کد خبر 1269759
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
راه‌اندازی یگان پهپادی ویژه آمریکا در خلیج فارس

مقامات نیروی دریایی آمریکا از دادن جزئیات بیشتر درباره سیستم‌های این یگان که از پایگاه آنها در بحرین در خلیج فارس مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خودداری کردند.

به گزارش مشرق، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه اعلام کرد که پس از سال‌ها حملات دریایی و تنش‌های مداوم مرتبط با ایران، یگان ویژه جدیدی را در خلیج فارس راه‌اندازی می‌کند. این یگان شامل پهپادها، سیستم‌های آبی و زیردریایی بدون سرنشین است.

مقامات نیروی دریایی آمریکا از دادن جزئیات بیشتر درباره سیستم‌های این یگان که از پایگاه آنها در بحرین در خلیج فارس مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خودداری کردند. اما گفتند که در ماه‌های آینده پهپادها قابلیت‌های خود را در آبراه‌های تامین انرژی و حمل و نقل جهانی گسترش خواهند داد.

برد کوپر، معاون فرمانده ناوگان پنجم گفته است: «هدف ما استقرار سامانه‌های بیشتر برای نظارت بر تمامی مسیرهای دریایی چه در آسمان و چه در زیر دریاست.»دامنه فعالیت ناوگان پنجم در تنگه هرمز است که ۲۰ درصد از کل نفت جهان از آن عبور میکند وهمچنین در دریای سرخ، کانال سوئز و تنگه باب‌المندب. بخشی از سیستم‌ها و سامانه‌هایی که توسط "نیروی ضربت ۵۹" مورد استفاده قرار می‌گیرند در رزمایش ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام شرکت داشتند که در ماه آوریل امسال برگزار شد. این سیستم‌ها شامل پهپادهای ویژه تجسسی، کشتی‌های بدون سرنشین سی‌هاک و سی هانتر و زیردریایی‌های بدون سرنشین شبیه به اژدر هستند.

کوپر همچنین گفته است که شرایط جوی آب‌های منطقه به آمریکا این امکان را می‌دهد که به خوبی از این سامانه‌ها استفاده کند. او می‌گوید: «به اعتقاد ما اگر سیستم‌های جدید بتوانند در اینجا کار کنند، احتمالاً می‌توانند در هر جای دیگری نیز کار کنند و می‌توان آن را به مناطق عملیاتی سایر ناوگان‌ها نیز گسترش داد. "

 خلیج فارس در سال های اخیر شاهد تنش‌ها و حملات دریایی بوده است که آمریکا ایران را مسئول آنها می‌داند. از جمله حمله به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها یا توقیف آنها در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، حملات حوثی‌ها با قایق‌ها و مین‌های بدون سرنشین در آب‌های نزدیک به یمن، انفجارهای مشکوک در نفتکش‌های متعلق به شرکت‌های غربی وهمچنین در شناورهای وابسته به ایران و اسرائیل که موارد آن رو به افزایش گذاشته است.

آسوشیتدپرس نوشته است در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که مایل است دوباره به توافق هسته‌ای با ایران برسد، اما روی کار آمدن یک رئیس جمهورجدید در ایران مذاکرات در وین را متوقف کرده و در فقدان یک توافق همه جانبه، حملات ایران و اسرائیل در سطح منطقه احتمالا افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    13 1
    مگر آن پهپاد آمریکایی ای که با ضدهوایی ایران در حالی جاسک سرنگون شد از دریای کارائیب یا دریای سیاه به پرواز درآمده بود که کارش را بلد نباشد و در دام پدافند هواویی ایران بیفتد!؟ ترفندهای نخ نما برای فریب افکار عمومی مروم در کشورهای تحت سلطه منطقه!!
  • سید IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 4
    مشرق محترم! لطفاً قبل از بانشر کلمات حوالی و مردم را اصلاح فرمایید!
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    13 1
    خوب دیگه احتمالا تا سال دیگه یه دو سه مدل پهپاد جدید یانکی ها هم کپی خواهد شد !!!خخخخخخخخ
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    9 1
    وقتی از عراق بیرون رفتن نوبت اینه که از خلیج فارس برن.
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    در زیر نویس شبکۀ خبر نوشته بود: آمریکایی ها تصمیم گرفته اند با پهباد کنترل کامل خلیج همیشه فارس را در دست بگیرند؛ مگه خلیج همیشه فارس ارث بابای آمریکایی هاست که این چنین یاوه گویی می کنند؟
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      6 1
      ما هم بریم کنترل کامل خلیج مکزیک را بدست خودمون بگیریم. بغل گوش آمریکا،که این به اون در
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    نشانه ناتوانی است تاقدرت بعلاوه دستهای ایران بلندترشده اند ، بفهم اینراه هم هزینه دارد !
  • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    تاوقتی که ما وقتی سپاه ایران دارید چه غم دارید اینهادرحال بادبادک بازین ماداریم از اینها تولید میکنیم اینها همه هدفهای ماهستن
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    آمریکایی ها وازنابعه آنها برای توقف ایران هرکاری کردند ونشد حالا این کارها شون دیگه تیر خلاص به پوچی نظامی و سیاست نداشته نظامیشونه وکاری پیش نخواهند برد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    سیاسیت این جهانخاراینه که نیروهای انسانیش راازمنطقه خارج کند به جاش ازوسیله های جنگی بدون سرنشین استفاده کند وسره مسلمانهارا بدهد توشکم یکدیگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس