اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد سه مجروح برجا گذاشت

به دنبال اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در شهر «نورکوپینگ» در سوئد حداقل سه نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات چند روز اخیر به هتک حرمت یک گروه راست افراطی در سوئد و برخورد پلیس با معترضان حداقل سه نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. 

براساس گزارش ال بی سی نیوز، صدها نفر از معترضان روز یک شنبه در اعتراض به  اقدامات اسلام ستیزانه در سوئد و اقدام «راسموس پالودان» رئیس جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» در هتک حرمت به قرآن کریم در شهر «نورکوپینگ»، در ۱۰۰ مایلی جنوب استکهلم، تجمع کردند که با خشونت پلیس مواجه شدند.

براساس گزارشها، پلیس برای متفرق کردن معترضان خشمگین از شلیک هوایی هشدار استفاده کرد که بر اثر برخوردهای ناشی از آن حداقل سه نفر مجروح شدند.

پلیس مدعی شده که معرضان با پرتاب سنگ به سمت ماشینهای پلیس و آتش زدن خودروها از دستورات پلیس سرپیچی کردند. 

پلیس گفته این سه نفر جراحت سطحی داشتند و پس از انتقال به بیمارستان و مداوا، هر سه نفر را به اتهام آشوب بازداشت کرده است.

علاوه بر شهرهای لینکوپینگ و نورکوپینگ، طی سه روز کذشته اعتراضاتی در استکهلم پایتخت سوئد، اوربرو، لندزکرونا و مالمو نیز علیه اقدام این گروه اسلام ستیز برگزار شده است. 

روز جمعه عصر، درگیری بین معترضان به هتک حرمت قرآن کریم و مخالفان آنها در شهر اوربرو منجر به مجروح شدن ۱۲ افسر پلیس و به آتش کشیده شدن ۴ خودرو شده بود. 

گفتنی است، شبکه تلویزیونی تی آر تی ورلد تصاویری را منتشر کرد که در آن فردی در سوئد با هتک حرمت قرآن کریم در حال به آتش کشیدن این کتاب مقدس است. این فرد راسموس پالودن رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک بود که اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد. او پیش از این هم در اقدامی توهین آمیز اقدام به پرتاب قرآن کریم کرده بود. 

به گزارش مشرق، در پی حوادث چند روز اخیر در سوئد روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه کاردار سفارت سوئد توسط رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام موهن فرد یاد شده که متاسفانه به بهانه آزادی بیان با حمایت پلیس سوئد صورت گرفته، به وی ابلاغ شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 7
    الان مسلمونها شهر رو به آتیش میکشن جون چند نفر رو میگیرن تا بگن اسلام دین رحمته یکی بگه خوب برین مکه زندگی کنید نود درصد مسلمانهاش مهاجر وجهان سوم وپناهنده هستن میرن اونجا ساخ میشن تو مملکت خودشون موش فراری چون میدونن حکام اسلامی فق/ با طناب دار باهاشون حرف میزنه
    • قریشی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 1
      لعنت خدا بر تو و امثال تو ... یا در نانی که پدرت سر سفره گذاشته مشکل داری یا در حلال و حرامی نطفه .
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 2
    عجیب ک از سوی هیچ کدوم از کشورای عربی خلیج ک خود را مدعیان قبله گاه و رهبران جهان اسلام مینامند هیچ واکنش و اعتراض یا بیانه ای در این مورد نداشتن ، انگار لال و کور وخفه خون گرفتن ، همچنان در فکر و سرگرم رقابت بایکدیگرن در زمینه ای چگونگی و نحوه ای گسترش و عادی سازی روابط خودشان با رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند!!!!!!!
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      4 1
      خلیج نه خلیج فارسسس تکرار کن یاد بگیری
    • آرش IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 1
      خلیج نه . خلیج فارس
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      خلیج مگه مال ننت بوده همه کشور ها عربی هستند
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    ننگ بر دولت مردان (غربی) به ظاهر طرفداران آزادی بيان و... ولی در عمل دین گریزو جیره خور اسرائیل. که اگر شخصی بر علیه اصل بروز هولوکاست و ظهور و جنایات این غده چرگین اسرائیل غاصب حرفی بزند با بدترین شیوه ممکن مجازات می‌کنند. ودرود بر انسانهای آزاده ای که به دفاع از قرآن و آزادی واقعی بدست حکام ظالم و بی دین ومنطق اروپایی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. ما از دولتمردان خود درخواست ا خراج سفیر سوئد. به نشانه اعتراض به این عمل خبیثانه را داریم
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    در ماه رمضان شیاطین بیکار نیستن
  • نیما IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 2
    ۲۳۱ اون خلیج فارسه بگو دهنت عادت کنه پاسخ به ۲۱۸ عزیزم اسلام دین رحمته ولی کسی که به پیامبر توهین می کنه قرآن آتش میزنه حکم کمتر از اعدام نیست به علاوه هیچ کدام از مسلمانان اجازه نمیده کسی تقدس پیامبر اکرم را برای ما بشکند به علاوه مهاجرت پناهدگی اکثریت مسلمانان به دلیل جنگ ها و مشکلاتی داخلی هست که کشورهایی غربی و آمریکا عاملش بودن وسلام
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 5
    آنها چون به هیچ چیزی پایبند نیستند و چیزی برایشان مقدس نیست با خیال راحت این اقدام بیشرمانه را انجام می دهند. اما هلوکاست برایشان از قرآن مقدس تر است. باید جلوی سفارتخانه های آنها بصورت نمادین هلوکاست را آتش زد و آن را تکذیب کرد.
  • حسین IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    هر مملکتی دین و مسلک خودش را دارد و کسانی به عنوان مهاجر .رانده شده و یا جاسوس در مملکت دیگر هستند حق دخالت در ان ها را ندارد و مقدسات برای هر محلی فرق می کند .اگر ادیان دیگر ای جا ازادی داشتند می شد حرفی زد .
  • نیما IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    ۹۵۵ الان ما هم هلوکاست را تکذیب کنیم و پرچم همجنسگرایان آتش بزنیم غرب با ما مشکلی ندارد زیرا که هرکشوری دین مسلک خود دارد میتواند هرکاری بخواهل بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس