کد خبر 1363426
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
اعتراض‌ها به هتک حرمت علیه قرآن کریم در سوئد+عکس

تظاهرات علیه اقدام اسلام ستیزانه یک جنبش افراطی در سوئد، با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش مشرق، با تشدید اقدامات اسلام ستیزانه در سوئد و اقدام رئیس یکی از جنبش‌های افراطی دست راستی در هتک حرمت به قرآن کریم، سوئد برای  دومین روز متوالی به صحنه تظاهرات و درگیری‌ها تبدیل شد.

به دنبال اعلام «راسموس پالودان» رئیس جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» برای هتک حرمت به کلام الله مجید، طی روزهای پنجشنبه و جمعه خیابان‌های سوئد به صحنه زد و خورد و درگیری‌های شدید تبدیل شد.

منابع رسانه‌ای غربی از بروز «شورش» و درگیری‌های شدید در سوئد طی روز جمعه (دیروز) خبر دادند؛ بنا بر این گزارش‌ها، حدود ۲۰۰ نفر از معترضان در حمایت از کلام الله مجید و محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، با نیروهای پلیس درگیر شدند و تعدادی از خودروها را به آتش کشیدند.

اعتراض‌ها به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد+عکس

به دنبال اعلام یک رهبر افراطی اسلام ستیز برای آتش زدن قرآن کریم در شهر «لینکوپینگ» و برپایی تجمع حامیان او، مخالفان این اقدام تظاهرات حمایتی از قرآن کریم برگزار کردند اما این تجمه به صحنه درگیری‌های شدید منجر شد.

 پنجشنبه پیش قرار بود «راسموس پالودان» رهبر جنبش راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارکی - سوئدی «خط سخت»، به همراه حامیانش یک تجمع برگزار کنند و طبق قرار قبلی قرآن را آتش بزنند ولی پیش از شروع تجمع، درگیری صورت گرفت.

اعتراض‌ها به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد+عکس

طبق گزارش‌های اولیه، درگیری‌ها در شهر لینکوپینگ سوئد منجر به مجروح شدن سه پلیس و بازداشت دو نفر از معترضان در روز پنجشنبه پیش شد.

به رغم بر هم خوردن تجمع حامیان راسموس پالودان، او اقدام شنیع خود در هتک حرمت به قرآن کریم را انجام داد و این موضوع باعث شد که روز جمعه (دیروز) برای دومین روز متوالی در حمایت از کلام الله مجید در خیابان‌ها حاضر شوند.

اعتراض‌ها به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد+عکس

منابع رسانه‌ای غربی تعداد معترضان را حدود ۲۰۰ نفر عنوان کردند و از آنها تحت القابی از قبیل «شورش‌گر» یاد کرده‌اند.

مقام‌های سوئد اعلام کردند، طی درگیری روز جمعه میان پلیس و معترضان در شهر اوربرو، 9  نیروی پلیس زخمی شدند. به گفته سخنگوی پلیس سوئد، نیروهای پلیس از ناحیه دست دچار آسیب شدند و هدف سنگ پراکنی قرار گرفتند.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی در سوئد، در درگیری‌های روز پنجشنبه که در شهر لینکوپینگ رخ داد، سه مامور پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای پلیس دو معترض را بازداشت کردند.

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد در واکنش به درگیری‌ها در این کشور اظهارنظر کرد. او گفت: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ما است. مهم نیست که شما چه فکر می‌کنید، هرگز نباید به خشونت متوسل شوید. ما هرگز آن را نمی‌پذیریم».

وی با انتقاد از «راسموس پالودان» رهبر جنبش راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارکی - سوئدی «خط سخت» افزود: «این دقیقا همان واکنش مفنی است که او می‌خواهد شاهدش باشد. هدف اصلی او این است که مردم را علیه هم تحریک کند».

پالودان طی سال‌های اخیر به دلیل مواضع افراطی و اسلام ستیزانه خود بارها خبرساز شده است. وی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ در فرانسه بازداشت و از کشور اخراج شد. پنج تن از حامیان او هم به فاصله کوتاهی پس از اخراجش از فرانسه، به دلیل تلاش برای آتش زدن قرآن کریم در بروکسل بازداشت شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ستوده IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 6
    در بطن دموکراسی غربی یک حیوان که بدتر ازحیوان نهفته است و از آدمیت خبری نیست ودر یک کلام حماقت محض است .
    • UA ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 3
      یارانه تو بیگیر
  • ستوده IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 4
    یک عده انسان های آدم نما در غرب وجود دارند آنها مسک انسان بصورت زده اند مرگ بر تمدن سراسر حیوانیت غرب
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    9 3
    اگرکسی درباره هولوکاست حرف بزند بزرگترین مجازات رادارد ودموکراسی فراموش میشود
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 4
    لعنت خدابر دموکراسی شیطان بزرگ ومزدورانش
  • محمودسلمانی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 2
    در هر جامعه متمدن باید برهم ریختن آرامش دیگران جرم باشد آتش زدن کتاب آسمانی آزار روحی دیگران است؛ سربریدن آرامش.. تمدن یعنی زندگی مسالمت آمیز توان زندگی انسانها کنار هم.. مگر از اصل تمدن خبری نباشد!
  • مسلم IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 2
    ابوجهل های عصرمدرن بانام آزادی حاضرند هرجنایتی رامرتکب شوند وبااین کارجهالت خودرااشکارمیکنند غافل ازاینکه حق همیشه پیروزاست وغافل ازاینکه عصرجهالت وبی بندوباری روبه افول است
  • نیما IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 4
    طبق برخی گزارش ها در چند سال آینده دین اول اروپا اسلام هست خداوند در نهایت نور کامل میکند اگرچه کافران ناخشنود باشند
  • اسماعیل IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 3
    مثل اینه که بخوان جلو خورشید رو با چادر بگیرن.خیلی بدبختن..........
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    خداوندا حرارت آتش را در همین دنیا به این ملعون بچشان آمین
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    سوزاندن کتاب مقدس خشونت است یا بیان نظر؟ چه نخست وزیر احمقی. بی جهت نیست که سوئد رتبه اول تجاوز به زنان را دارد
  • مجتبی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 3
    مقایسه بشه با ازار اذیت بهایی ها در جمهوری اسلامی ! پس چرا سوکت می کنید؟؟
    • 313 IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      یه بدبخت دیگه آخه نادون بهایی ها دارن عینا با ما دشمنی میکنن و کلی ترور تاحالا انجام دادن مسلمونهای اون کشورها چیکار کردن جز اینکه زندگی عادی دارن و هیچکاری علیه اون کشور نکردن بعدشم ما رو میگیم حکومتمون اسلامیه ادعای از ای بیان هم نداریم ولی شما صداتون گوش فلک رو کر کرده فقط ببند و بشین شیطان پرستی تو من تورو چه به این حرفا
  • ایران جوان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    از همجنس گراها توقعی بیش از این نیست
  • DE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    در همین کشورهای مسخره و دروغین و منافق و دوروی غربی اگر جرات داری فقط یک برگه از کتاب تورات صهیونیستها را آتش بزنید با بمب اتم خاکسترتان میکنند. اگر جرات دارید در مورد هولوکاست تحقیق کنید و آن را رد کنید زندانهای طویل المدت در انتظار شماست. چهره منافقانه و کریه دمکراسی غرب در کودتاهای جورج سوروسی نظیر کودتای نارنجی اوکراین و حرکت خزنده ناتوی صهیونیستی به مرزهای روسیه و زیرپا گذاشتن تمام قراردادها و تعهدات بین المللی و خیانت یک دلقک...و صدها و هزاران نمونه دیگر منجمله پاره کردن قرارداد بین المللی برجام....غرب وحشی آبرویی ندارد مگر نژد غربگداهای ذلیل و ذهن علیل
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    بایددرآتش‌بسوزانند تابفهمند توهین‌به‌قران‌‌مجیدچه‌عاقبتی‌دارد
  • کامبیز IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 0
    مفتخرم که دینم اسلام و کتابم قرآن است زنده باد قرآن زنده با اسلام
  • SE ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    هر کشوری نرمها و قوانین خاص خودشو داره، در سوئد و کشورهای غربی و آمریکا آزادی بیان در ابراز عقائد حکم نفس کشیدن رو داره و دولتها موظف به محافظت از پایه های دمکراسی و آزادی هستند، بنا براین کسیکه نمیتونه با نرمها و قوانین جامعه مهمان خودشو وفق بده اصلاً چرا توی این ممالک غربی جا خوش کرده و داره زندگی میکنه؟! و همان بهتر که مهاجرت بکنه به یک کشور دیکتاتوری که با مزاقش بهتر جور بیاد!!
    • 313 IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      از نوع نوشتنت معلومه از بی سواد های دوزاری هستی اولا اگه حکومت های مسلمان دیکتاتور هستن بخاطر اینه که انگلیس و آمریکا با حکومت دیکتاتور میتونن بر مسلمانان حکومت کنن و خودشون اینار راه انداختن دوما اینا مدعی آزادی هستن پس اگه اینطوره شما که ایران با مزاجت خوشن نمیاد پاشو برو یه نون خور کمتر سوما خیلی از این مسلمانان سوئدی مسلمان شده نه مهاجر برن کجا؟ یعنی سیس تون عقابه ولی در حد بز فهم ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس