کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۵۰۰ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی با ابتلای بیش از ۸۹۱ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان, شمار مبتلایان به ۵۰۰ میلیون و ۵۳ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۰۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۲۹۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۴۹ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۴۳۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۳ هزار و ۱۲۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۶۱ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۷۵۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۹۲۸ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۱ هزار و ۷۲۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۰۵ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۱ هزار و ۳۸۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان, انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۸۶۷, ۲۲ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۸۸۶, ۲۱ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴, ۱۸ میلیون و ۷ هزار و ۹۱۵ و ۱۵ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۷۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۷۵۳ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۴ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۶۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۷۹ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۴۵۶, ۴۲ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۲۹ و ۲۹ میلیون و ۷۶ هزار و ۹۷۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس