کد خبر 1364050
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
حسینعلی حاجی دلیگانی

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت گفت: رئیس جمهور در این نشست عنوان کرد که ما کار تحول اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم و حتی آبروی خود را هم پای این کار گذاشته‌ایم.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در این جلسه ابتدا هفت نفر از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطالب خود را مطرح کردند که محور مشترک صحبت‌های آنها تأکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود که این مشکلات را منشأ‌ بروز مشکلات دیگر نیز می‌دانستند.

وی افزود: در این جلسه یکی از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از دولت خواست تا نظر خود را درباره طرح صیانت اعلام کند و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه جلسه مشترک مجلس و دولت معاون اول رئیس جمهور گزارشی را از اقدامات انجام شده برای تأمین و تولید واکسن کرونا از ابتدای کار دولت ارائه کرد و گفت که در ابتدای کار دولت به ما اجازه نمی‌دادند نه واکسنی تولید کنیم و نه وارد کنیم و منابع ما را کاملاً بلوکه کرده بودند. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: آقای مخبر همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم بخشی از آن را دارای منشأ خارجی دانست و اعلام کرد که افزایش قیمت نفت در جهان باعث افزایش دیگر کالاها شده است اما به هر ترتیب ما جلوی این تورم و گرانی می‌ایستیم و تمام تلاش‌مان را برای کاهش فشار بر مردم خواهیم داشت.

وی افزود: در ادامه جلسه تعدادی از وزرا از جمله وزرای نفت و کشاورزی نیز گزارش‌های خود را  ارائه کردند که افزایش تولید و صادرات نفت و برنامه‌های وزارت کشاورزی برای افزایش تولید نهاده‌ها و گندم و عرضه کود به کشاورزان از محورهای صحبت‌های وزرا در این جلسه بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد و گفت که در ۶ ماهه دوم سال گذشته ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمران و اشتغال تخصیص داده‌ایم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه رؤسای دو قوه مقننه و مجریه مطالب خود را ارائه کردند و رئیس مجلس گفت که ما باید از تجربه شرطی کردن اقتصاد درس بگیریم و آن را دیگر امتحان نکنیم.

وی افزود:‌ آقای قالیباف گفت که ما فرصت با ریسک بالا را داریم و باید در تصمیم‌گیری‌های‌مان شجاعانه عمل کنیم و جهاد تصمیم‌ را مبنای کار قرار دهیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور نیز در مطالب خود عنوان کرد که ما از همان ابتدا کار خود را با برنامه آغاز کرده‌ایم و در مورد ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس نیز گفت برنامه هفتم نیز برمبنای سند تحول دولت تنظیم و به مجلس ارائه خواهد شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تأ‌کید کرد ما اصلاحات اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم و حتی آبروی خود را نیز پای این کار گذاشته‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 0
    حل مشکل خودرو و توجه به خواست مردم یکبار برای همیشه
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    اینکه تولید بقول آقایان وزارت کشاورزی بیشتر بشود و بقول این آقایان مثلا به قطب صادرات غلات در منطقه تبدیل بشویم آرزو و هدف خوبیه اما بقول یه عزیز کارشناس باید واقعیت فعلی جامعه رو هم در نظر بگیریم / افزایش تولید رو مثلا با خرید گران محصولات کشاورزی می‌خواین تحقق ببخشید !؟ احیانا تو این آرزو و هدف، مصرف کننده و توان او رو هم در نظر گرفتید !؟ یا نه فقط به اون هدفه و آرزو فقط فکر میکنید !؟ /
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ایران IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    تحولی در مبارزه با گرانی،رانت خواری،خودروسازها باشه،اگر این آبرو به پای کار گذاشتن یعنی گرونتر شدن بیشتر اجناس و بی در و پیکر تر شدن بازار و اجناس و خودرو و گرانی بیشتر من یکی نمی‌خوام دیگه
  • صفر IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    خدای متعال پدر ومادر نوبخت را غریق رحمت فرماید که به موقع حقوق کارکنان وبازنشستگان کشوری ولشکری راپرداخت میکرد
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. اگر این واحد جدید معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف شود، در این لحظه معادل ۱۷۶۰ تومان (۱۷۶۰۰ ریال) بوده، و یک دلار آمریکا نیز در همین لحظه، تقریباً معادل ۱۶ واحد جدید پول ملی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره براساس تعریف قانونی، هزار واحد جدید پول ملی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل واحد جدید تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های این واحد، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به این پول همیشه ثابت است، و قیمت ارز به این پول نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
  • کارمند ساده IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    تحول اقتصادی یعنی اینکه طبقه متوسط شامل کارمندان وکاگران ساده و کسبه و کشاورزان خرد ماهی 20 میلیون تومان داشته باشند و یا ارزش ریالی دریافتی هایشان اینقدر باشد و بس.... و تو خود بخوان حدیث مفصل از ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس