الگوبرداری فوتبال ایران از عربستان/ سهمیه‌های لیگ قهرمانان چگونه تقسیم می‌شود؟

فدراسیون فوتبال ایران در نظر دارد با الگوبرداری از دیگر کشورهای غرب آسیا، سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا را بین تیم‌های ایرانی توزیع کند.

به گزارش مشرق، تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا از بهار - پاییز به پاییز - بهار، سرنوشت تعیین سهمیه این رقابت‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است چرا که با پایان فصل کنونی لیگ قهرمانان آسیا پس از جام جهانی ۲۰۲۲، لیگ قهرمانان ۲۰۲۴-۲۰۲۳ با فرمت جدید و در شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و مشخص نیست که تیم‌های برتر فصل فعلی رقابت‌های داخلی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌گیرند یا نه.

تاکنون هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تکلیف باشگاه‌ها را مشخص نکرده‌اند اما در آخرین اظهار نظر، سهیل‌ مهدی، مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: دو فصل و دو گروه داریم که متقاضیان سهمیه هستند. اجازه بدهید مدل را براساس کشورهای مختلف ببینیم. اکنون عربستان مدل خود را استخراج کرده است و قطر هم به‌زودی این کار را انجام می‌دهد. اجازه بدهید ما هم مدلی متناسب با آنها و همه آسیا داشته باشیم.

با این اوصاف مدیران فوتبال ایران منتظر تصمیم فدراسیون‌های دیگر هستند تا تصمیم نهایی‌شان را بگیرند. فدراسیون فوتبال عربستان در نظر دارد که برای سهمیه ۱+۳، قهرمان لیگ برتر ۲۳-۲۰۲۲ و ۲۲-۲۰۲۱ و قهرمان جام حذفی ۲۳-۲۰۲۲ را به عنوان سهمیه مستقیم و قهرمانی جام حذفی ۲۲-۲۰۲۱ هم به عنوان سهمیه پلی‌آف راهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند.

حالا باتوجه به اظهارات سهیل مهدی و سهمیه ۱+۳ لیگ قهرمانان ۲۴-۲۰۲۳ ایران، فرمت عربستانی‌ها برای توزیع سهمیه آسیایی یکی از فرمت‌های احتمالی برای اجرای در ایران است. تنها نکته مشخص این است که باتوجه به سختی قهرمانی در لیگ برتر، اختصاص دو سهمیه مستقیم به قهرمان‌های لیگ بیست و یکم و بیست و دوم، عادلانه است اما برای تعیین باقی سهمیه‌های ایران راه‌هایی مانند برگزاری بازی پلی‌آف بین تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر و قهرمانان جام حذفی وجود دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس