پیداست با همه قهر بودی به همه پشت میکردی. کلا بد خلقی خب بخاطر اینه که نمیتونستی نفس بکشی تحت فشار بودی خب از بس بد اخلاقی.
  • رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 7
    امريكا. و انكليس تمايل بادامه جنك دارند و روسيه. قدرت خودش را نشان داد ريس جمهور اكراين يك جوان. يهودي نبايد دنبال جنك باشد و جنك جهاني سوم كشور هاي اروياي المان و بقيه تمايل بجنك ندارند لطفا امريكا تصميم براي كشور هانكيرد بره بنيشيتد سر جاش كافي است جنك
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      2 4
      امریکا برای پایان جنگ له له می زند روسها قبول نمی کنند
  • داداش IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    6 6
    هر چه زودتر جنگ را متوقف کنید و الا جنگ بین الملل سوم رخ خواهد داد...
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    72 24
    در حدود سالهای 74روسیه باحمله همه جانبه وتمام عیار به چچن موجب مرگ میلیونها ونابودی کل سرزمین چچن گردید..اکشورهای عرب منطقه اعتراض نصفه نیمه کردند جز ایران...امروزه جوانان چچن یعنی فرزندان انهایی که در چچن توسط پوتین وروسها سلاخی وذبح شدند...درخدمت پوتین وقاتلان پدران ومادرشان هستند اگر فردایی یک چچنی بخواهد از دختران پوتین هم گپی بزند چچن شخم زده خواهد شد..امروز میبینیم اولاعدم اضهار همدردی ایران شناخت ذات تروریست بودن چچنی ها را میشناختند..همانند تروریست های حماس که چندین دهه مهمان دولتهای سوریه وایران بودند ولی رهبران تروریست حماس یعنی مشعل وهنیه بارفتن زیر پرچم تکفیری ها وذبح وسلاخی فرزندان مقاومت جواب دهها سال محبت سوری وایران را خوب دادند.....ذات بد نیکو نگردند چون که بنیادش بد است
    • DE ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 51
      تو عموجون فرق اتحاد جماهیر شوروی و روسیه را نمیدونی اصلا نمیدونی اونوقت پوتین بند کفش هم نبود کاره ای نبود برو بابا اول درست درست را بخون بعد بیا حالاشده کاسه داغ تر از آش برای اموات چچن خودشون بهتر از هر کسی میدونند چی‌به چیه. شما غربگداها عادت دارید همه را مثل خودتون ببو فرض کنید. و به همه راه و رسم جنگ و زندگی ....یاد بدهید ولی خودتون بدون اربابتون عمو سام آب آشامیدنی بلد نیستید بنوشید‌. لشکر ما نمیتوانیم ها
  • FR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 10
    مثل همیشه غرب با نامردی در سایه وحشیانه میجنگد و روسیه در فضای واقعی و روشن وقانونی مجبور به ادامه آن شده است
  • احمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 6
    آمریکا کبکش خروس میخونه انگار اوکراین وارد خاک روسیه شده و روسیه تسلیم شده است . علیرغم سیل تجهیزات غربی وضرباتی که روسیه خورد روسیه درحال تصرف شهرهای اعلام شده است و بعید نیست بعد از فشار درشرق وجنوب شرق روسیه دوباره بسوی کیف حمله کند . اگر نیروهای اوکراین درشرق جمع شوند حمله به کیف میتواند اوکراین را بشکست بکشاند. .
    • مرگ بر پوتین IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      روسیه تو خواب شبش هم نمیتونه دوباره‌ به کیف حمله کند.چند ماه دیگه اگر روسیه بتونه دومباس رو تصرف کند تازه نبرد اوکراین برای آزادسازي اونجا شروع میشه. این جنگ حالا حالاها ادامه داره. چه باتلاقی بشود اوکراين واسه روسیه. علاوه بر همه این ها، نفرت دو ملت هم مرز با هم شوخی نیست. روسیه بد باخته تو اوکراین. حالا گرمه حالیش نیست. بعدا متوجه میشه. به امید نابودی رژیم اشغالگر روسیه. درود بر رزمندگان اوکراين.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    14 4
    بعد از دو ماه, هنوز هواپیماهای اوکراینی عملیات اتجام می دهند؟ موشک های نقطه زن روسبه کجاها را می زنه پس؟
  • DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    9 8
    اوکراین نصف میشه و ساحل دریای سیاه رو برای همیشه از دست خواهد داد . بعد کسانیکه میگفتند زلنسکی قهرمانه و داره از کشورش دفاع میکنه تحویل بگیرند و ببینند زلنسکی چه بلایی بر سر اوکراین آورد .
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 10
      مرد حسابی زلنسکی ماموریتش اینست زمین به روسها بدهد زمان برای امریکایی ها بخرد نیامده از ناموس اوکراین دفاع کند انهم از روش همیشگی امریکا یعنی تحویل زمین سوخته برای روسها مثل سوریه و عراق و افغانستان
  • mojtaba SE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 12
    جنگ سوم شروع شده..روسیه نه دیگه اوکرائینی رو برسمیت میشناسه.نه با کسی احتیاج به مذاکره داره!و تصمیم داره تا سقوط دلار و رفتن امریکا به آنطرف آتلانتا و تجزیه امریکا جنگ رو ادامه بده..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • علی ایرانی US ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 10
    بخدا وقت استراحت به این دلقک اوراینی ندهید. یک ادم احمق که افتاده در دام امریکا وانگلیس والمان. داره با پدر خودش جنگ میکنه. این دلقک با بادشدنهای امریکا واروپا تمام کشور ومردم خودش را نابود کرده. اخه ناتو چی داخلشه که گردم خودشه کشتن داده برای ناتو وعضویت دران. ناتو خودش شلوارشه از ترس روسبه خیس کرده
    • مرگ بر پوتین IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      خخخخخ. جوک سال بود. ناتو از ترس روسیه زپرتی خود‌ش رو..... روسیه تو تصرف 10 در صد خاک اوکراین داره غرق میشه. فورا خودت رو به تیمارستان معرفی کن. فورا فورا. خخخخ
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 5
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود
    • DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 2
      نظر خائنانه است شماها ناراحت ارتش و لشکر روسیه نباشید ک گ ب از معروفترین سازمانهای جاسوسی دنیاست و دهها سازمان امنیتی دیگر دارند. لازم نیست شما نگران لشکر روسیه خود را نشان دهید و مزورانه خیانت و خباثت دلقینسکی که مردم اوکراین را بازور و فشار در شهر ها نگه داشته و پشت آنان سنگر گرفته را روپوشانی میکنید. دلقینسکی و تروریست های همراهش بشدت از خروج مردم اوکراین جلوگیری میکنند تا روسیه نتواند آنجا را بمباران کند و تا کنون هر جا را از مردم خالی کرده اند سریعا لشکر روسیه آنجا را در عرض چند ساعت با خاک یکسان کرده و گرفته است.. پس شما یا مزدوری یا مامور یا نفهم. که سعی در انحراف اذهان از خیانت دلقک صهیونیست به خیانت به لشکر روسیه دارید. واقعا شما ناراحت پوتین و لشکرش هستید؟؟؟؟؟
  • پوتین IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 11
    خیالت راحت سقوط کرد روسیه داره به آرامی اوکراین رو می بلعه.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 4
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 3
    اگر خیانت فرمانده کل اطلاعات و عملیات روسیه نبود الان ارتش روسیه به لهستان و رومانی رسیده بود پوتین خوب کاری کرد برکنارش کرد اعدامش کنددرس عبرتی برای غربگداهای روس می شود
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    به تانک های ارتش روسیه اجازه تیراندازی به تروریست ها نداده اند هلی کوپترها اجازه شلیک موشک ندارد چون جان غیرنظامیان در خطر است این می شود جنگ فرسایشی سوریه که ارتش سوریه را به نابودی کشاند به این شکل نمی توان یک شهر را حتی تا دو سال دیگر ازاد کرد ابتدا باید ارتش روسیه شهر ها را با تهدید بمباران تخلیه می نمود سپس انها را تصرف می کرد نه اینکه وارد شهری همراه با مردمش می شد احتمالا خیانت هایی در راس ارتش روسیه وجود دارد اگر هم در راس ان مشکلی نیست خیانت هایی توسط مشاوران ارتش صورت می گیرد در هر صورت باید پوتین روسای ارتش را در بخش زمینی تغییرات زیادی بدهد
    • کورو‌ش کبير IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      همیشه‌ همین کامنت رو می‌نویسی!! شرق گدای بیچاره.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 4
    اگر روسیه در اوکراین توسط جبهه النصره شکست بخورد نوبت به ایران عزیز می رسد می دونید که وزرات خارجه ایران خواهان صلح با جبهه النصره اوکراین و تقدیم تهران و مسکو به این جبهه شده است جز این بود وزیر خارجه اوکراین و فرمانده داعش اروپایی از ایران و حزب الله تقدیر و تشکر ویژه نمی کرد قطعا ما گاف زیادی داده ایم
    • DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      2 0
      خخخخ سعی کن از اون قرص هایی بخوری که خط وسطش داره که اگر تو گلوت گیر کرد با پیچ گوشتی بشه بپیچونش واشه شل شه خودش خشک بشه بیافته خودش خشک بشه بیافته. موقع کامنت نوشتن دماغت رو نگیری روی صفحه کلید دماغت میچکه روش اتصالی میده .با بلا
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 2
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
    • کورو‌ش کبير IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      همیشه همین کامنت رو تو صفحه جنگ روسیه و اوکراین می‌نویسی. شما شرقگدا ها کامنت دیگه ای بلد نیستید خدا وکیلی.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    17 5
    جرات داری جنگ جهانی سوم رو شروع کن ببین چنان بلایی سر لیبرالیسم بیاریم که در تاریخ بنویسند نسل لیبرالیسم از زمین چطور کنده شد. ببین از هر جا بمب اتم در میاریم تا هشتاد سال تروریسم و فاشیسم رو از زمین برکنیم . هر چند مردم عادی در حمله اتمی کشته می‌شوند ولی این لیبرالیسم رو برای همیشه از زمین بخواهیم کند.
    • کورو‌ش کبير IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 1
      حال یک نفر بهت بگه یک صفحه کاغذ درباره لیبرالیسم بنویس عمرا که بتونی. فقط میگید مرگ بر لیبرالیسم. جمع کن خودت رو.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 10
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 2
    خوب امریکا بدون وجود بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می ردید
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و چین اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    خیلی جالب است تمام کشورهای غربی به کمک اوکراین آمده اند تا یکی از حلقه های جبهه مقاومت علیه امپریالیسم اسرئیل و امریکایی را نابود کنند با تداوم نسل کشی روسها در اوکراین شرقی جالبتر از ان هم موضع گیری سه کشور دیگر چین و ایران و هند است طوری که حتی وزارت خارجه اوکراین رهبر داعش اروپایی از این سه کشور و حتی حزب الله تقدیر و تشکر می نماید ناهماهنگی تا این حد !!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    خیلی جالب است تمام کشورهای غربی به کمک اوکراین آمده اند تا یکی از حلقه های جبهه مقاومت علیه امپریالیسم اسرئیل و امریکایی را نابود کنند با تداوم نسل کشی روسها در اوکراین شرقی جالبتر از ان هم موضع گیری سه کشور دیگر چین و ایران و هند است طوری که حتی وزارت خارجه اوکراین رهبر داعش اروپایی از این سه کشور و حتی حزب الله تقدیر و تشکر می نماید ناهماهنگی تا این حد !!!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    مرد حسابی زلنسکی ماموریتش اینست زمین به روسها بدهد زمان برای امریکایی ها بخرد نیامده از ناموس اوکراین دفاع کند انهم از روش همیشگی امریکا یعنی تحویل زمین سوخته برای روسها مثل سوریه و عراق و افغانستان
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 0
    هیسسسسسس اژدهای زرد داره چرت میزنه داد نزنید از خواب میپره.خخخ به این میگن سیاست .روسیه خودش دومین زرادخانه دنیاست و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار فقط سرباز داره اگه لازم باشه بسیج براش درست کنیم اونوقت ۵۰ میلیون هم بسیجی داره‌پس نه سرباز میخواد نه اسلحه تنها چیزی که میخواد نجومی کردن هزینه جنگ برای اروپا و امریکاست که البته هنوز شیر نفت و گازش بازه به طرف اروپا .ولی اژدهای زرد به بهانه قرنطینه!!! صدها هزار کانتینر پر از قطعات صنعتی برای تولیدات در کارخانه های اروپایی را در بزرگترین بندر جهان معطل گذاشته یک نفر آنجا نیست همه در قرنطینه!!! بخاطر فورس ماژور تمام قراردادها را فسخ میکنند و اروپایی ها مجبورند ۳۰ یا ۴۰ درصد گرانتر از چین بخرند از همین حالا کارخانه های اروپایی‌تولیداتشان ته کشیده است . چین سالها با تشویق صادراتی صدها و هزاران میلیاردی اکثر کارخانه های دنیا را ورشکست کرد و اکنون صدها برابر آن را دریافت میکند. در حقیقت چین شانه به شانه و کمک روسیه در جنگ وارد شده بدون اینکه کوچکترین مدرکی و سندی از خود جای بگذارد. امریکای در حال افول اروپا را هم دارد با خود نه ته دره میبرد. چین برای ابر قدرت شدن دهها سال است هزاران هزار میلیارد سرمایه گذاری کرده است . اگر اوضاع به هم ریخت چین پولهای خود را از بانکهای امریکا خارج میکند و امریکا این بدهکارترین دولت دنیا به یکبارگی از هم خواهد پاشید. کاپیتالیسم هم مانند کمونیست سرنوشتش به آخر رسیده. الان رفتار و کردار و اعمال و قوانین کشورهای کمونیستی هیچ ربطی به اصول کمونیستی مارکس و انگلس ندارد .کمونیست کلاغ پر ..کاپیتالیسم کلاغ پر امریکا اولاغ پر اولاغیست که عاقبت پر خواهد کشید
    • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      خخخ دمت گرم تحلیلتو دوس داشتم مخصوصا آخرشو آمریکا الاغ پر خخخ
  • US ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 0
    درود بر روسیه و پرزیدنت پوتین که داره میخ های تابوت لیبرالیسم رو میکوبه. ماریوپل چه با تروریسم کرونگیر نیونازی صادراتی آمریکا به اوکراین و چه بدون آنها آزاد خواهد شد
  • رحیم IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 1
    یعنی میشه تو این اوضاع ما هم اسرائیل رو نابود کنیم.
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 1
      گاز ورمه...
  • سید روح اله IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 2
    اگر فرماندهی کل جنگ را به رمضان قدیرف میدادند صهیونیست ها میفهمیدن که یک من ماست چقدر کره داره.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      چیز ازقدرت دوم دنیا تاکنون دیده نشده علل‌ ناموفق بودن ارتش روسیه دررویارویی با اوکراین ها چیست
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      به نظر میاد بین افسران روسی خائن وجود داره
    • کورو‌ش کبير IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 1
      قدیروف یک مزدور تروریست بیش نمی باشد. اقتصاد چچن هم شامل قاچاق، صدور تروریسم، جعل اسکناس، باند های تبهکار و چیزهایی مثل این هستش. برو تو اینترنت درباره اش بخون. البته شما شرقگداهای بدبخت اینترنت رو چی می‌فهمید چی هستش.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    عملیات ویژه چیه اشغالگره
  • US ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    به نام خدا نکته کوچکی را در تحلیل و نقد هواخواهان دموکراسی غربی و الگوی توسعه کشورهای شکست خورده ی جنگ جهانی دوم در کشور عزیزمان خدمت شما مطرح می نمایم. همانطور که می دانید یکی از شعارهای جریان مشروطه دموکراسی غربی بود.باید از هواخواهان دموکراسی غربی در کشور پرسید چقدر بورژوازی و بنگاه خصوصی در کشور وجود دارد که دموکراسی لیبرالی طلب کند ؟ مردمسالاری دینی تفاوت های بیشتری نسبت به شباهتهایش با دموکراسی غربی دارد. نباید گذاشت مردمسالاری دینی به عرصه ی زمینه چینی به روی کار آمدن ساده لوحانی که می خواهند غرب را به جای شرکای راهبردی ایران اسلامی مانند چین و روسیه در اقتصاد کشور سهیم کنند بشود. به ویژه از جریان اصلاحات خواهشمند هستم به جای الگو قرار دادن ژاپن و آلمان که کشورهایی هستند که در جنگ جهانی دوم تسلیم شدند و بردهای موشک خود را کاهش دادند تا لطف اقتصادی و تکنولوژی کشورهای پیروز جنگ به ویژه آمریکا و بریتانیا شامل حال آنها شود بیایند کشورهایی مانند چین و روسیه پوتین را معیار خود قرار دهند تا هم اقتصاد سامان یابد و هم عزت و دستاوردهای موشکی و برد موشکهای کشور حفظ گردد . با تشکر
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    مشرق عزیز لطفا" از کارشناسان نظامی و آرایش دفاعی اکراینی و روسیه با نقشه صحنه جنگ را تحلیل کنید
  • حسین IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    ‌کسانی‌که‌میگن اکراین‌روسیه‌رو‌شکست‌میده از قواعد‌جنگ‌سر‌در‌نمیارن‌دیدن‌روسیه‌‌‌از‌پایتخت‌اکراین عقب‌نشینی کرد فکر‌کردن‌ترسیده‌نه‌جانم‌اول‌میخواست‌پایتخت‌اکراین‌رو‌شخم‌بزنه‌که‌زد‌‌بعد‌هم‌پایتخت‌ارزشی‌براش‌نداشت ماریوپل‌ولوهانسک‌وکریمه‌بنادر‌مهم‌اقتصادی‌هستند که‌اینده‌روسیه‌رو تامین‌میکنه‌که‌مطمن‌باشین به‌خاک‌روسیه‌اضافه‌خواهد‌شد‌واین‌‌زلنسکی‌دلقک‌‌که‌ مردم اکراین ومردم‌روس‌زبان‌لوهانسک‌وماریپول‌رو به‌کشتن‌داد‌به‌دست‌خود‌مردم‌اکراین‌محاکمه‌خواهد شد‌درود بر‌پوتین‌‌غرب‌کش‌ولعت‌بر‌غرب‌گراها‌اگه پوتین‌جلو‌اینا‌رو نمی‌گرفت‌به‌ایران‌هم‌حمله‌میکردند ولی‌بدونین ایران عراق سوریه‌ویمن‌نیست‌که‌وهابی های‌‌نجست‌سعودی‌اسراییلی‌‌اونا‌را‌بدبخت‌کنه ایران می‌تواند همزمان ‌با‌عربستان‌بحرین‌امارات وغربی‌ها مبارزه‌که‌۲۹۹۹
  • اذری روشنفکر کلاله IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 1
    بنظر من زلنسکی یک یهودی ورهرو اسراییل هست وهم مرز روسیه اوردن ناتو یعنی نابودی روسیه ومرحله بعد کشورهای دیگر هم ناچار به پیروی از ناتو وناتو هم امریکا هست جنگ درس خوبی به روسیه داد که غرور پوشالی.اش تا حد زیادی خرد شود ورویای اتحاد جماهیر شوروی را فراموش کند وبخش زیادی از مردم روسیه خواهان فرهنگ غربی هستند در اخر احتمال پیروزی روسیه هست ولی نهایتن پوتین هم بدست سرمایه داران متضرر روسی حذف خواهد شد هر کشوری که پایگاه مردمی اش را از دست بدهد نابود خواهد شد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اوکراین زیادی بزرگه، ناتو زیادیش میشه، باید به سه کشور تجزیه اش کرد، شرقی برای روسیه، مرکزی بیطرف و غربی رو هم بدن به ناتو و آمریکا برای پایگاه ها و آزمایشگاه هاشون، بهترین راه حل همینه، همه هم راضی خواهند بود
  • رمضانی IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    احمق یعنی زلنسکی . غربیها و آمریکاییها شیرش می کنند که مثلا مقاومت کند در حالیکه کاملا مشخصه کشورش را به ویرانه ای تبدیل کرده و آخرش تمام شروط امنیتی منطقی روسیه را می پذیرد
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    حال که آمریکاییها دو شرط دارند یا تحریم یا جنگ سوم جهانی اگر شروع شد نیویرک و واشنگتن را قبل از هر جایی با موشکهای هسته ای منهدم کنند فکر کنم جنگ به پایان برسد اگر نشد سراغ انگلیس و فرانسه یعنی لندن و پاریس و هر کشور اروپایی دیگری که سرش درد میکند باور کنید غربیها اینقدر حماقت می کنند تا خود را ویران کنند اوکراین را برای اهداف پلید خود قربانی کردند و هر گز به دامان غرب باز نخواهد گشت یا بی طرف باقی می ماند یا تحت امر روسیه باقی خواهد ماند اما دیگر کمر راست نخواهد کرد و یانکی های غربی نیز از آنجا بیرون رانده خواهند شد
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    تزار ولادیمیر چکمه اف
  • BE ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    کورش کبیر ، قرصها تو بخور ، آسوده بخواب
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    یهود صهیونیست متاسفانه ای کیو 95داره و از پوتین بیشتره و به طور حتم یا پوتین را به قتل میرساند یا میمیره یا فرار میکنه خارج . زلنسکی مطمئنه مثل جنگ اعراب پوتین را شکست میده. پوتین احتمالا مواد میخورد و تصور میکرد جنگ الان مثل جنگ دوم جهانیه و پهپاد و موشک ضد تانک و ماهواره نیست. نصف ارتش و اموالش نابود شده
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    یهود صهیونیست متاسفانه ای کیو 95داره و از پوتین بیشتره و به طور حتم یا پوتین را به قتل میرساند یا میمیره یا فرار میکنه خارج . زلنسکی مطمئنه مثل جنگ اعراب پوتین را شکست میده. پوتین احتمالا مواد میخورد و تصور میکرد جنگ الان مثل جنگ دوم جهانیه و پهپاد و موشک ضد تانک و ماهواره نیست. نصف ارتش و اموالش نابود شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس