کد خبر 1365667
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
پیراهن مارادونا رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ را شکست

پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل جنجالی "دست خدا" به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن کرد رکورد گرانترین پیراهن تاریخ را شکست.

به گزارش مشرق، پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل جنجالی "دست خدا" به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن کرد، برای اولین بار به مزایده گذاشته شد. براهم واچر، رئیس مرکز لباس‌های خیابانی و کلکسیون‌های مدرن ساتبی گفت که ۴ میلیون پوند برای این پیراهن پیشنهاد شده است. 

به این ترتیب پیراهن مارادونا رکورد گران ترین پیراهن تاریخ را شکست. رکورد قبلی ۱۵۷ هزار پوند بود، مبلغی که برای تی شرتی که پله در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ پوشیده بود، فروخته شد.

مارادونا در بازی یک چهارم نهایی در مکزیکو سیتی در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ دو گل به ثمر رساند، تنها چهار سال پس از جنگ بریتانیا و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند. گل اول بزرگ آرژانتینی با ضربه سر اعلام شد اما توپ دور از چشم داور با دست مارادونا وارد دروازه انگلیس شد. او بعد از این دیدار گفت آن دست، دست خدا بود که توپ را وارد دروازه انگلیس کرد. 

گل دوم مارادونا نیز بسیار زیبا بود. او در این صحنه تقریباً تمام تیم ملی انگلیسی را دریبل کرد و سپس پیتر شیلتون را نیز پشت سر گذاشت و توانست توپ را وارد دروازه کند. در سال ۲۰۰۲، در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان "گل قرن" انتخاب شد.

واچر گفت این دو گل به خوبی یکدیگر را متعادل می کنند و دو جنبه از شخصیت مارادونا را آشکار می کنند.

آرژانتین در این دیدار ۲-۱ پیروز شد و در نهایت نیز در این جام قهرمان جام جهانی شد. مارادونا که بسیاری او را بهترین بازیکن تمام دوران می دانند، با سوء مصرف کوکائین و سایر افراط کاری‌ها دست و پنجه نرم کرد و در نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

مارادونا پس از بازی پیراهن‌های خود را با هافبک انگلیسی استیو هاج تعویض کرد که تا به حال هرگز آن را نفروخت. او این پیراهن را به موزه ملی فوتبال انگلیس در منچستر امانت داده است و حالا این بازیکن سابق انگلیس تصمیم گرفته است تا پیراهن مارادونا را در حراجی بفروشد و عواید آن را به امور خیریه اختصاص دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس