کد خبر 1360573
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
تشکیک رئیس دولت اروپایی در ادعای زلنسکی درباره «بوچا»

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که یک رئیس دولت اروپایی که نخواست نامی از وی ببرد، از او خواسته شواهدی ارائه کند مبنی بر این که «کشتار بوچا» صحنه‌سازی نشده‌ است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته مقامات اوکراینی و رسانه‌های غربی با پخش فیلم‌های دلخراش که ظاهراً غیرنظامیان کشته شده را در کنار جاده‌ای در شهر «بوچا» حومه کی‌یف نشان می‌داد، ضمن اتهام‌زنی به مسکو، از آن به عنوان مدرک «جنایت جنگی روسیه» یاد کردند. اتهامی که مسکو آن را تحریک‌آمیز خوانده و گفته که اجساد چند روز پس از خروج نیروهای روسی ظاهر شدند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بعد از انتشار این تصاویر و در حالی که اوکراین انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفته، یک رئیس دولت اروپایی از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواست تا تأیید کند که رویدادهای بوچا صحنه‌سازی نشده‌ است.

زلنسکی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان گفت که این مقام ارشد اروپایی از وی پرسیده «شواهدی را به ما نشان دهید که نشان می‌دهد (کشتار) صحنه‌سازی نشده است». رئیس‌جمهور اوکراین فاش نکرد که کدام سیاستمدار غربی این شبهه را نسبت به ادعای کی‌یف مطرح کرده اما تایید کرد که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نبوده و اظهارات این مقام را زننده توصیف کرد.

هنگام طرح این مسئله، مصاحبه‌کننده از زلنسکی می‌پرسد «این چیزی است که یک رهبر اروپایی به شما گفته است؟» و او پاسخ می‌دهد که «بله، نمی توانم بگویم چه کسی. اما شولتز نبود، این درست است».

رسانه‌های و مقام‌های غربی بدون بررسی اتهامات مطرح شده از سوی کی‌یف علیه مسکو، در خصوص کشتار بوچا به حمایت از این ادعا پرداخته و «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه از بوچا دیدن کردند. رئیس کمیسیون اروپا امروز (شنبه) پس از بازگشت از اوکراین مدعی شد: غریزه من این را می‌گوید که اگر این جنایت جنگی نیست، پس چه چیزی جنایت جنگی است اما من برای پزشکی آموزش دیده‌ام و در این زمینه باید وکلا به‌طور دقیق تحقیق کنند.

وی افزود، اتحادیه اروپا در این زمینه در حال همکاری از طریق یک تیم تحقیقاتی مشترک با اوکراین است تا شواهدی از جنایت جنگی احتمالی را برای ضمیمه شدن به پرونده‌های قضایی پیدا کند. او با این حال گفت: بسیار مهم است که این [مدارک] به‌خوبی مستند شوند تا از شکست پرونده‌ها در دادگاه جلوگیری شود زیرا در حال حاضر شواهدی که داریم به قدر کافی خوب نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    دلقک سفیه می خواهد هرچه می گوید دیگران قبول گنند گرچه سفهت غرب در ادازه این سفیه هست.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 2
    رئیس جمهور فاشیست مجارستان بوده
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      پس احسنت بر رییس جمهور ضد یهودی مجارستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس