مرکل از تصمیم آلمان برای ممانعت از پیوستن اوکراین به ناتو دفاع کرد

آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان در پاسخ به انتقادهای رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه از تصمیم خود در سال ۲۰۰۸ برای ممانعت از پیوستن کی‌یف به ناتو دفاع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر از مرکل و نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه خواسته بود برای بازدید به این کشور سفر کنند تا شاهد جنایات جنگی نظامیان روس باشند.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی از مقامات پیشین آلمان و فرانسه در جلوگیری از پیوستن کشورش به ناتو انتقاد کرد و گفت: من از مرکل و سارکوزی دعوت می‌کنم از بوچا بازدید کنند و ببینند سیاست امتیاز دادن به روسیه در ۱۴ سال به چه نتیجه‌ای منجر شده است.

سخنگوی مرکل نیز همان روز به این اتهامات پاسخ داد و گفت که صدراعظم پیشین همچنان بر تصمیمات خود در رابطه با نشست سال ۲۰۰۸ ناتو در بخارست پابرجا باقی خواهد ماند.

وی در عین حال کشتار شهر بوچا اوکراین را محکوم کرد.

اوکراین و غرب با انتشار تصاویری از کشته‌شدگان شهر بوچا مسکو را عامل مستقیم این کشتار معرفی می‌کنند. این درحالی است که مقامات روسیه انتشار این عکس‌ها را توطئه و جوسازی علیه مسکو اعلام کردند.

مرکل گفت: با توجه به تصاویر منتشر شده در بوچا و سایر نقاط اوکراین، تمام تلاش‌ جامعه جهانی، ایستادن در کنار اوکراین و پایان دادن به بربریت روسیه و جنگ علیه اوکراین است.

به دنبال شکست اوکراین در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت روسیه جمهوری‌های دونباس در دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت، مسکو در اواخر فوریه حمله گسترده‌ای را علیه اوکراین آغاز کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    کسی گوسفندش نمیاره تو خونه.نگه میداره تو طویله چقدر ساده هستند یه سری ها که باور کرده بودن جنگ روسیه بوده نه ناتو ضد روسه
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    ساخت وانتشار ویروس کرونا کار اسرائیل وهمدست گوساله اش ترامپ است در کشور اوکراین ،تا به وسیله انتشار ویروس کرونا از اوکراین به کشورهای اروپایی کل مسیحیان اروپا را نسل کشی کنند وانتقام هولوکاست را بگیرند و بر اروپا اسرائیل مسلط گردد،از زمانی که اقای پوتین ابر مرد منطقه به اوکراین وآزمایشگاههای تولید وانتشار ویروس مرگبار کرونا حمله کرده آمار کشتار کرونا در جهان به شدت کاهش یافته است وثابت شده است مرکز تولید وانتشار ویروس کرونا کشور اسرائیلی یهودی اوکراین است،اسرائیل همیشه به دنبال انتقام هولوکاست از اروپاست.چقدر اروپا وامریکا نسبت به کشورشان وحضرت عیسی مسیح ع ومریم مقدس س ومسیحیان اروپا خائنند که از اسرائیل ورئیس جمهور یهودی اسرائیلی اوکراین دشمن تاریخی وخونیشان حمایت می کنند. ایا اروپا وامریکا می داند زلنسکی پدر بزرگ ومادر بزرگش در هولوکاست بوسیله اروپائیان کشته شده اند واین دلقک یهودی موزی به دنبال انتقام انها از اروپاست. واقعا سران ناتو واروپا وامریکا احمق وخائنند نسبت به کشور ومردمشان که به دشمن خونیشان کمک تسلیحاتی می کنند. اسرائیل هیچ وقت وزمان هولوکاست وکوره های ادم سوزی یهودیان واردوگاههای کار اجباری یهودیان در اروپا را یادش نمی رود وبه صورت خزنده در اوکراین به دنبال انتقام از اروپاست . انهم با کشتار با ویروس کرونا وایجاد جنگ خانمانسوز بین اروپا و روسیه وجرقه زدن جنگ جهانی و این وسط گرفتن انتقام هولوکاست از اروپا. دشمن اروپا وامریکا ومسیحیت ایران نیست ،اسرائیل و اوکراین است. تحرکات ضد مسیحی اسرائیل در اوکراین خیلی تابلو است.عامل اصلی بوجود آمدن جنگ در اوکراین وتحریک پوتین به حمله به اوکراین ، اسرائیل کودک کش بود اسرائیل با مزدور ودستنشانده یهودی اسرائیلی خودش یعنی زلنسکی فتنه و جرقه جنگی ساختگی در اوکراین به پا کردند تا اتحاد امریکا وروسیه را در برجام به هم بزند و در مرز اروپا وامریکا جنگ ونا امنی ایجاد کنند وعملا غرب وناتو وامریکا را با روسیه وشرق درگیر جنگهای بی پایان و ویرانگر کنند. اسرائیل باید بداند با این حماقتی که کرده وکشورهای جهان به این فتنه خبیثانه اسرائیل پی برده اند و دیری نخواهد شد که ابرقدرتها وهمان کشورهایی که کشور جعلی وحرامزاده اسرائیل را بنا کردند همان کشورهابه غلط کردن بیوفتند وبا حمله به اسرائیل کشور اسرائیل را از صحنه روزگار محو
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    ساخت وانتشار ویروس کرونا کار اسرائیل وهمدست گوساله اش ترامپ وحزب خائن جمهوری خواه امریکا است در کشور اوکراین ،تا به وسیله انتشار ویروس کرونا از اوکراین به کشورهای اروپایی کل مسیحیان اروپا را نسل کشی کنند وانتقام هولوکاست را بگیرند و بر اروپا اسرائیل مسلط گردد،از زمانی که اقای پوتین ابر مرد منطقه به اوکراین وآزمایشگاههای تولید وانتشار ویروس مرگبار کرونا حمله کرده آمار کشتار کرونا در جهان به شدت کاهش یافته است وثابت شده است مرکز تولید وانتشار ویروس کرونا کشور اسرائیلی یهودی اوکراین است،اسرائیل همیشه به دنبال انتقام هولوکاست از اروپا وامریکاست . خداوند در قران می فرماید**یهود ودشمنان مسیح (ع) برای نابودی او وآئینش نقشه کشیدند وخداوند برحفظ عیسی مسیح ع و آئین عیسی مسیح ع چاره جویی کرد وخداوند بهترین چاره جویان است. **. اروپا وامریکا نسبت به کشورشان وحضرت عیسی مسیح ع ومریم مقدس س ومسیحیان اروپا خائنند که از اسرائیل ورئیس جمهور یهودی اسرائیلی اوکراین دشمن تاریخی وخونیشان حمایت می کنند . ایا اروپا وامریکا می داند زلنسکی پدر بزرگ ومادر بزرگش در هولوکاست بوسیله اروپائیان کشته شده اند واین دلقک یهودی موزی به دنبال انتقام انها از اروپاست. واقعا سران ناتو واروپا وامریکا احمق وخائنند نسبت به کشور ومردمشان که به دشمن خونیشان کمک تسلیحاتی می کنند. اسرائیل هیچ وقت وزمان هولوکاست وکوره های ادم سوزی یهودیان واردوگاههای کار اجباری یهودیان در اروپا را یادش نمی رود وبه صورت خزنده در اوکراین به دنبال انتقام از اروپاست . انهم با کشتار با ویروس کرونا وایجاد جنگ خانمانسوز بین اروپا و روسیه وجرقه زدن جنگ جهانی و این وسط گرفتن انتقام هولوکاست از اروپا. دشمن اروپا وامریکا ومسیحیت ایران نیست ،اسرائیل و اوکراین است. تحرکات ضد مسیحی اسرائیل در اوکراین خیلی تابلو است.عامل اصلی بوجود آمدن جنگ در اوکراین وتحریک پوتین به حمله به اوکراین ، اسرائیل کودک کش بود اسرائیل با مزدور ودستنشانده یهودی اسرائیلی خودش یعنی زلنسکی فتنه و جرقه جنگی ساختگی در اوکراین به پا کردند تا اتحاد امریکا وروسیه را در برجام به هم بزند و در مرز اروپا وامریکا جنگ ونا امنی ایجاد کنند وعملا غرب وناتو وامریکا را با روسیه وشرق درگیر جنگهای بی پایان و ویرانگر کنند. اسرائیل باید بداند با این حماقتی که کرده وکشورهای جهان به
  • IQ ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    به این میگن ادم چیز فهم کاش المانی ها همشه ساز مخلف بزنند اگر پیر استعمار و تشنه منفعت نیست شوند دنیا به ارامش خواهد رسید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس