آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مخفی آمریکا در سراسر جهان/از کره جنوبی تا اوکراین

فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در صدها آزمایشگاه مخفی در سراسر جهان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، کره جنوبی با نگرانی فزاینده‌ای نسبت به آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا که توسط نیروهای آمریکا در کره (USFK) اداره می‌شوند، همراه شده است؛ هدف آزمایشگاه‌ها تبدیل این کشور آسیایی به «مرکز خارج از کشور» برای آزمایش‌های جنگ بیولوژیکی است.

به گزارش «چاینا دیلی»، آمریکا با پیشبرد پیوسته برنامه جنگ میکروبی خود در کره جنوبی، کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

توسعه تسلیحات میکروبی توسط آمریکا در اوکراین

واشنگتن، کره جنوبی را کشوری «دوست» می‌داند که به ارتش آمریکا اجازه می‌دهد سموم کشنده را بدون موانع سازمانی آزمایش کند.

گروه‌های مدنی و ساکنان محلی که از شفاف نبودن آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا خشمگین شده‌اند، به تازگی به خیابان‌ها رفته اند تا از ارتش آمریکا بخواهند که سلاح‌های خطرناک خود را از این کشور تخلیه کند.

ارتش آمریکا دستکم از سال ۲۰۰۹ برنامه تسلیحات بیولوژیکی خود را در کره جنوبی مخفیانه اجرا کرده است؛ این موضوع در سال ۲۰۱۵ و زمانی که نمونه‌های سیاه زخم زنده از یک آزمایشگاه نظامی آمریکا از طریق خدمات پستی FedEx به پایگاه هوایی «اوسان» در «پیونگ تائک»، در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب پایتخت سئول، فرستاده شد، برای عموم مردم شناخته شد.

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که در پی آغاز عملیات روسیه در اوکراین، مسکو نیز افشاگری‌هایی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی واشنگتن در این کشور پرده برداشت.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که پنتاگون بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی را در اوکراین راه اندازی کرده که در آن مقادیر زیادی ویروس خطرناک ذخیره شده است.

ظاهرا آمریکا برای اجرای تحقیقات جنگ بیولوژیکی خود به این آزمایشگاه‌ها وابسته است و این‌ها تنها تعداد انگشت شماری یا کمتر از ۱۰ درصد از ۳۳۶ آزمایشگاه بیولوژیکی هستند که طبق گزارش ها، واشنگتن آن‌ها را در ۳۰ کشور در سراسر جهان کنترل می‌کند.

اکنون مشخص شده است که چرا آمریکا برای چهار دهه تلاش می‌کند که کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی را از ایجاد مکانیسم بررسی منع کند؛ از ۱۸۲ امضاکننده کنوانسیون، آمریکا تنها کشوری است که در سال ۲۰۰۱ از مذاکرات برای چنین مکانیسمی خارج شد.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارت آمریکا در اوکراین با عجله اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آنجا را حذف کرده اما آن‌ها نمی‌توانند واقعیت وجود چنین آزمایشگاه‌هایی را در سراسر جهان از بین ببرند.

گزارش‌های متعددی درباره وجود چنین آزمایشگاه‌هایی در سراسر جهان تاکنون منتشر شده و آمار متفاوتی را در این زمینه ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال پایگاه «سی جی تی ان»، در گزارشی می‌نویسد که آمریکا بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی در سراسر جهان دارد و بیش از ۳۰ مورد از آن‌ها افشا شده است.

این گزارش می‌گوید «بسیاری از آن‌ها در مکان‌های ناشناخته مخفی هستند؛ آیا این آزمایشگاه‌ها سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی تولید می‌کنند؟ یا از ویروس‌ها و باکتری‌های کشنده استفاده کنید؟ هدف واقعی این آزمایشگاه‌های بیولوژیکی چیست؟»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 1
    مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس