بدهی‌های دولت قبل از محل افزایش فروش نفت و گاز تسویه شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم در مدتی کوتاه با افزایش فروش نفت و گاز بدهی‌های دولت گذشته را تسویه کرد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی سال گذشته اعلام کرد که صادرات نفت به بیش از ۹۵ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته، وزیر نفت هم در اظهاراتی از چهار برابر شدن وصول درآمدهای حاصل از صادرات گاز خبر داد که نشان دهنده فعالیت هدفمند دولت سیزدهم در این دو حوزه مهم و استراتژیک است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از درآمدهای نفتی و گازی کشور صرف اجرای طرح های عمرانی می‌شود، اجرای طرح های عمرانی در حوزه مسکن موجب افزایش ساخت و سازها شده و وضعیت اشتغال را بهبود خواهد بخشید.

زارع یادآور شد: روش هدفمندی که دولت در هزینه درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز در پیش گرفته، شرایط اقتصادی کشور را بهبود خواهد بخشید و جهش تولید مسکن را که یکی از شعارهای دولت یازدهم بود عملی می‌سازد.

وی ادامه داد: علاوه بر این بخشی از درآمدهای حاصل از فروش  نفت و گاز به اجرای طرح های دانش بنیان اختصاص یافته که در افزایش توان علمی کشور اثرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اختصاص افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز به هزینه‌های جاری کشور پذیرفتنی نیست و دولت هم در این مسیر گام برنمی‌دارد.

نماینده مردم آباده در مجلس بابیان اینکه دولت سیزدهم بخش مهمی از افزایش درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را به تسویه بدهی‌های دولت قبل اختصاص داده است، عنوان کرد: حدود هفت ماه از عمر دولت می گذرد لذا قضاوت دقیق درباره عملکرد دولت امکان پذیر نیست. ولی در همین زمان کم دولت موفق شد بدهی‌های دولت قبل را که سبب کسری بودجه بزرگی شده بود، پرداخت کند. این اقدام مهم با اتکا به افزایش درآمدهای نفتی و بدون استقراض از بانک مرکزی انجام شد.

وی تاکید کرد: این اقدام دولت اثر مستقیم بر کاهش شتاب رشد تورم داشت و موجب کنترل نرخ تورم در کشور شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس