کد خبر 1360986
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
مترو کرج تهران مترو نمایه

دو فوریت اصلاح ماده ششم مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه حمل و نقل عمومی شهر تهران امروز در صحن شورای شهر به تصویب رسید و اول اردیبهشت زمان تغییر نرخ بلیت حمل و نقل عمومی خواهد بود.

به گزارش مشرق، طرح دو فوریت اصلاح ماده ششم مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه حمل و نقل عمومی شهر تهران امروز در صحن شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.

ببینید:

فیلم/ واکنش رئیسی به خبرسازی‌ها درباره هزینه سفر به البرز

سید جعفر تشکری هاشمی درباره این موضوع گفت: در زمانی که لایحه تعیین نرخ بلیت مترو به تصویب شورا رسید عبارتی سهوا از متن این مصوبه حذف شده بود که بر اساس آن زمانی که مسافر وارد مترو شود، مبلغ به میزان پیمایش باید متغیر باشد و این موضوع در ماده ششم تلویحا لحاظ شده بود اما معیار آن پیش بینی نشده بود.

بیشتر بخوانید:

سرویس‌دهی مترو تهران در تعطیلات نوروزی اعلام شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار بر این شده اول اردیبهشت  نرم افزار بر اساس نرخ جدید اعمال شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخفیف در این نرخ گذاری از قلم افتاده، تقاضای شهرداری بر این بود که به سرعت اصلاحیه صورت بگیرد و با انجام این اصلاحیه، سیستم بر همین اساس تنظیم شود. ۲۰ درصد از مبلغ بلیت تک سفره به عنوان حداکثر مبلغ کاهشی برای کسانی است که سفرهایشان کوتاه تر از ماکزیمم مسیر و حداکثر مسیر تعریف شده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ماده ششم گفته شده در هنگام ثبت ورود مسافران دارای کارت بلیت کمترین میزان از کارت آنها کسر شود، یادآور شد: در هنگام ثبت خروج با توجه به مسافت طی شده مابه التفاوت مبلغ سفر از کارت آنها کسر شده و در صورتی که مسافران هنگام خروج کارت خود را در دستگاه قرار ندهند و بیش از دو ساعت از زمان ورود آنها گذشته باشد می بایست مابه التفاوت حداکثر زمان سفر از کارت آنها کسر شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد: کسانی که وارد مترو می شوند و زمان و مسافت کوتاه تری را در مسیر حضور دارند تا ۲۰ درصد مبلغ بلیت دو هزار و ۵۰۰ تومانی معادل ۵۰۰ تومان از مبلغ کارت بلیت آنها کسر خواهد شد.

سرانجام این طرح با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس