کد خبر 1362052
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
جنگ اوکراین - نمایه

برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today)شبکه پرس تی‌وی به نژادپرستی در اوکراین و سابقه کشورهای اروپایی و آمریکا در تجارت برده و برده‌داری نوین در کشورهای آفریقایی می‌پردازد.

به گزارش مشرق، برنامه این هفته «آفریقا امروز» در دو بخش رفتارهای غیرانسانی و نژادپرستانه با دانشجویان آفریقایی در اوکراین و سوابق غیرقابل دفاع غرب در برده‌داری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نفتا فریمن یکی از اعضای کمیته هماهنگ‌کننده اتحاد سیاه برای صلح به عنوان کارشناس بخش اول برنامه، درباره رفتار نامناسب در اوکراین با دانش‌آموزان و دانشجویان آفریقایی به خصوص در هنگام خروج از این کشور صحبت می‌کند. فریمن البته به این نکته نیز اشاره می‌کند که این تبعیض‌های نژادپرستانه در حالی است که تحصیل آفریقایی‌ها در اوکراین ارزآوری قابل توجهی برای این کشور دارد.

بیشتر بخوانید:

رویکرد دوگانه دولت «بایدن» در قبال پناهجویان اوکراین و کامرون

قضیه اوکراین و نژادپرستی واضح غرب!

 بخش دوم «آفریقا امروز» نیز به مناسبت ۲۱ مارس روز جهانی رفع تبعیض نژادی، نگاهی دارد به سابقه کشورهای اروپایی و آمریکا در برده‌داری. مبارک هنیا مجری برنامه در گفتگو با پلو لولومبا استاد دانشگاه و مدافع حقوق سیاه‌پوستان به طرح این پرسش می‌پردازد که آیا زمان آن نرسیده که آمریکا و کشورهای اروپایی درگیر در تجارت برده به خاطر گذشته تاریک‌شان از مردم آفریقا عذرخواهی کنند و غرامت بپردازند و از سوی دیگر آیا واقعاً دوران برده‌داری به پایان رسیده یا دنیا به نوعی یک برده‌داری نوین را تجربه می‌کند؟

 برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی سه شنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۲۱:۰۰، پنج‌شنبه ساعت ۱۲:۰۰ و جمعه ساعت ۰۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/۱۵۰۳۴ این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس