کد خبر 1363819
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
طالبان: پاکستان در صورت تکرار اشتباهش منتظر پیامد آن باشد

سخنگوی طالبان در واکنش به حملات هوایی پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان ضمن محکوم کردن این تحرکات، اسلام آباد را تهدید کرد که در صورت تکرار حوادث مشابه باید منتظر پیامد آن باشد.

به گزارش مشرق، به دنبال حملات هوایی پاکستان بر خطوط مرزی افغانستان، سخنگوی طالبان ضمن محکوم کردن این تحرکات، اسلام آباد را تهدید کرد در صورت تکرار حوادث مشابه باید منتظر پیامد آن باشد. 

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در رشته توئیتی حملات هوایی و بمباران پاکستان بر ولایت‌های خوست وکنر را محکوم کرده است.

مجاهد افزوده که پاکستان نباید صبر مردم افغانستان را در چنین مسایل بیازماید وامیداوریم این اشتباه از سوی پاکستان تکرار نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: همه مسایل باید از مسیر گفت‌وگوهای سیاسی حل شود و در صورت تکرار این حوادث پیامد بسیاری بدی گریبانگیر اسلام آباد خواهد شد.

همچنین وزارت خارجه‌ طالبان ضمن محکوم کردن این حملات سفیر پاکستان در کابل را احضار ونگرانی‌های خود را به سفیر این کشور اعلام کرده است.

 برخی از چهره‌های سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان نیز این حملات را محکوم کرده و آنرا نقض حاکمیت وتمامیت ارضی افغانستان خوانده است.

در ولایت خوست هم صدها نفر از ساکنان این ولایت در واکنش به این رویداد دست به تظاهرات زده و شعار «مرگ بر پاکستان» را سر دادند.

حملات هوایی و بمباران پاکستان بر مناطقی شرقی وجنوب شرقی افغانستان دست کم ۴۰ کشته و نزدیک به ۲۰ نفر زخمی داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 25
    خخخ طالبان دستی که نجاتش داده رو گاز میگیره شما مفتخورهای کند ذهن که طالبان رو گروهی اصیل میدونید و نرد رفاقت باهاش میندازید کی بیدار میشید خدا میدونه. البته شماها خیلی وقته علائم حیاتی ندارید
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      14 0
      کسی که داشت از طالبان حمایت میکرد عمران خان بود که با کودتای آمریکایی با پرویز مشرف خائن جایگزین شد. این حملات هوایی پاکستان به طالبان هم درست بعد از روی کار اومدن دولت کودتایی در پاکستان هست. (و اونم تازه دقیقا بعد از ممنوعیت کشت خشخاش توسط طالبان. آمریکا اول خواست ایرانو به جون طالبان بندازه حالا داره پاکستانو میندازه وسط)
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 13
      در هر صورت گروه طالبان و حقانی ها یک گروه افراطی تروریستی هستند که بنا به مصلحت آمریکایی ها طی نشست ها و توافقات دوحه قطر به حاکمیت در افغانستان انتخاب شدن برای ایجاد بی ثباتی در منطقه .. باید مرزهای شرقی به شدت تحت کنترل باشند انتحاریون طالب و امثالهم به سور نفوذ نکنند برای ایجاد نا امنی در کشور .. َللیان نماینده اقوام و مردم افغانستان نیست
    • به ۱۵:۲۵ - IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      18 0
      آمریکا مصلحت دیده بود تریلیونها دلار خسارت و هزاران کشته و آن خفت و آبرویزی را تحمل کند تا بعد با طالبان مصالحه کند؟ و بعد تحریمشان کند؟ چقدر حقیرید شما. باور نمی کنید آمریکای عزیزتان از چند طالب کلاش به دست شکست خورد و مجبور به مصالحه با آنها شد. حالا هر قدر دوست داری به مجاهدان اسلام بگو افراطی.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 14
      گروه های تروریستی امثال داعش و حقانی و طالبان و القاعده و بوکوحرام و النصره و... امثالهم هم که ساخت آمریکا و استعمار هستند خودشون رو بر حق و مجاهد می‌دانند چقدر برخی افراد کودن و کم هوش هستند که مذاکرات و نشست ها و توافقات آمریکایی ها و اعضای گروه تروریستی طالبان رو مشاهده نکردند یا شاید ضعف حافظه دارند و دچار فراموشی شدن ..! طالبان یک گروه تروریستی است و هرگز نماینده مردم و اقوام افغانستانی نبوده و نیست و نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس