ضرغامی: انتخاب «پایگاه دائمی» در دست بررسی است/ ثبت جهانی دماوند در اولویت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی دماوند در اولویت ما است و پرونده آن در دست بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص دلایل تأخیر در ثبت جهانی دماوند گفت: علی‌رغم ظرفیت بالای ایران برای ثبت جهانی آثار، تصمیم یونسکو بر این بوده که سالانه یک سهمیه داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه ما امسال روی هگمتانه هم تأکید زیادی داشتیم، گفت: از آنجایی که پرونده ماسوله پیش رفته بود و الحق شایستگی ثبت جهانی را داشت، به عنوان نامزد ایران به یونسکو معرفی شد.

ضرغامی با بیان اینکه در ثبت جهانی آثار با دو دسته پرونده اولویت‌دار و رزرو مواجه هستیم، گفت: یکسری از پرونده‌ها در اولویت ما قرار دارند که به نوبت به یونسکو ارسال می‌شوند اما پرونده‌های رزرو در اولویت دوم ما قرار دارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه پرونده دماوند به دلیل یکسری اشکالات و نواقص به یونسکو ارسال نشده است، گفت: اثری که معرفی می‌شود باید به یک حالت استانداردی برای ثبت در یونسکو برسد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پایگاه دائمی برای دماوند ایجاد شده است یا نه، گفت: از آخرین وضعیت اطلاعی ندارم، اما ثبت جهانی دماوند در اولویت ما است و پرونده آن در دست بررسی قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    دماوند از ایران فرار نمیکنه. برو‌میراث جهانی مون رو ثبت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس