کد خبر 1365279
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
با زدن کدام واکسن‌ها می توان به عراق سفر کرد؟

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: تاکنون همه زائران با تزریق واکسن‌های موجود در ایران به عراق سفر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین فضلی در خصوص خدماتی که این مرکز در کشور عراق به زائران ایرانی ارائه می‌کند، گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مرزهای زمینی برای نیمه شعبان، قبل از نیمه شعبان یک گروه کامل شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس و پزشک اطفال به عتبات اعزام و ارائه خدمات در درمانگاه‌های این مرکز در نجف، کربلا و کاظمین ۲۴ ساعته شد.

وی ادامه داد: پس از نیمه شعبان، سفرهای نوروزی عتبات عالیات آغاز شد ولی از آنجایی که مرزهای زمینی همچنان باز نشده و زائران فقط به صورت هوایی اعزام می‌شوند، تعداد زائران ایرانی در عراق کمتر از حد انتظار بود.

فضلی تصریح کرد: باوجود اینکه هنوز مرزهای زمینی باز نشده و در ماه رمضان تعداد زائران نسبت به ماه‌های دیگر کاهش قابل توجهی دارد، اما همچنان تیم‌های مرکز پزشکی در کربلا، نجف و کاظمین در حال ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه برای سفر به عراق ارائه تست PCR منفی لازم نیست، گفت: دولت عراق اعلام کرده شرط ورود به عراق تزریق دو دُز واکسن است و نیاز به تست PCR منفی نیست. البته افرادی که به دلیل بیماری امکان تزریق واکسن را ندارند، باید برگه تست PCR منفی ۷۲ ساعته را ارائه کنند.

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به اینکه آیا عراق اجازه ورود به افرادی که واکسن ایرانی کرونا تزریق کرده‌اند را می‌دهد؟ گفت: تاکنون که هیچ مشکلی در این خصوص بروز نکرده و زائران با همین واکسن‌هایی که تزریق کرده‌اند به عراق می‌روند.

وی در پاسخ به اینکه آیا زائرانی بودند که طی این مدت در عراق به کرونا مبتلا شده‌ باشند؟ گفت: آمار مبتلایان به کرونا در عراق و ایران کم است و موردی نداشتیم که زائر ایرانی در عراق درگیر کرونا شده و به ایران اعزام شود و طی دو ماه اخیر نیز مشکل سلامتی خاصی برای زائران ایرانی رخ نداده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 1
    واکسن بزنید تا سالم بمانید
  • IQ ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    مردم عراق فقط ۲۰ درصد شون واکسن زدن بعدا شما میگی با کدام واکسن میشه سفر کرد عراق
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    السینوفارم_ الاسترانزنکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس