کد خبر 1361412
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
مجلس نمایه

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ رأی‌گیری در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن تنها یک رأی‌گیری استمزاجی برای نظرخواهی بوده و به معنای بازگشت این طرح به صحن نیست.

به گزارش مشرق، بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه موضوع بازگشت و عدم بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک رأی‌گیری استمزاجی برای نظرخواهی نمایندگان انجام شد.

بیشتر بخوانید:

تذکر نماینده مجلس درباره آلودگی هوا

وی افزود: براساس این رأی‌گیری استمزاجی ۱۲۰ نفر از نمایندگان موافق بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن بودند و ۱۰۹ نفر نیز به این موضوع رأی مخالف دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که این رأی‌گیری همانطور که گفته شد یک رأی گیری استمزاجی و برای نظرخواهی بوده و جنبه رسمی نداشته و این رأی‌گیری به معنای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن نیست.

نوباوه خاطرنشان کرد: براساس رأی‌گیری انجام شده، درخواست جمعی از نمایندگان برای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی که به هیأت رئیسه تقدیم شده، در جلسه علنی مجلس به رأی گذاشته خواهد شد و در صورتی که این درخواست در صحن رأی بیاورد، آن وقت طرح حمایت از کاربران در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در صورتی هم که این درخواست نمایندگان برای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن در جلسه علنی رأی بیاورد، طرحی که در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت، همان طرح صیانتی خواهد بود که در مجلس دهم مطرح بود و بحث فیلترینگ را دنبال می‌کرد و تغییراتی در آن صورت گرفته بود و بحث حمایت کاربران را دنبال می‌کرد در دستورکار صحن نخواهد آمد.

پیش از این با رأی اکثریت نمایندگان، طرح صیانت از فضای مجازی که بعد به طرح حمایت از کاربران در  فضای مجازی تغییر یافت، با رأی اکثریت نمایندگان برای بررسی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک ارسال شد تا پس از بررسی به شورای نگهبان ارسال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس