کد خبر 1361417
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵ هزار و ۴۷۷ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۵ هزار و ۴۷۷ واحد به رقم یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۳ هزار و ۵۴۸ واحد به رقم ۳۸۷ هزار و ۴۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۳۷ صدم درصد نسبت به روز قبل رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۹۳صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۲۴صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۴۱صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳۲صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، همراه اول، پتروشیمی نوری و بانک پارسیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد شستا با بازگشایی بعد از مجمع بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشته است.

افزایش ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص بورس تهران

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد ۱۲۹ واحد به رقم ۱۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایرن به بیش از یک میلیون و ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به ۳۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۶.۲ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۸۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.البته لازم به یادآوری است امروز چون دوشنبه است در قالب عملیات بازار باز، خرید و فروش اوراق بانک مرکزی بین شبکه بانکی به ارزش ۱۸۲ هزار میلیارد تومان انجام شد که معاملات آن در فرابورس نمایش داده می‌شود، وگرنه ارزش معاملات سهام در فرابورس امروز ۴ میلیارد سهام به ارزش ۱۵۴۱ میلیارد تومان داد و ستد شده است. 

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، فولاد ارفع، سرمایه‌گذاری مالی سپهر، صادرات، نفت ایرانول و صباتأمین به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

 با الزامی شدن واریز سود سهامداران از طریق سامانه سجام، امروز برخی از شرکت‌های بورسی سود خود را از طریق سجام برای سهامداران حقیقی واریز کرده‌اند.

همچنین سود ۱۳ شرکت غیربورسی پرتفوی سهام عدالت قرار است بعد از تصمیم‌گیری شورای عالی بورس، تجمیع شده و از طریق سجام به حساب سهامداران واریز شود که هنوز جلسه شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم نگرفته است. به هر حال برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بازار شفاف باید حقوق سهامداران خرد رعایت شود و سودهای آنها از طریق شرکت‌های سرمایه‌پذیر و به صورت سجامی واریز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس