شمار زیادی از سازمانها از هدایای تبلیغاتی برای جذب و حفظ مشتری استفاده میکنند. این در حالی است که میتوان از این هدیهها برای افزایش رضایت کارکنان درون سازمان هم بهره گرفت. مدیران هر مجموعه میتوانند در زمانهای مختلف به کارکنان خود هدیه بدهند. اما سوال اساسی اینجاست که چه مناسبت هایی برای استفاده از هدیه تبلیغاتی مناسب است؟ در این مقاله تلاش میکنیم تا به این پرسش پاسخ دهیم. پس در صورت تمایل تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی به کارکنان درون سازمانی چیست؟
سازمانهای بسیاری هستند که در مناسبتهای مختلف، هدایای متعددی را برای کارکنان خود تدارک میبینند. خرید هدیه تبلیغاتی یکی از اصول اولیه برای جلب رضایت کارمندان و افزایش علاقه آنها به سازمان است. اهدای هدایای تبلیغاتی به کارکنان باعث ایجاد ارزش و وفاداری در افراد شده و تمایل آنها به ماندن در سازمان را افزایش میدهد. هدیههای تبلیغاتی مزایای زیادی برای سازمانها دارند. به همین علت توصیه میشود که هر سازمان در زمان مناسب به کارکنان خود، هدایایی مناسب و کاربردی دهد.
بهترین زمان برای استفاده از هدیه تبلیغاتی چه زمانی است؟
به نظر شما چه مناسبت هایی برای استفاده از هدیه تبلیغاتی مناسب است؟ هر سازمانی با توجه به سیاستهای خود میتواند پاسخی متفاوت به این سوال بدهد. در ادامه برخی از مهمترین مناسبتهایی که میتوان از آنها برای هدیه دادن به کارکنان استفاده کرد را معرفی خواهیم کرد.
سالگرد تاسیس سازمان، هدیهای برای ایجاد انگیزه
سالگرد تاسیس یک مجموعه از مهمترین مناسبتهای سازمان است. بهتر است که مدیران سازمانها این روز را به برگزاری جشنی کوچک اختصاص دهند. هدیه دادن به کارکنان و فراهم کردن شرایطی برای تفریحی کوچک و کوتاه مدت باعث افزایش حس شادی در سازمان میشود. لازم به ذکر است که نیازی به صرف هزینههای آنچنانی برای تهیه هدایای تبلیغاتی نیست. اهدای یک گیفت کوچک شامل دفتر و خودکار تبلیغاتی هم در جلب رضایت کارکنان موثر است.
مناسبتهای مذهبی، براساس تقویم برنامهریزی کنید
مناسبتهای مذهبی یکی از بهترین زمانها برای جشن گرفتن در کشور ایران است. مناسبتهایی مانند: عید فطر، عید قدیر، عید قربان، مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و مواردی از این دست از جمله تاریخهایی هستند که برای اهدای هدیه مناسب به نظر میرسند. بیشتر سازمانها در این مناسبتها، گیفتهایی مخصوص را در کنار مقداری شیرینیجات به کارکنان خود هدیه میکنند.
همچنین برای مناسبتهایی مانند روز زن یا روز مرد هم بهتر است از گیفتهایی کاربردی و جذاب استفاده کرد.
جشنهای ملی
در هر کشوری، مناسبتهایی ملی وجود دارند که ارزش زیادی برای مردم دارند. به عنوان مثال دهه فجر، شب یلدا و عید نوروز از جمله مناسبتهای مهم در کشور ایران هستند. کشور ما به علت تاریخ غنی خود، مناسبتهای ملی زیادی دارد. یکی از این مناسبتها، سالروز گرامیداشت شاعران ایرانی مانند سعدی، خافظ و فردوسی است. در این مناسبتها میتوان از یک کتاب نفیس برای هدیه دادن استفاده کرد. بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه و رباعیات خیام از جمله کتب نفیسی هستند که برای هدیه دادن مناسب هستند.
لازم به ذکر است که در سایر جشنهای ملی مانند عید نوروز یا شب یلدا از گیفتهایی استفاده میشود که شامل تنقلات، شیرینی و آجیل هستند. همچنین روز دانشجو هم در سازمانهایی که دانشجویان در آن مشغول به کار هستند، مناسبتی مهم و کاربردی است.
تولد کارکنان
یکی از بهترین زمانها برای هدیه دادن به کارکنان هر سازمان، سالروز تولد آنهاست. در حال حاضر شمار زیادی از شرکتها به صورت ماهانه برای کارکنان خود جشن تولد میگیرند. هدایای تبلیغاتی بسیاری هستند که در چنین مناسبتهایی به کار میروند. ماگهای زیبا، پاور بانک، جاسویچی، فلش، اسپیکر و کیف از جمله هدایای تبلیغاتی مناسب برای سالروز تولد هستند. تهیه این هدیهها، هزینه سنگینی را به سازمان تحمیل نکرده و در عین حال باعث خشنودی کارکنان میشوند.
در کل باید یادآور شویم که نیازی به وجود تاریخی خاص برای هدیه دادن به کارکنان سازمان وجود ندارد. هر سازمان باتوجه به شرایط خود ممکن است انواع هدیه تبلیغاتی یا جشنهای کوچک را برای شادی کارکنان خود تدارک ببیند.
هدیه تبلیغاتی باید چه شرایطی داشته باشد؟
هر وسیلهای برای هدیه دادن مناسب نیست. هدایای تبلیغاتی باید زیبا، جذاب، کاربردی و با کیفیت باشند. فقط از این طریق است که توجه مخاطب را به خود جلب میکنند. تهیه هدیهای که پس از دریافت شدن مورد استفاده قرار نگرفته و به گوشهای پرتاب شود، در شان هیچ سازمانی نیست؛ بنابراین به شما توصیه میکنیم که هنگام تهیه هدایای سازمانی خود به موارد زیر توجه کنید.
· کیفیت بالا: هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید. در صورتی که بودجه محدودی دارید از گیفتهای کوچک استفاده کنید. تهیه یک هدیه بزرگ اما بیکیفیت تاثیر زیادی در جلب رضایت کارکنان نخواهد داشت.
· کاربردی بودن: هدایای تبلیغاتی باید کاربردی بوده و به صورت روزمره مورد استفاده گیرندگان قرار بگیرند. به همین منظور باید پیش از تهیه گیفتهای سازمانی به میزان کارایی آنها دقت کنید. به عنوان مثال فلش و خودکار دو هدیه با رنج قیمت متفاوت بوده که کاربرد زیادی برای کارمندان دارند.
· جذابیت ظاهری: یکی هدیه دلپذیر، زیبا و جذاب باعث جلب توجه مخاطب میشود. همه افراد از دریافت یک هدیه زیبا خوشحال میشوند. دقت کنید که برای مناسبتهایی مانند تولد کارکنان با دقت بیشتری به بحث زیبایی هدایا توجه شود.
با دقت به موارد بالا میتوانید بهترین گیفتهای سازمانی را برای کارکنان خود تدارک ببینید.
توکاگیفت، ارائه دهنده باکیفیتترین هدایای تبلیغاتی به سازمانها
در این مقاله تلاش کردیم تا به این پرسش پاسخ دهیم که چه مناسبت هایی برای استفاده از هدیه تبلیغاتی مناسب است؟ در ادامه عنوان کردیم که مناسبتهایی مانند عید نوروز، تولد کارکنان، سالگرد تاسیس شرکت، روز زن، روز دانشجو و مواردی از این دست بهترین تاریخ برای هدیه دادن هستند. همچنین باید اعلام کنیم که روز ابتدایی ورود کارکنان به هر سازمان هم، مناسبتی عالی برای ارائه هدایای تبلیغاتی به کارکنان است. این اقدام، تاثیری مثبت در احساسات کارکنان داشته و در خاطر آنها ماندگار میشود.
خرید هدایای تبلیغاتی با قیمت و کیفیت مناسب، یکی از مشکلاتی است که سازمانها با آن مواجه هستند. توکاگیفت یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده انواع هدیه تبلیغاتی به سازمان هاست. مدیران محترم میتوانند با مراجعه به سایت توکاگیفت به آدرس tokagift.com با محصولات این مجموعه آشنا شوند. در این سایت محصولاتی مانند: جاسویچی، کیف، دفتر، سررسید، خودکار، پاوربانک، ماگ، فلش، ساعت، کتاب و تیشرت تبلیغاتی به فروش میرسند.
در سایت توکاگیفت طیف وسیعی از هدایای تبلیغاتی با بهترین قیمت به مخاطبین ارائه میشود. همچنین امکان برقراری تماس تلفنی با کارشناسان این مجموعه و دریافت راهنمایی از آنها از طریق شماره تلفن 88395093-021 و 88395072-021 وجود دارد. شما میتوانید پس از تماس با این مجموعه و اطمینان حاصل کردن از کیفیت کالای مورد نظر خود، برای ثبت سفارش اقدام کنید.
** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است