یک افسر سابق شاباک دلیل ناکامی‌های مستمر رژیم صهیونیستی را افشا کرد

یک افسر عالی‌رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی دلایل شکست‌های متوالی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را در مقابل مبارزان فلسطینی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، گانین بن یتسحاق افسر عالی‌رتبه سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی "شاباک" به رسانه‌های عبری زبان گفت، علت اصلی ناکامی سرویس‌های امنیتی اسرائیل تکیه بیش از حد آنها به فن‌آوری‌های مدرن الکترونیکی است.

به اعتقاد این افسر سابق امنیتی رژیم صهیونیستی: شاباک طی سال‌های اخیر به شکل گسترده‌ای جمع آوری اطلاعات خود را به ابزارهای فن آورانه متکی کرده است و این کار به شدت بر عملکرد عملیاتی و میدانی این سرویس تاثیر منفی گذارده است.

او تاکید کرد، وقتی تیم‌های (فلسطینی) ابزارهای فن‌آوری را کنار گذاشته و از آن دوری می‌جویند کارآمدی سرویس‌های اطلاعاتی در این شرایط کاهش پیدا می‌کند، پس نادیده گرفتن عوامل انسانی این ضربه را به اسرائیل وارد کرده است.

او اعتراف کرد: اسرائیلی‌ها حق دارند نگران باشند، زیرا شاباک تا به امروز ثابت کرده است در مقابل سلسله عملیات اخیر شکست خورده است، عملیاتی که جان ۱۴ اسرائیلی را گرفته است.

وی شاباک رامتهم کرد به شدت به سسیستم‌های رهگیری و مراقبت الکترونیکی اعتیاد پیدا کرده و دیگر به دنبال جذب خبرچین در داخل مناطق فلسطینی نیست.

او شرایط فعلی اسرائیل را شکست هولناک اطلاعاتی توصیف کرد و گفت: اسرائیلی‌ها حق دارند که نسبت به این شکست هولناک اطلاعاتی که نتوانست مانع از وقوع عملیات شود و نتیجه مستقیم کم اهمیت شمردن عامل انسانی توسط شاباک بود، نگران باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس