کد خبر 1362287
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
عبدالرشید دوستم

یک تحلیلگر ارشد آمریکایی فاش کرد که سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶) با همکاری مارشال دوستم برای ناامن سازی شمال افغانستان تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی کردزمن» تحلیلگر ارشد آمریکایی به «ایندیپندنت» گفت که سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶)  حدود ۲۵۰ میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار مارشال «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان قرار داده است.

کردزمن افزود که با توجه به نفوذ مارشال دوستم در مناطق شمالی افغانستان، قرار است تا از این طریق ناامنی‌ها در این کشور کلید زده شود.

به گفته این کارشناس آمریکایی، سازمان اطلاعات مخفی انگلیس و دوستم طی ۶ ماه گذشته دیدارهایی با هم داشته‌اند تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود که با این حال بعید به نظر می‌رسد که دولت طالبان از این طریق سقوط کند اما در ناکارآمدی این دولت و یا تغییر الگوی دلخواه، اجرای چنین طرحی از سوی انگلیس تاثیرگذار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    طالبان نباید در همسایگی ایران موجودیت داشته باشد این قوم با تفکرات و ایدئو لوژی سعودی ها با طرح پیشنهادی فرانسه برای رویارویی با دشمنان غرب و انقلاب اسلامی ایران و ایجاد جنگ مذهبی شکل گرفته است . طالبان بصورت خزنده درحال جا انداختن و مشروعیت پیدا کردن خود در صحنه منطقه و بین المللی است اگر این فرقه مشروعیت پیدا کرد حتما قدرت پیدا خواهد کرد و حتی دشمنان ایران از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی و ترکیه و غرب مخفیانه این فرقه را علیه ایران به بمب اتمی مسلح خواهند کرد حذف این فرقه در افغانستان باید الویت اول ایران باشد
  • علیرضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    12 0
    ای خدا این ژنرال پفکی با ۵ کیلو درجه و نشان نظامی که به تن داره سر حمله طالبان به فاریاب به ازبکستان گریخت و از آنجا به ترکیه ،جز مزدوران که در فاریاب دارد که عملا توسط ترکیه برای نقشه توران و پان‌ترکیسم شسته شوی مغزی شدند ،و حمایت ترکیه چند وقتی است که گردان ترکستان افغانستان تشکیل دادند ،البته نوچه آن در مشهد دست به جنایت زد ،حال مزدوری ترکیه کم بوده شده مزدور سیاست انگلیس ،احتمالا قربانی بعدی طالبان هستند این قوم
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 5
    250 میلیون دلار کافی نیست؛ برای سقوط طالبان باید جبهه مقاومت ملی و مردم از جمله شیعیان تأمین اسلحه شوند! ماندگاری حاکمیت طالبان در افغانستان علاوه بر این کشور، کشورهای همسایه و منطقه را درگیر ناامنی خواهد کرد.
  • ظالم IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    جنایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس