کد خبر 1364075
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
آمریکا مستقیما وارد مداخله در عدن یمن شد

منابع خبری یمنی گفتند که یک گروه از نیروهای آمریکایی در شهر عدن مستقر شده‌اند تا به صورت رسمی، پرونده عدن را از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تحویل بگیرند.

به گزارش مشرق، منابع خبری یمنی امروز یکشنبه خبر دادند که ایالات متحده آمریکا امروز یکشنبه رسما مداخله مستقیم خود در امور عدن یمن را کلید زده است.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد، آمریکا امروز به صورت رسمی، پرونده عدن را از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تحویل گرفت و همزمان عربستان سعودی بازگرداندن مسئولان دولت مستعفی به عدن را آغاز کرده است.

به گزارش این پایگاه، کارشناسان آمریکایی مرتب کردن اوضاع امنیتی عدن به سود خود را آغاز کرده‌اند؛ به نحوی که مسئولان بلندپایه آمریکایی با مزدوران مسلط بر این شهر گفت‌وگو کرده‌اند.

این شهر تحت تسلط عناصر موسوم به «شورای انتقالی جنوب» قرار دارد. این عناصر، وابسته به امارات هستند. این پایگاه خبر داد که مقامات آمریکایی در این دیدار، مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عدن را بررسی کردند.

منابع امنیتی حاضر در عدن هم خبر دادند که یک گروه از نیروهای آمریکایی، شنبه هفته جاری وارد عدن شد و در کاخ المعاشیق، -مقر سکونت مقامات جدید (شورای ریاستی) مستقر شده است.

به گفته این منابع،  این نیروها در حال حاضر، مزدورانی را که از ساحل غربی فراخوانده‌اند، در مواضع و مناطق راهبردی واقع در مرکز و اطراف عدن مستقر کرده‌اند تا بازگشت دولت «معین عبدالملک» نخست وزیر خود خوانده یمن فراهم شود.

همزمان با این تحولات، مسئولان بخش سیاسی و نظامی سفارت آمریکا در یمن، با «محمد نصر الشذلی» معاون اول فرماندار عدن دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار مسائل امنیتی و خدماتی بررسی شد.

الخبر الیمنی در پایان تأکید کرد، این تحولات نشان می‌دهد که آمریکا پرونده مدیریت عدن را در اختیار گرفته است؛ شهری که طی سالهای گذشته باعث درگیری بین امارات و عربستان سعودی بوده است.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد، دهها نفر از دولت خودخوانده یمن امروز وارد عدن شدند «تا به موجب مذاکراتی که اخیرا در عربستان سعودی برگزار شد، از این شهر کار خود را آغاز کنند».

یکی از وزرای این دولت، به این خبرگزاری گفت که معین عبدالملک نخست وزیر، شامگاه امروز وارد عدن شد. وی پیش از این، در ریاض حضور داشته است.

به گفته وی، اعضای شورای ریاستی نیز به رهبری «رشاد العلیمی» پس از ورود همه مسئولان دولت و پارلمان، بعدا وارد عدن خواهند شد.

این در حالی است که از چهار روز گذشته، عدن شاهد استقرار نیروهای امنیتی بسیاری است تا بتوانند بازگشت این عناصر را تأمین کنند.

شورای ریاستی در مذاکراتی که در ریاض و بدون حضور دولت نجات ملی یمن برگزار شد، تشکیل و علنی شد. مسئولان یمنی نیز بارها تأکید کرده‌اند که هیچ گاه این شورای خود خوانده را به رسمیت نخواهند شناخت و هر گونه راهکاری برای یمن، باید در داخل این کشور پیدا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله مومن IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    34 2
    چند تا سرباز پوشک پوش آمریکایی که دچار تیر غیب شدند. امور را تحویل مجاهدین یمنی خواهند داد. هههههههههههه
  • نیما IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 2
    مورچه چی بود که کلاپاچش چی باشه
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 0
    یمنیها باید این تروریستها را قتل عام کنند
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 1
    پوشک و تابوت هم آوردن؟!
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 1
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 1
    این یعنی یمنیها رسیدن به مرحله غول آخر!
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    عربستان پیام حضرت آقا را دریافت کرد اما راه حل دیگری برایش پیدا کرد
  • DE ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    منابع امنیتی حاضر در عدن هم خبر دادند که یک گروه از نیروهای آمریکایی، شنبه هفته جاری وارد عدن شد و در کاخ المعاشیق، -مقر سکونت مقامات جدید (شورای ریاستی) مستقر شده است.// قابل توجه غربگدایان و وطنفروشان و نوکران و جیره خواران و کفش لیسان و آفتابه های دست امریکای جنایتکار. این زالوها همه امید و آرزو و اربابان صهیونیست و آپارتاید هستند که تحت پوشش امریکایی ها وارد شده اند و البته چند هزار تروریست از همان نمونه که برای دلقینسکی ملعبه دست یهود به اوکراین فرستادند اینجا‌هم سالهاست فرستاده اند و اکنون‌آمده اند برای نو چینی مهره ها . ولی درپیتی های وطنفروش‌در ایران‌ مهره نیستند که خر مهره اند و از نو چیدمانشان هیچ دردی را برای عموسامشون دوا نمیکند و این حیف نون ها تا حالا برای اربابشون عموسام غیر از آتش زدن ۴ تا سطل آشغال کاری دیگر نتوانستند انجام دهند. در یمن هم لشکر پغر و پشکل غربگدا هیچی نبوده و نیستند.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 4
    بذارین نسل عرب از روی زمین برچیده بشه
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    آمریکا به خوبی میدونه نه توان مالی داره ونه درمنطقه توان رزمی داره(فقط یک ماشین جنگی به روز اندک ومحدود داره که غیر ممکنه بتواند ازپس جنکهای پهبادی وپارتیزانی وخیابانی بربیاد)-این خائنین،جنایتکاران ومفسدان داخلی خودی ژنهای برتر اقا واقازاده ها ....آمریکا هراسی میکنند-که مملکت به زور وابسته ومطیع امریکا کنند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    آمریکا به خوبی میدونه نه توان مالی داره ونه درمنطقه توان رزمی داره(فقط یک ماشین جنگی به روز اندک ومحدود داره که غیر ممکنه بتواند ازپس جنکهای پهبادی وپارتیزانی وخیابانی بربیاد)-این خائنین،جنایتکاران ومفسدان داخلی خودی ژنهای برتر اقا واقازاده ها ....آمریکا هراسی میکنند-که مملکت به زور وابسته ومطیع امریکا کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس