بخش‌های وسیعی از کشور تحت تاثیر گرد وغبار قرار گرفته‌اند

بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد، حتی با وجود پوشش ابر نیز بخش‌های وسیعی از کشور تحت تاثیر پدیده گرد وغبار قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که تصاویر ماهواره‌ای دارند، پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی است. تصاویری که ماهواره‌ها از سطح زمین مخابره می‌کنند، می‌توانند بسیاری از پدیده‌های زیست محیطی را نشان دهد.

مرکز «سنجش از دور» سازمان فضایی ایران، در تازه‌ترین تصاویر دریافتی از ماهواره  Terra / MODIS به معرفی شهرهایی پرداخته که تحت تاثیر پدیده گرد و غبار هستند.

با توجه به حرکت جریان هوایی همراه با گرد و غبار در ۱۸ فروردین که از شمال غربی عراق به سمت کشور در حرکت بود، هم اکنون این پدیده وارد کشور شده و بخش‌های وسیعی را تحت تاثیر قرار داده است.

بررسی تصاویر ماهواره ای Terra / MODIS در تاریخ ۱۹ فروردین (زمان گذر ماهواره ساعت ۱۲:۰۰ به وقت محلی) نشان می‌دهد با وجود پوشش ابر، بخش‌های وسیعی از کشور، شامل استان‌های غربی (کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان و بخش‌هایی از آذربایجان غربی)، استان های مرکزی کشور (قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و اصفهان)، استان‌های شمالی (مازندران و گلستان)، استان‌های شرقی (خراسان جنوبی و خراسان رضوی) و استان‌های جنوبی (کرمان وبخش هایی ازسیستان بلوچستان و هرمزگان) تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار گرفته‌اند.

در تصویر زیر محدوده استان‌هایی که تحت تاثیر گرد و غبار بوده، به رنگ قرمز نشان داده شده است.

بخش‌های وسیعی از کشور تحت تاثیر گرد وغبار قرار گرفته‌اند

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس