کد خبر 1363163
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت:

‏المان روغن ۸۰ سنتی شد ۴ یورو 

هنوز تورم المان از نظر براندازان بی شرف ۵ درصد هست، 

علی برکت الله.

وضعیت تورم تو آلمان چه جوریه؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    9 2
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. به یاد شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها، این واحد جدید را سلیمانی می‌نامیم و آن را معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف می‌کنیم. در این لحظه یک سلیمانی معادل ۱۷۱۷ تومان (۱۷۱۷۰ ریال)، و یک دلار آمریکا معادل ۱۶٫۱ سلیمانی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره برابر تعریف قانونی، هزار سلیمانی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل سلیمانی تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های سلیمانی، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به پول سلیمانی همیشه ثابت است، و قیمت ارز به سلیمانی نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
    • DE ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      12 16
      تورم فقط یعنی قیمت روغن؟ ای خدا پناه به تو از دست شرق گداعای عوام فریب.
    • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 0
      اونوقت بانکها چه جوری خون مردم و تو شیشه کنن داداش! فک کن بانک بیاد قرارداد مشارکت ببنده واقعی! شریک در سود وزیان! در تولید فقط مواظب باش گیر بانک ها نیفتی
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    9 1
    تورم اقتصاد نرخ میانگین افزایش قیمت همه کالا و خدمات است نه فقط روغن...
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    11 6
    به من هم 3000 یورو حقوق کارمندی بدن، حاضرم بخرم اما وقتی حقوقم ریالی و خرجم یورویی و دلاریه، این گرانی آلمانی برام یک جوکه.
    • DE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 1
      اولا اطلاعاتتون خیلی غلطه درالمان درامد بدون کسر مالیات کل داریم که 50 درصدش توسط دولت به حساب نیامده ضبط میشه یعنی 15 درصد بابت بیمه درمانی ، بازنشستگی و 35 درصدش بابت مالیات بردرامد دولت از حقوق ماهانه هر فرد آلمانی و غیر المانی کسر میشه و در واقع هر فردی فقط نصف درامد ش رو از فقیر تا غنی دریافت میکنه. دوما یک فوق لیسانس با هشت سال تحصیلات دانشگاهی و کلی امتخانات سخت درامدکل ماهانه اش بدون کسر مالیات 3000 یورو هست که باحذف 50 درصد فقط 1500 یورو دستش میرسه. سوما حالا یک کارمند با کلاس ده ( مثل سیکل ایران ) + یک دوره اموزشی شغلی اداری یک یا دو ساله داره چظور میشه 3000 یورو درامد نقد خالص دریافت کنه؟ بعضی ایرانی ها با این اطلاعات غلط و ناقص شون لطفا مایه شرمساری ملت ایران نشن! حداقل قبل از این غلوها یک سر به وب سایت کسب دارمدجرمنی بزنید بعد دهن باز کنید و گاف نزنید! درامد خالص یک کارمند ممکنه نهایتا در بهترین شکل 1100 تا 1200 یورو باشه فقط 800 یورو صرف اجاره خانه میشه بقیه خرجها رو دیگه خودتون لطفا حساب بفرمائید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • DE ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 0
      نه جانم جوک نیست واقعیته . تو روز روشن اینهمه دروغ ! سایت های آلمانی سوپر مارکت ها و سایت درامدها هست برو حداقل بخون بعد بیا حرف حساب بزن. راست میگی مردی بیا اینجا زندگی و کار کن تا حالت با 50 درصد مالیات بردرامد 19 درصد مالیات برارزش حسابی جا بیاد. بقیه اش رو دیگه نمی گم خودت اگر سواد داری برو تو سایت های المانی بخون اجاره و خرج و خوراک و غیره چقدره! همین یک قلم یک خربوزه معمولی 8 یورو، بنزین لیتری 2.33 یورو و سی سی سنت! چرا غرب گداهاتو ایران ببخشید ها خودشون رو به نفعمی میزنن؟
    • DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 0
      نه جانم نه نمیتونی بخری. زیرا بعد از کسر اجاره خانه ، پول بنزین .............. دیگه چیزی نمی مونه. هزینه خورد و خوراک متوسط ماهانه هر فردی بخور و نمیر تو المان مابین 150 نهایتا 200 یورو میشه. وقتی گوجه فرنگی معمولی گلخانه ای کیلویی 4 الی 5 یورو و یک کیلو گوشت گوسفند 40 یورو باشه بقیه اجناس رو برو تو سایت های المانی ببین نمی تونی بخری!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    9 3
    والا ما که آلمان نیستیم. بچه های شما هستن خبر دارین. ولی اوضاع ما چطوره؟!!!!
  • UA ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 12
    حالا مونده تو آلمان به روزهای جنگ جهانی دوم نزدیک بشه ولی با این روند به اون روزها خواهد رسید. آلمان دو سال دیگه یک کشور در پیت خواهد بود
    • DE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 3
      ایشون کاملا درست میگه. بنده المان زندگی میکنم و همه گفته ایشون رو تائید میکنم. چرا یک عده بیسواد که از هیچ جا خبر ندارن الکی منفی میدن؟ حرف حق معلومه براتون تلخه. بجای الکی منفی دادن ایندسته برن سایت های آلمانی رو خودشون سرج کنن .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    تورم فقط افزایش قیمت روغن نیست .تورم کلی آلمان با همه ناملایمات هنوز زیر ده درصد است.باید فکر تورم بالای سی چهل درصد ایران باشید که چندین ساله تو ایران وجود دارد .هر وقت تونستین تورم سالانه رو برسونین زیر ده درصد برا چند سال پیاپی اون وقت بیاین حرف مفت درباره آلمان و ... بزنید.
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    همه اجناس غذایی تو المان رشد تورومی بالایی پیدا کرده. خیلی از آلمانی ها اگر زمین و باغی دارند. مثل دوره بعد از جنگ جهانی بعد از کرونا و دروضعیت فعلی جنگ اوکرائین و روسیه بشدت مشغول کشت و کار و بهبود وضعیت معیشتی از این راه هستند. این روغن با این قیمت بنده هم حاضر به خریدش نیستم. تصمیم گرفتیم مصرف روغن رو محدود و بجای این روغن بی ارزش افتابگردان که الکی اینقدر گرونش کردند همین پول 4 یور رو بدیم و بجاش روغن زیتون بخریم و کمتر روغن مصرف کنیم . تورم دروغ نیست رسانه های آلمانی بالافاصله با شروع این جنگ اعلام کردند قیمت مواد غذایی و وسایل حمل و نقل گرون تر خواهد شد. بنزین معمولی هم از همان وقت هر لیترش شده دو یورو و سی سنت. بنزین سوپر قیمت اش از اینم بالاتره. شما غرب گدا تو ایران فقط کافیه که سایت سوپرمارکت های المانی تو اینترنت رو سرج کنید تا ببینید که تورم در المان واقعیه و اینقدر سرخودتون رو با حماقت کلاه نذاریدکه دیگران به این جهل و حماقتتون بخندن.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    سلام بدون هیچ قضاوت روی نظراین بنده خدا ،گرانی با تورم فرق می کند گرانی در ۴۰قلم کالا همزمان را تورم می گویند نه گرانی روغن واحیانا گندم که ناشی از جنگ اوکراین است البته بحث انرژی دردرازمدت تاثیرگذارخواهدشد
    • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 1
      نخبر اقا جون سرخودت کلاه نذار. تو آلمان تورم خیلی بالا رفته ، حرف سر یک روغن مایع نیست همه اجناس غذایی و غیره رشد تورمی داره. اگر روسیه شیر گازش رو ببنده باید منتظر اخراج و بیکار شدن چند صد هزار شاغل المانی شد. لطفا اینقدر سرخودتون رو شیره نمالید!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    بزک کردن عیوب غرب برای غربگدایان مثل پرستش بتها در زمان جاهلیت توسط کاهنان معبد از واجباتشان هست!
  • DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    تازه این عکس قدیمیه عکس جدید روغن شده ۵ یورو، تازه اگه گیر بیاد، آرد وحشتناک کمیاب شده، بنزین و مخصوصا گازوئیل سر به فلک زده، قیمت گاز هشتاد برابر شده و شرکت‌های گازرسان حاضر به بستن قرارداد جدید برای کسانی که خونه ی جدید ساختن یا بار کردن و خونه ی دیگه اجاره کردن نیستن چون مطمئن نیستن که قیمت‌ها بالاتر نره. نرخ تورم هم رسما هشت درصد اعلام شده ولی غیررسمی به بالای ١١ درصد رسیده و دولت هنوز اعلام نکرده چون ا ضاع دائما در حال تغییر هست. حالا اونایی که میگن اگه اونجا بده چرا موندی باید گفت ما اینجا نه راه پس داریم نه راه پیش ولی زندگی توی ایران هزاربرابر اینجا آرام‌تر و بهتر و بدون استرس و ترس و دلهره هست.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    آقای علی توصیه میکنم قبل از اینکه مطلبی بگذارید اول از صحت و سقم مطلب و همه جوانبش را خوب مطمئن شوید البته که در کشور آلمان تورم هست اما تورم این کشور را باید در ارتباط با خیلی چیزها ببینید نه فقط یه دونه عکس !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس