کد خبر 1362684
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
افزایش شمار کشته های سیل در آفریقای جنوبی به ۲۵۹ نفر / احتمال وقوع سیل در سایر استانها

تهران – ایرنا - سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، روز چهارشنبه اعلام کرد سیل در منطقه دوربان دست‌کم جان ۲۵۹ تن را گرفته است . همزمان سازمان هواشناسی این کشور هم از احتمال وقوع سیل در سایر استانها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در بازدید از مناطق سیل زده دوربان و منطقه شهری اطراف اتک وینی ضمن ابراز تاسف از کشته شدن ۲۵۹ نفر در جریان سیل مخرب اخیر این کشور، گفت: این فاجعه بسیار بزرگ به ما یادآوری می کند که تغییرات آب و هوایی را جدی تر بگیریم.

او گفت: «دیگر نباید اقداماتی را که باید برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهیم به تعویق بیندازیم.»

به گزارش واشنگتن پست، مقامات محلی دوربان گفتند که انتظار می رود با ادامه عملیات جستجو و نجات در استان کوازولو-ناتال، تعداد کشته ها همچنان افزایش یابد. رامافوزا گفت که این استان در شرف اعلام یک فاجعه بزرگ است.

خبرگزاری ها گزارش می کنند در این منطقه پل ها و  جاده ها فرو ریخته و عده زیادی جان خود را از دست داده یا مجروح شده اند.

یک مقام محلی گفت: برای نمونه، یک خانواده ۱۰ نفر از اعضای خود را در سیل ویرانگر از دست داده است. ساکنان، عمدتا مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند؛ زیرا خانه‌های بسیاری به زیر آب رفته، ساختمان‌ها فرو ریخته و زیرساخت‌های جاده‌ای به شدت آسیب دیده است. بندر دوربان هم تحت تاثیر سیل ویرانگر، مملو از کانتینرهای در هم ریخته شده است.

در حالیکه مقامات دوربان در تلاش برای وصل شدن برق بخش های وسیعی از استان، پس از سیل شدید و از کار افتادن نیروگاه های مختلف منطقه بودند، ژنرال رودزانی مافوانیا گفت که تلاش‌های نجات توسط نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی متوقف شده زیرا شاخه هوایی ارتش نیز تحت تأثیر سیل از کار افتاده است. او گفت که ارتش روز چهارشنبه فقط توانست پرسنل و بالگردهایش را در اطراف استان مستقر کند.

سازمان هواشناسی آفریقای جنوبی نسبت به ادامه باد و باران و خطر ادامه سیل در کوازولو-ناتال و سایر استان ها در آخر هفته که عید پاک مردم آفریقای جنوبی هم محسوب می شود، هشدار داده است. بر اساس این گزارش، استان های کیپ تاون شرقی، فری استیت و نورث وست آفریقای جنوبی هم ممکن است طی روزهای آتی تحت تأثیر این پدیده طبیعی ویرانگر قرار گیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس