المسیره یمن: یک نفتکش چینی در یکی از بنادر استان حضرموت یمن پهلو گرفت

یک منبع در وزارت نفت یمن از پهلو گرفتن نفتکش غول پیکر «آپولیتارز» ( APOLYTARES ) چین با هدف انتقال نفت خام این کشور به چین خبر داد.

به گزارش مشرق، این منبع آگاه که به نام آن اشاره‌ای نشده است امروز (یکشنبه) در گفت و گو با شبکه المسیره یمن از واژه غارت برای ماموریت این نفتکش چینی استفاده کرد و افزود: نفتکش غول پیکر «آپولیتارز» (APOLYTARES) با هدف غارت نفت خام یمن در بندر «الشحر» در استان حضرموت پهلو گرفته است و مبداء حرکت آن بندر «ژوشان» (Zhoushan) بوده است.  

این منبع توضیح داد که این نفتکش بزرگ چینی در حال آماده شدن برای غارت ۳۱۶ هزار و ۶۷۹ تُن نفت خام معادل ۲ میلون و ۳۷۵ هزار و ۹۰ بشکه است.  

به گفته این منبع، ارزش این محموله بر اساس میانگین نرخ ارز در مناطق اشغال شده توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان و مزدوران وابسته به آن‌ها ۲۵۱ میلیون دلار یا بیش از ۲۲۶ میلیارد ریال یمن است.  

شبکه المسیره یمن اضافه کرد: غارت سازمان یافته نفت یمن در حالی صورت می‌گیرد که یمنی‌ها به دلیل تجاوز و محاصره از بحران‌های متعددی رنج می‌برند که یکی از آن‌ها قطع دستمزدها است و همین ثروت غارت شده کفاف دستمزد همه کارکنان دولت و بیش از آن را می‌دهد همانگونه که آمار وزارت نفت نیز آن را تایید می‌کند.  

این شبکه یمنی افزود: ناظران بر این باورند که غارت نفت یمن توسط نیروهای ائتلاف و مزدوران آن‌ها یا کشورهای تبانی کننده با آن‌ها، جنایتی جدی و سازمان یافته اقتصادی است که اشغالگران و مزدوران و همدستان آن‌ها را برای اطلاع از سرنوشت درآمدهای نفتی در معرض محاکمه قانونی و مردمی قرار می‌دهد.  

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد.  

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و حملات دردناک پی در پی یمنی‌ها در عمق خاک عربستان بویژه حمله‌های مکرر به تاسیسات شرکت غول پیکر نفتی آرامکو، ریاض مجبور شد به امید خارج شدن از باتلاق جنگ در یمن با برقراری آتش بس در این کشور طی ماه مبارک رمضان موافقت کند. هر چند گزارش‌های رسیده از نقض مکرر آتش بس توسط سعودی‌ها حکایت دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 0
    نفتکش بزرگ چینی در حال آماده شدن برای غارت ۳۱۶ هزار و ۶۷۹ تُن نفت خام معادل ۲ میلون و ۳۷۵ هزار و ۹۰ بشکه است. عه چقدر بشکه خالی با خودش آورده پر کنه ۲ میلون و ۳۷۵ هزار و ۹۰ بشکه .
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    12 0
    دوای دردش 4 تا موشک ضد کشتی هست !!!
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    8 0
    یک موشک خرجشه ...البته حین بارگیری ..نه قبل از بارگیری و نه بعد از بارگیری....فقط حین بارگیری... نکته رو گرفتین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس