کد خبر 1362532
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
اشتغال پایدار و مولد در زندان‌ها کلید می‌خورد

سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اعلام اینکه اشتغال پایدار و مولد در زندان‌ها کلید می‌خورد، از برگزاری نخستین جلسه نشست‌های تخصصی هم‌اندیشی به‌منظور توسعه اشتغال حداکثری خبر داد.

به گزارش مشرق،  سازمان زندان‌ها به‌منظور توسعه اشتغال حداکثری و تهیه دستورالعمل آن در زندان‌ها، اولین جلسه از سلسله‌ نشست‌های هم‌اندیشی خود را امشب در استان گیلان و با حضور گروه‌های مختلفی از بخش خصوصی، مسئولان و گروه‌های مردمی و خیران برگزار می‌کند.

سازمان زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها طرح «بامداد» را به اجرا می‌گذارد، این طرح با محوریت تحول در زمینه اشتغال و حرفه‌ آموزی زندانیان و خانواده آنان شکل گرفته است.

غلامعلی محمدی، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و معاونان این نهاد و همچنین جمعی از مسئولان استان به همراه نمایندگانی از گروه‌های مردمی، خیران و فعالان بخش خصوصی اقتصاد در این جلسه حضور خواهند داشت و به کنکاش و بررسی موضوعات مرتبط می‌پردازند.

سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقای وضعیت زندان‌ها بکار گیرد. براین اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها «اشتغال  مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان است که بعنوان طرح «بامداد» (برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مطرح شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند.

جامعه این طرح نیز شامل زندان ‌های بسته و آزاد و همچنین زندانیان آزادشده و خانواده‌های آنان خواهد بود. قرار است با این طرح مددجویان مراکز نه فقط در دوران حبس بلکه با حرفه‌آموزی بتوانند پس از دوران خروج نیز زمینه اشتغال مستمر خود را تأمین نمایند.

در این راستا اولین جلسات پیگیری و تدوین دستورالعمل طرح «بامداد» با حضور مسئولان مرتبط امشب در استان گیلان برگزار می شود و حاضران اعضای شورای ملی طرح اشتغال سازمان زندان‌ها را تشکیل می‌دهند و سایر ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط استانی نیز اعضای کمیته طرح بامداد خواهند بود. ش

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس