کد خبر 1362158
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
درخواست کمک صلیب‌سرخ روسیه از هلال‌احمر ایران

پاول ساوچک در دیداری آنلاین از رئیس جمعیت هلال احمر ایران درخواست کمک بشردوستانه کرد و گفت: تاکنون ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند؛ از شرق اوکراین به روسیه آمده‌اند.

به گزارش مشرق، پاول ساوچک رئیس صلیب‌سرخ روسیه، عصر امروز ۲۳ فروردین در دیداری مجازی از پیرحسین کولیوند برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران جهت اسکان و تامین نیازهای اولیه آوارگان شرق اوکراین، تقاضای همکاری کرد.

با تمرکز جنگ و صف‌آرایی نظامیان روس در شرق اوکراین، موج پناهندگان از دونباس به روسیه افزایش یافته است. رئیس صلیب‌سرخ روسیه گفت: ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند خود را به خاک روسیه رساندند و ما تا کنون توانسته‌ایم تنها برای ۱۱ هزار کودک و ۱۹ هزار بزرگسال، خدمات اسکان را فراهم کنیم؛ بنابراین از جمعیت‌های ملی و به خصوص جمعیت هلال‌احمر ایران درخواست کمک داریم.

در این دیدار پیرحسین کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر ایران در تاریخ یکصد ساله خود تجارب متعددی از شرکت در عملیات‌های بین‌المللی پاسخ به سوانح طبیعی و انسانی داشته‌است و در روزهای آغازین این مخاصمه برای حضور در مرز لهستان جهت خدمت‌رسانی به آوارگان اوکراینی اعلام آمادگی کرده بود تا در صورت لزوم تیم‌های درمان اضطراری برای کمک به بهداشت و درمان آوارگان را اعزام کند.

او یادآوری کرد: جمعیت ایران تنها هلال‌احمر در دنیا است که در کنار تعدادی از جمعیت‌های صلیب‌سرخ بزرگ جهان، شریک راهبردی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های درمان اضطراری در پاسخ به سوانح و مخاصمات بین‌المللی است.

در ادامه رئیس صلیب‌سرخ روسیه با ارائه گزارشی از اقدامات بشردوستانه گفت: برای عملیات باز پیوندی خانواده و جست‌وجوی مفقودین خط ارتباطی اعلام کردیم که تاکنون بیش از ۷ هزار تماس برای درخواست جست‌وجو و ثبت مفقودی داشته‌است.

او افزود: تاکنون ۱۸۰ هزار تن اقلام زیستی و غذایی و همچنین ۱۰ هزار کوپن برای تهیه بسته‌های بهداشتی و ۵ هزار کوپن برای خرید رایگان مواد غذایی از فروشگاه‌ها را در اختیار آوارگان قرار داده‌ایم و ۱۰۰ روانشناس را برای کاهش آسیب‌های روانی به اردوگاه پناهندگان اعزام شده‌اند.

پاول ساوچک همچنین از انتشار استمداد و گواهی درخواست کمک از طریق فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر برای جمع‌آوری مبلغ ۱۰۰ میلیون فرانک سوئیس خبر داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • مات IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    28 56
    فلفل سبز هست، می‌خوایید؟
  • SE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    44 8
    بلایی که امریکای جنایتکار توسط زلسنکی بر سر ملت اکراین اورد هرجا این جنایتکاران امریکا واروپا به اسم ناتو وارد شوند ان کشور به ویرانه وملت اش اوره می شوند
  • م NL ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    18 59
    به اکراین حمله نمیکردین، الانم کمک نمیخواستین! به هلال احمر ایران چه ربطی داره.
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      1 0
      حمله به اوکراین تقصیر اون دلقک یهودی نئونازی بی عرضه ی غربگدا بود
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    20 4
    باید کمک کنیم، هم کمک به روسیهست و هم کمک به اکراین! دو سر برده...
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    14 30
    همین چند ماه پیش که سفیر ملعون روسیه با سفیر انگلیس تو سفارت عکس یادگاری به یاد جنگ جهانی و تصرف ایران گرفت باید به فکر این روز می بود. به این روسها باید پاسخ دندان شکن داد.
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      1 0
      خوب الان شرایط فرق کرده ... مسائل سیاسی یعنی همین .. امروز شرایط با چند ماه پیش تفاوت های اساسی کرده و خواهد کرد ما هم باید هوشیارانه منافع خودمون رو شناسایی و دنبال کنیم
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    12 1
    ما باید به هر انسانی که مورد ظلم واقع شده کمک کنیم در هر نقطه کره زمین
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 0
    با این اوضاع ، و دوام جنگ و آب و هوای سرد و باران و برفی منطقه . با چادر و امثالهم !؟؟
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    ایران خودش میزبان میلیونها افغانیه . چی میگه این روس شیرین عقل
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 2
    بابت تجربه ایران کمک خواستند
  • SE ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    غربی ها خود شیطان هستند. با پمپاژ وحشتناک دروغ وقایع این تنش را طوری نشان میدهند که انگار روسها شیطان هستند. اصلا اینزور نیست. ناتوی ملعون اگر دنبال پیشروی نظامی نبود هرگز این جنگ رخ نمیداد. روسها انسانهای خوب و بی الایشی هستند و تبلیغات هم بلد نیستند رسانه های فراوان و قوی هم مانند شیاطین غربی ندارند که افکار عمومی را خوب توجیه کنند. اینکه عده ای اینجا دایم میگویند بخاطر جنگ های دوران روسیه تزاری ۲۰۰ سال پیش نباید به روسیه کمک کنیم حقیقتا عدم درک سیاسی را نشان میدهد. ما باید و مجبوریم و حتما کمک به روسیه بکنیم. کل نظامات اتحادیه اروپا به سمت فاشیسم و نژاد پرستی در حرکت است. یعنی تنها راه برون رفت از بحران های جهان فعلی را در حرکت به سمت ملی گرایی افراطی میبینند. دروان دموکراسی در حال به پایان رسیدن است. روسیه ذاتا در تضاد با فاشیسم و نژادپرستی است. ارتودکس ها خالص ترین و پاک ترین مسیحی های روی زمین هستند. به دروغ های شیاطین ناتو و نوکران انها در جای جای دنیا گوش نکنید روسیه و مسیحیان ارتودکس یاوران آینده امام زمان خواهند بود. این جنگ هم پیش زمینه ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف است. از فتنه های آخر زمان غافل نباشید.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    باید کمک کنیم تا انشالله روسیه کل امریکا واروپاروبه خاک وخون بکشه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    چرا از چین که وضعش خوبه کمک نمی گیره .............لطفا وارد بازی کثیف اروپایی ها نشوید
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 0
    خدا خیرت بده . تواین چندماه فقط یه میلیون افغانی اومدند داخل ایران . حالا ماباید به شما کمک کنیم ؟ !!
  • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 1
    به کمک مظلومین روسیه برسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس