رئیسی نمایه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات مصوب سفرهای استانی هیات دولت به شهرهای هر استان، از مکاتبه جمعی از نمایندگان با رئیس جمهور برای اصلاح رویه فعلی این مصوبات خبر داد.

به گزارش مشرق، احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفرهای استانی هیأت دولت در دوره سیزدهم و با بیان اینکه این سفرها فی نفسه اقدام ارزشمندی برای رسیدگی میدانی به مشکلات مردم است، اظهار داشت: در عین حال، نمایندگان در خصوص سازوکار اختصاص بودجه به پروژه‌های عمرانی در این سفرها نقد دارند و این موضوع را به دولت نیز تذکر داده اند.

بیشتر بخوانید:

دستاوردهای ۱۹ سفر استانی دولت/ رئیس جمهوری در یک قدمی مردم

وی در توضیح این نکته گفت: دولت در سفرهای استانی برای مهمترین مشکلات بر زمین مانده شهرستان‌ها، بودجه‌ای را در قالب مصوبات سفر تأمین و ابلاغ می‌کند که این اعتبار برخلاف بودجه‌های سنواتی که معمولا بخش کمی از آنها تخصیص می‌یابد، عموما در حد ۱۰۰ درصد محقق می‌شود.

ارکانی گفت: در تعریف مصوبات سفر و اختصاص بودجه به آنها محوریت کار به خود استان‌ها داده شده و در این رابطه پیشهاداتی که از طرف استانداری‌ها به معاونت اجرایی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود، عمدتا معطوف به مرکز استان است و همین باعث اعتراض نمایندگان سایر شهرستان‌های هر استان شده است.

وی تأکید کرد: عدالت اقتضا می‌کند اعتبارات عمدتا به سمت مناطق کمتر برخوردار که کارهایشان بیشتر بر زمین مانده برود، نه به سمت مرکز استان که قاعدتا همیشه فرصت بیشتری برای جذب اعتبار دارد.

* اختصاص ۷۰ درصد اعتبارات مصوب یک سفر به مرکز استان

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس عنوان کرد: به عنون مثال، در سفر استانی اخیر رئیس جمهور و هیأت دولت به خراسان رضوی، ۷۰ درصد از ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب سفر و ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته، برای مرکز استان بوده و مابقی آن برای شهرستان‌های دیگر استان بوده که از این جهت مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و این نکته‌ای است که سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

ارکانی از مکاتبه جمعی از نمایندگان با رئیس جمهور در این باره خبر داد و گفت: منتظر پاسخ این نامه هستیم و تأکید داریم مصوباتی که در حال حاضر نهایی شده، باید بازبینی و اصلاح شود و سهم متوازنی برای همه شهرستانهای استان در سفر در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، در شهر نیشابور برای احداث یک پل زیرگذر که بخشی از شهر نیشابور را به بخش دیگر متصل کند، معطل ۴ میلیارد تومان اعتبار هستیم، در حالی که تنها برای یک پروژه در شهر مشهد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این منطق اختصاص بودجه قابل قبول نیست و باید براساس نیاز همه مناطق و به صورت عادلانه اصلاح شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس