کد خبر 1364877
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
فهرست عربی برای ماندن در ائتلاف دولتی اسرائیل شرط گذاشت

رسانه‌های عبری‌زبان شروطی که فهرست یکپارچه عربی برای صرف‌نظر کردن از تصمیم خود جهت تعلیق عضویت در ائتلاف دولتی اسرائیل گذاشته است، بیان کردند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این فهرست به ریاست منصور عباس، نماینده عربی و عضو ائتلاف دولتی شروطی برای رفع تعلیق عضویت خود پیش روی نفتالی بنت گذاشته است.

کانال ۱۲ افزود: مسئولان در این فهرست خواهان حفظ وضع کنونی به خصوص در مسجد الاقصی و ممانعت یهودیان از برگزاری نماز در صحن‌های مسجد هستند و معتقدند این شروط در باقی ماندن‌شان در ائتلاف حاکم نقش‌آفرین خواهد بود.

اعضای فهرست یکپارچه عربی با بیان اینکه خواهان برنامه‌ای کلی و مورد توافق برای اجرای طرح پنج‌ ساله اقتصادی هستند، افزودند: از جمله شروطی که پیش روی بنت گذاشته‌ایم، تسریع در به رسمیت شناختن روستاهایی با اکثریت عرب و ساماندهی آن در نقب و توسعه برنامه مبارزه با جرم و خشونت در جامعه عربی است.

این شبکه ادامه داد، قرار است که نشست کوچکی برای نمایندگان در فهرست یکپارچه و اعضای جنبش اسلامی به منظور بررسی این شروط برگزار شود.

همچنین جنبش از اسلامی به احتمال زیاد از نمایندگان خود در کنست خواهد خواست تا موضع شفاف و مشخصی را نسبت به رخدادهای اخیر به ویژه تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در مسجد الاقصی اتخاذ کنند.

این شبکه از منابع آگاه نقل کرد منصور عباس معتقد است که حفظ جایگاه ویژه این فهرست به ریاست وی در داخل ائتلاف دولتی اهمیت دارد، از این رو، او شتابزدگی به سمت عقب نشینی از ائتلاف دولتی را تایید نمی‌کند.

این شبکه اعلام کرد که رئیس فهرست یکپارچه و نمایندگان همراه با او در آماج فشارهای گسترده از سوی جامعه عرب قرار دارند تا از دولت اسرائیل از آن خارج شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس