افشاگری عضو النجباء درباره معامله آنکارا-اربیل علیه عراق

عضو شورای سیاسی جنبش «النجباء» گفت که تجاوز نظامی ترکیه به شمال عراق، در راستای معامله بین اربیل و آنکار است.

به گزارش مشرق، «فراس الیاسر» عضو شورای سیاسی جنبش «النجباء» عراق شامگاه امروز دوشنبه درباره ماهیت تجاوز نظامی ترکیه به شمال عراق توضیحاتی عنوان کرد.

الیاسر در صفحه توئیتر خود نوشت: «تجاوزات و حملات ترکیه به حاکمیت عراق، بنا بر معامله بین اربیل و آنکارا صورت می‌گیرد».

افشاگری عضو النجباء درباره معامله آنکارا-اربیل علیه عراق

وی درباره جزئیات این معامله تأکید کرد، بر اساس آن، ترکیه برای مقابله با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اجازه خواهد داشت در عراق نفوذ کند، ولی در مقابل متعهد خواهد شد که گاز کردستان را به بازارهای اروپایی منتقل کند.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، حجم گاز صادراتی منطقه کردستان، بالغ بر ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که سالانه مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار است.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه جمعه گذشته میزبان «مسرور بارزانی» رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق بود. اردوغان و بارزانی طی دیدار خود، راه‌های گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را بررسی کردهند.

وزارت  دفاع ترکیه بامداد امروز مدعی شد که عملیاتی را به بهانه مبارزه با شبه نظامیان گروه پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده است.  این عملیات جدید با مشارکت نیروی هوایی و نیروهای ویژه ارتش این کشور صورت خواهد گرفت.

تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق درحالیست که دولت و جریان‌های سیاسی عراق به شدت با حضور نظامی آنکارا در شمال این کشور مخالفند و حملات مداوم هوایی‌اش را موجب نقض حاکمیت ملی خود می‌دانند.

پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داده که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شخصا در اتاق مدیریت عملیات شخصا در حال نظارت بر عملیات هوایی و زمینی نظامیان ارتش ترکیه است.، آکار بعد از صدور فرمان عملیات گفته، اگر آتش در اطراف است وظیفه ما قبل از هر کاری دیگری خاموش کردن آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    42 4
    آتش فتنه خود ترکیه است
  • محمد IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    16 3
    این یعنی مقابله با ایران یعنی شورش علیه ایران وحشدالشعبی اینجوری میخوان هم نفت عراق رو غارت کنن هم شاهرگ حیاطی عراق با سوریه رو ترکیه دراختیار بگیره نفوز ترکیه بر اقلیم موسل شنگال نینوا وکرکوک ایران نباید از این توطئه صهیونیستی بارزانی ترکیه غافل باشه اگرم شده ایران نباید بخاطر خون شهید سلیمانی کوتاه بیاد قبلنم گفتم تضعیف پ ک ک با حزب اتحاد میهنی حزب طالبانی یعنی شکست مقاومت تو عراق
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 4
    بفرما ارتش ترکیه انقدر بی عرضه هست که نتواند حتی بر ترکیهپعراق حمله کند همش توافق پشت پرده بوده.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    7 6
    بفرما ارتش ترکیه انقدر بی عرضه هست که نتواند حتی بر کردهای عراق حمله کند همش توافق پشت پرده بوده.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 4
      به چه حقارتی دچار شده این ارتش ترکیه ی فاشیست
    • حسین IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 2
      عزیزم همیشه تو دنیا سیاست حرف اول رو میزند بعد جنگ مطرح میشود.... اونا مثه بعضیها نیستن که جوانان وطن رو به کشتن بدهند بقول سردار بزرگ ایرانی شهید افشردی( باقری) که میگن: در جنگ با عراق معبری وجود دارد که در میدان مین درتس کرده بودیم ولی دستور آمد که سربازان وطن معبر دیگری درست 50 متر پایینتر ایجاد شود( البته باز کردن معبر با پریدن جوانان روی مینها انجام میگرفته) که مورد اعتراض شهید باقری قرار میگیره(فیلمش تو نت موجوده).... وقتی خون و جان جوانان وطن برای مسئولان اهمیت داشته باشه قبل فرستادن جوانان به جنگ و یا روی مین، سعی میکنند با سیاست جلوی تلفات بیشتر رو بگیرند... کاری که همین الان ترکیه با توافق نمیخاد خون سربازان بریزه
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 8
    مردم ترکیه‌چقدر بدبخت هستند که ارتش شون انقدر ترسو هست که قبل توافق پشت پرده جران حمله رو ندارند.___ بیاد موشک های عیندالاسد شیر خاورمیانه افتادم خوشبحال ما آذری های آریایی با سپاهیان پرقدرت ایرانمان.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 2
    ارباب اردوغان‌به ترکیه اجازه‌نمیده کوشک برد بلند بسازه؟ خب چرا آخه ارتش ترکیه‌ نوکر‌ یک آریایی‌بنام آمریکا شده؟
  • ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 4
    از تورج فرزند فریدون شاه ایرانی که توران را تاسیس کرد، تا تیموریان غزنویان سلجوقیان عثمانی صفوییان هیچ حرفی از چیزی بنام «ترک» در صفحه ای از تاریخ نوشته نشد. هیچکدام نگفت من ترک یا سرزمینم ترک است. ترک ساخته و پرداخته استعمار انگلیس برای ایجاد تفرقه در خاورمیانه‌بود که با جعل سند و چاپ کتاب جعلی و خرید تاریخ نویس انجام شد.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 7
    مسئله ایران ۴متر زمینی نیست که ترکیه در آن پایگاه ساخته، مسئله ایران احیای امپراطوری ایران است. و اکنون‌ شاهین ایران از اقیانوس هند تا دریای مدیترانه پهن شده و مشغول محکم کردن آشیانه خود است. آسیاب به نوبت سراغ علیف خائن و اردوغان مغول هم خواهیم آمد.
    • کلیم IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 3
      حالا که میری سراغ اردوغان و علیف، بد نیست وایستی و نگاهی به تاریخت بندازی..... شاید متوجه چیزی بشی.... که زمانی حکومت هندها (بابرها)، ایران ( صفویها و شاه اسماعیل فرزند اوزون حسن عثمانی) و غرب آسیا و شمال افریقا ( عثمانی) دست نوادگان همین علیف و اردوغان بوده راستی پکن( پایتخت چین) تا همین 200 سال پیش اسمش "خان بالق" بوده که نوادگان همین اشخاص براش گذاشته باودن... راستی بزرگترین اثر تاریخی نیاکانت ( تاج محل) رو همین نوادگان این شخص ها براتون ساختن
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 2
      بسیاری از شاهان ایران ترک بوده اند بسیاری از شاهان ایران فارس بوده اند. ایران با فارسستان فرق داره، ذهن کوتوله نومران اردوغان هنوز در مفهوم‌قبیله و‌نژاد گیر کرده.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 3
      چیزی بنام ترک وجود ندارد هیچکدام از شاهان نیموری سلجوقی و حتی عثمانی اسمی از کشور ترکیه یا ترک نبرده اند.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 4
      خب یکی از شاهان قدرتمند ایران، اوزون حسن شاه آق‌قویونلو بود، این چه ربطی به نوکری تو برای اردوغان آدمکش داره؟
    • به کلیم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 3
      تمام حکومت های ترک که نام بردی در زبان و تمدن ایرانی حل شدند حتی آثار باستانی و تاریخی آنها را مهندسان ایرانی و کتیبه فارسی دارد ،کجاست آن زبان و حکومت ترکی ؟؟؟؟؟؟ کجاست آن تمدن ترکی ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 3
      ترکیه دزد و جاعل سند، از اوزون حسن شاه ایرانی آق‌قویونلو هم آویزان میشود؟ پر خالی که این شاه ایرانی دلاور بارها در برابر محمد دوم عثمانی جنگیده است تا از کیان وطنش ایران دفاع کند
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 3
      ترکیه دزد و جاعل سند، از اوزون حسن شاه ایرانی آق‌قویونلو هم آویزان میشود؟ در حالی که این شاه دلاور ایران، بارها در برابر محمد دوم عثمانی جنگیده است تا از کیان وطنش ایران دفاع کند
  • علی یاش IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 4
    دعوا نکنید ترکیه می‌دونه چیکار می‌کنه شما به فکر خشکسالی باشید
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 5
      کشور کردستان بزودی از شکم ترکیه‌بیرون‌خواهد امد.
  • US ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 4
    اگر ترکی در خاورمیانه سالار است آن اسرانیِ ترم است.‌مثل هزاران نفرشان که داعش با انبوهی از اسلحه های ترکیه ای و دلار صعودی را به مبارزه طلبید و شکست داد.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 3
      اگر ترکی در خاورمیانه سالار است آن ایرانی ترک است.‌مثل هزاران نفرشان که داعش با انبوهی از اسلحه های ترکیه ای و دلار صعودی را به مبارزه طلبید و شکست داد.
  • آریا IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    به کلیم ، اون خان بالق رو خوب اومدی چون خودتون هم قبول دارید مغول زاده هستید ، اتفاقا تاج محل هم ساخته یک معمار و مهندسی ایرانی است به کوری چشم دشمنان ایران ، ضمناً همون عثمانی که نوکریشون برای شماها افتخاره زبان اداری و حکومتی شوند پارسی بوده ، بد نیست نامه های حاکمان عثمانی با سلاطین ایران و حتی کشور های دیگه رو بررسی کنی ، افتخار اون سلطان سلیمان تون این بوده که به پارسی شعر میگفته درست عین پدرش سلیم یاووز ، ضمنا اگر حکومت بر غرب آسیا و یا آفریقا افتخاری باشه ایرانیان هزار سال بر آسیا و آفریقا و حتی همون ترکیه حکومت می کردند ، واقعا چقدر دردآور است که آدمی ایرانی بودنش را انکار کنه و به مغول زادگیش مفتخر باشه که بزرگترین افتخارشون سیاه چادرهای مغولستان است !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس