سیستم بروکراسی کشور، اسب سرکشی است که هیچکس حریف آن نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم بروکراسی کشور، اسب سرکشی است که هیچکس حریف آن نیست، گفت: این واقعیت تلخی است.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خیرین و مدیران موسسات خیریه با بیان اینکه خیرین و گروه‌های جهادی با کمترین هزینه بیشترین اثرگذاری را دارند، افزود: باور دارم که ما هر جا به موفقیت رسیدیم، مردم حضور داشتند، حتی موضوعی مانند جنگ که از آن پیچیده‌تر وجود ندارد.

قالیباف گفت: پیروزی و تداوم انقلاب با حضور مردم رقم خورد و اگر اقتصاد ما امروز به این وضع افتاده برای این است که ۹۰ درصد اقتصاد دولتی است.

ببینید:

عکس/ نشست صمیمی دولت و مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اتکا به مردم برای حل مشکلات گفت: امام (ره) بارها فرمودند کارهایی که مردم می‌توانند انجام دهند دولت‌ها در آن دخالت نکنند؛ ما در همه کارها دخالت می‌کنیم که این اشکال اساسی ما است.

قالیباف با اشاره به پیش بینی اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی در قانون بودجه ۱۴۰۱، گفت: در حوزه محرومیت زدایی ردیف مستقلی پیش بینی کردیم و علیرغم مخالفت‌های سازمان برنامه و بودجه، در استان‌ها برنامه ریزی کردیم و همچنین مجری‌های گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی را مجاز کردیم تا طرف قرارداد باشند و مطمئن هستم این افراد با یک تومان به اندازه صد تومان کار می‌کنند، در حالی که ما دولتی‌ها با هزار تومان حتی یک تومان هم کار نمی‌کنیم؛ از این رو خیرین پیشکسوتی که به موضوعات آشناتر هستند باید محکم پای اجرای این قانون بایستند.

بیشتر بخوانید:

از بغض قالیباف مخالف شفافیت شده‌اید یا از اول هم شفافیت بهانه بود؟

قالیباف با بیان اینکه سیستم بروکراسی کشور، اسب سرکشی است که هیچکس حریف آن نیست، گفت: این واقعیت تلخی است، بنابراین باید از این نوع جلسات داشته باشیم و یکدیگر را پیدا کنیم.

وی خطاب به خیرین گفت: شما باید نظارت کنید و موضوعات را به ما که نماینده شما هستیم، منتقل کنید، ما نیز پای این کار هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در باره اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج، گفت: امسال با کمک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بودجه مناسبی برای کارت سلامت بیماران صعب العلاج در نظر گرفتیم تا صد درصد هزینه درمان آن‌ها تامین شود.

قالیباف از خیرین خواست این افراد را شناسایی کنند و از طریق بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر برای شش میلیون نفر از کسانی که بیمه نیستند، منابع در نظر گرفتیم تا همه آن‌ها بدون اخذ وجه بیمه شوند.

رئیس مجلس گفت: در استان خوزستان و سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ هزار روستا را برای آبرسانی هدف قرار داده‌ایم و امیدوارم خیرین و جهادی‌ها در این امر همکاری کنند.

قالیباف گفت: خیرین می‌توانند از منابع محرومیت زدایی، آب و راه روستایی مناطق محروم استفاده کنند، زیرا منابع بسیار خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده که می‌تواند نقش مهمی در محرومیت زدایی داشته باشد و بسیاری از مناطق را احیا کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر پیگیری مباحث مربوط به مالیات خیرین افزود: با وجود تحقق ۱۱۳ درصدی درآمد مالیاتی، همچنان حدود ۶۰ درصد فرار مالیاتی داریم و این امر نشان دهنده این است که روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست.

قالیباف همچنین در باره مشکل نحوه تشکیل انجمن‌های صنفی به عنوان یکی از مطالبات خیرین حاضر در جلسه، گفت: موضوع طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی در دستورکار جلسه صحن است که با تصویب آن بسیاری از مباحث قانونی حل و فصل خواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس