کد خبر 1362586
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
آمریکا گروه ضربت دریایی جدید در دریای سرخ مستقر می‌کند

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که قصد دارد در گروه ضربت جدید با مشارکت کشورهای متحد برای گشت‌زنی در دریای سرخ مستقر کند.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از مجموعه‌ای از حملات به برخی کشتی‌ها در دریای سرخ، یک گروه ضربت جدید با کشورهای متحد برای گشت‌زنی در دریای سرخ مستقر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «برد کوپر» از مقام‌های ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه گفت: «این منطقه به معنای واقعی کلمه به جهان سوخت می‌دهد. منطقه به قدری وسیع است که ما نمی‌توانیم به تنهایی این کار را انجام دهیم، بنابراین در هنگام شراکت در بهترین حالت خود خواهیم بود.»

در گروه ضربت جدید که از یکشنبه آینده در منطقه مستقر می‌شود،  ناو «یواس‌اس مونت ویتنی» آمریکا حضور دارد.

کوپر گفت که امیدوار است این گروه ضربت با قاچاقچیان زغال سنگ، مواد مخدر، اسلحه در دریای سرخ برخورد کند.

این مقام نظامی آمریکا در سخنان خود از ذکر مستقیم نام «ایران» به عنوان حامی نیروهای یمنی خودداری کرد. کوپردر پاسخ به این سئوال که آیا نیروی دریایی امریکا با ایران برخورد تنش‌آمیزی داشته است یا خیر، گفت که وضعیت در حالت طبیعی قرار دارد.  

دریای سرخ یک خط کشتیرانی حیاتی هم برای محموله‌ها و هم برای تامین انرژی جهانی است و مین‌ها می‌توانند وارد آب شوند و سپس توسط جریان‌هایی که با فصل در دریای سرخ تغییر می‌کنند،  به بخش‌های مختلف دریا منتقل شوند.

در اکتبر ۲۰۱۶، نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که ناو «یواس‌اس میسون» با شلیک دو موشک از یمن مورد هدف قرار گرفت.

هفته قبل نیز یک فروند کشتی اماراتی مورد حمله موشکی قرار گرفت. دولت امارات در آن زمان ادعا کرد که این کشتی کمک‌های بشردوستانه حمل می‌کرد. کارشناسان سازمان ملل بعداً در مورد این ادعای امارات گفتند که در مورد صحت آن متقاعد نشده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    قاچاقی و ..؟! مگه دزدی بالاتر از شما هست؟! همه درس پس میدن! بگو اومدی یمنی ها رو کنترول کنی! .. غلط میکنی! بزار صبر یمنی ها لبریز بشه! انوقت باید در باک ماشین هاتون در غرب و امریکا آب بریزی ..!
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    هدف محاصره یمن برای نرسیدن ادعائی سلاح هست ، و طبعا مزاحمت برای ایران . علاوه بر کشورهای عربی خلیج فارس ، اردن اسرائیل و چند کشور اروپائی و آمریکا . شرکت دارند ، البته عمان و کویت نیستند شاید عراق باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس