تکذیب شایعه قتل دختر ۱۴ ساله یزدی توسط یک تبعه افغانستانی

این روزها فیلم‌های متعددی در فضای مجازی برای اختلاف افکنی میان مردم ایران و افغانستان از سوی دشمنان منتشر می شود که با هدف تحریک احساسات دو ملت، سناریورهایی مانند کشته سازی های صوری را دنبال می کند.

به گزارش مشرق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با تکذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی این استان مبنی بر قتل یک دختر ۱۴ ساله یزدی توسط یک تبعه کشور افغانستان گفت: هدف انتشار این دست شایعات در روزهای اخیر که شدت زیادی نیز یافته است، برهم امنیت و آرامش فضای جامعه است و با هوشیاری مردم این گونه اقدامات دشمن مانند توطئه های قبلی آنان راه به جایی نخواهد برد.

سرهنگ محمد رضا مزیدی دوشنبه شب افرود: در روزهای اخیر دست هایی در کار است تا بین دو ملت ایران و افغانستان که ریشه های مشترک تاریخی و فرهنگی دارند، بدبینی و بی اعتمادی ایجاد کنند .

وی اظهار داشت: به دنبال انتشار شایعه قتل یک دختر ۱۴ ساله یزدی توسط تبعه ای از کشور افغانستان در برخی شبکه های اجتماعی، بررسی صحت و سقم این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار گرفت.

به گفته وی در ساعت ۱۴ امروز دوشنبه ماموران انتظامی با مراجعه به منزل پدری این دختر به نام زهرا ضیایی، با این نوجوان و خانواده اش دیدار  و فیلمی در این رابطه برای انتشار تکذیب شایعه منتشر شده در فضای مجازی تهیه شد.

سرهنگ مزیدی ادامه داد: نکته جالب در این زمینه این بود که این دختر حتی از انتشار شایعه ای در خصوص مفقودی و قتل خودش بی اطلاع بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد از شهروندان خواست هر گونه اطلاعاتی را که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند، تا قبل از اطمینان از صحت مسائل مطرح شده برای دیگران ارسال نکنند، چراکه بخش قابل توجهی از شایعاتی این روزها در فضای مجازی در خصوص اختلافات و مشکلات میان شهروندان ایرانی و اتباع افغانستانی، به قصد ایجاد تفرقه در جامعه پخش می شود .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    18 5
    این ویدیوی دریاچه چیتگر تهران اونم الکیه
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      9 11
      شما خشونتی توش دیدی یا اینکه خلاف قانونی اتفاق افتاده اونجا که الکی بزرگش می کنید
    • GB ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 0
      اصلا خشونت درش هست یا نیست ایران اشغال کردید چرا به مملکت خودتون نمی‌روید جمعیت تون هم کم نیست بگویم حالا یه تعداد کمی هستند میهمان هستند جمعیت میلیونی وارد ایران شده اید این اسمش تجاوز است هر ملتی یک حد و مرز خاک هویتی داره شماها هویتشان افغانستان است در کشورتان باشید متاسفانه حکومت امپراطوری باز برای امپراطوری بازی اش افغانی ها را می‌خواهد
    • به۲۳:۳۶ IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 0
      باید خشونت توش باشه روز روشن ؟ اون همه چشم چرونی ونگاههای هیز ! همین که من بادیدن این همه افغانی احساس ناامنی کردم کافیه .واقعا این همه افغانی تو کشورما چی میکنند؟ چه خبره ؟ مگه اینجا فلسطینه ؟ ما اصلا احتیاجی به این همه افغانی نداریم . خلاف قانونیه چون مسلما بیشترشون غیرقانونین .باور نمیکنید میخوایم برید ازهمشون مدرک بگیریم ببینیم چندتاشون قانونین شماهم به جای ایرانیها کامنت نذار ویه جوری حرف نزن انگارکه هیچی نیست. بله برای شما بدنیست که اب وبرق وگاز و نون ایران همش یارانه ای و از امکانات ایرانیها داری مفت ومجانی استفاده میکنی . صفا سیتی هم هست که چیتگر ومیاد عشق وحال . پاشو لطف کن برو کشورت ابادش کن .کشورمردم بسه موندن
  • حسن IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 15
    دشمن کارش اختلاف افکنی است بین شیعه وسنی وعراقی وایرانی وافغانی اما راه بجایی نمیبرندوشکست میخورند.اینها اخبارشکست اسراییل رامیخوان بپوشانند.
  • نیما IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    12 11
    اکثر این شایعات از آلبانی هست
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    .همین افغانها به سفارت ماحمله کردند، رفتید پست گذاشتید که نه اصلا کسی به کسی تجاوز نکرده !خدایی من سرو سرشما با این افغانهارو نفهمیدم .به ما هم بگید ماهم بدونیم.من فقط میدونم امارخلافاشون بالاست ولی ملاحظاتتون نمیذاره بگه .اون ملاحظاتم نمیدونم .اگر کسی میدونه بگه تا ماهم بیخیال بشیم .منفعتی مگه ازافغانها به ما میرسه که ما چشمامونو روی این کاراشون میبندیم .؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    افغان از کشور بیرون کنید
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 16
    ای مردم افغانستان بدونید فریب نخورید ما ایرانی ها ۴۰ ساله به میزبانی شما برادرانمون پذیرایی کردیم و از اینکار پشیمان هم نیستیم. ما افتخار میکنیم که خدا برادرانی مثل شما را در کنار ما ایرانیان قرار داد.
  • عبدالله IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 13
    ما افغانی ها نیز این را درک میکنیم که دشمنان مشترک میخواهند بین دو ملت تفرقه ایجاد کنند در حالی که نه افغانی برای او اهمیت دارد و نه ایرانی بلکه هدفش گرفتن ماهی از آب گل آلود است. باید هوشیار باشیم و فریب شیاطین را نخوریم. متحد بمانیم.
  • پوریا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    9 1
    تجاوز هفت افغانی به زن متاهل ایرانی در فرحزاد دروغه!!!!!! حکم اعدام هم برای هفت تا افغانی دادن ولی هنوز اعدام نشدن. تمام خبرگزاری ها هم خبر رو تایید کردن
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 1
      حالا تو تمام توانت رو بزار آب به آسیاب دشمن بریزی خاک تو سرت منافق
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 1
    چند سال پیش شایعه ای شبیه این پخش شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس