کد خبر 1363587
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
استراتژی وزارت کار برای توسعه تجارت با آفریقا/ برگزاری نشست با تجار کنیایی

نشست هیات تجاری کشور کنیا با جمعی از مدیران واحدهای اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش مشرق از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی کشور کنیا با تشریح کامل ظرفیت‌ها و شرح وظایف معاونت‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و مراکز اقتصادی زیرمجموعه وزارت مردم، از آمادگی راه‌اندازی مراکز آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط اساتید ایرانی، مشاوره در حوزه بیمه‌ای و خدمات امور بازنشستگان و معلولان خبر داد.

وی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور در صندوق‌های تابعه وزارت کار مدیریت می‌شود، گفت: این وزارتخانه بخش مهمی از تولید سیمان، دارو، مدیریت حمل و نقل، ارتباطات مخابراتی، لبنیات و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را با هدف رونق سرمایه‌های مردم در صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی اداره می‌کند.

فروزان ابراز امیدواری کرد که این نشست به رفع موانع همکاری و گسترش تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: آمادگی لازم برای راه‌اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کنیا وجود دارد.

مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه وزارت مردم نیز در این نشست بسترهای همکاری و ظرفیت‌های موجود را برای هیئت کنیایی تشریح کردند. طرف آفریقایی نیز با معرفی حوزه کاری خود، بر آمادگی برای گسترش همکاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کردند.

مقرر شد همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کشورهای آفریقایی نشستی مشترک با فعالان اقتصادی کنیا در این کشور برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس