چین از برگزاری رزمایش نظامی گسترده در نزدیک تایوان خبر داد

وزارت دفاع چین اعلام کرد در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز آمریکا در پرونده تایوان، امروز جمعه رزمایش نظامی گسترده دریایی و هوایی را در حوزه دریای چین شرقی و تایوان برگزار می کند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، چین اعلام کرد در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز آمریکا درباره پرونده تایوان امروز جمعه در حوزه دریای چین شرقی و تایوان رزمایش نظامی گسترده هوایی و دریایی برگزار می‌کند.

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: روز جمعه ۱۵ آوریل، فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین رزمایش مشترکی را برای آزمایش آمادگی رزمی انواع و شاخه‌های مختلف نیروهایش در آب‌ها و حریم هوایی دریای چین شرقی و اطراف تایوان انجام خواهد داد که در آن ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها، بمب افکن ها، جنگنده‌ها و سایر نیروها شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرد که ارتش آزادیبخش خلق چین تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت و سرکوب قاطعانه مداخلات خارجی و تلاش‌ها برای استقلال تایوان انجام خواهد داد.

وزارت دفاع چین همچنین در واکنش به سفر شماری از نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان به طور جدی پایه‌های سیاسی روابط با چین را تضعیف می‌کند و تنش‌ها را در تنگه تایوان افزایش می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش چین قاطعانه تمام اقدامات لازم را برای توقف مداخله خارجی و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای سازماندهی "استقلال تایوان" انجام می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمرتضی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    این همه از قوانین بین الملل میگن بر طبق همین قوانین تایوان جزوی از چین هستش و طبق همی قوانین دادن سلاح بدون اجازه دولت مرکزی ممنوعه اما قانون فقط برای ماست نه برای امریکا
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      این قوانین برای کریمه و اوکراین و دونباس نیست؟!
  • حسین موسوی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    قانون همیشه فقط برای ضعیفا بوده و قدرتمندا خودشون قانون مینویسن هر وقت هم لازم بدونن نقضش میکنن یا کلا قانونا بر میدارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس