کد خبر 1360484
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
گوشت قرمز نمایه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت:‌ توزیع گسترده گوشت منجمد از امروز به نرخ دولتی در کشور آغاز شد و قیمت ها به زودی تعدیل می شود.

به گزارش مشرق،‌ رضا سالمی، از آغاز توزیع گسترده گوشت منجمد به نرخ دولتی در کشور خبر داد و گفت: هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی ۹۵ هزار و  منجمد گوساله ۸۵ هزار تومان توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران تصریح کرد که از امروز توزیع گسترده گوشت منجمد در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها آغاز شده و مردم می‌توانند با خیال راحت خریدار کنند.

بیشتر بخوانید:

مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهد

وی با بیان اینکه مردم باید نگاه مثبتی به استفاده از گوشت منجمد داشته باشند، گفت: این گوشت‌ها از دام‌های داخلی است که در دمای منفی ۴۰ درجه منجمد می‌شوند و همه و یروس و باکتری آنها از بین می‌رود. ضمن اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و با یارانه‌ای که دولت پرداخت می‌کند، قیمت مناسبی برای آن تعیین شده است. 

سالمی  در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت گوشت در بازار چیست، گفت: افزایش قیمت گوشت فصلی است، زیرا دام‌ها در فصلی از سال زاد و ولد می‌کنند که ۹ ماه طول می‌کشد و اکنون به صورت مقطعی تولید کم شده است، اما شرکت‌ پشتیبانی امور دام در ماه‌های مهر و آبان که زمان فراوانی تولید است، گوشت خریداری و ذخیره‌سازی کرده و اکنون به بازار تزریق می‌کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: از سوی دیگر اسفندماه زمان زاد و ولد دام‌ها است که تا دو ماه دیگر گوشت آنها به بازار وارد خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مفهوم آن این است که قیمت گوشت کاهش پیدا می‌ کند، گفت: بله، با ورود دام جدید به بازار و نیز تزریق گوشت ذخیره‌شده از انبار شرکت پشتیبانی امور دام قیمت افت خواهد کرد.

سالمی افزود:‌ اگر مردم اقبال خوبی به خرید گوشت منجمد داشته باشند، مشکلی از نظر عرضه گوشت در بازار وجود ندارد. برخی از مردم به دنبال گوشت گرم هستند اما آن را خودشان هفته‌ها در فریزر به صورت منجمد نگهداری می‌کنند در حالی که می‌توانند با قیمت مناسب‌تر و به صورت منجمدشده خریداری کنند.

وی همچنین گفت: برنامه داریم که گوشت‌های منجمد یک‌کیلویی به بازار عرضه کنیم و مشکلاتی که پیش از این مردم می‌گفتند وزن گوشت‌های منجمد بیشتر است برطرف خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 1
    در هر صورت باز هم گرون هستش، بیشتر خانواده ها هزینه ی خرید ربع کیلو گوشت رو هم ندارن. ما ملت در پل صراط آماده ی استقبال از تُجار مفسد اقتصادی و مسئولین اقتصادی مملکت هستیم که شعار انتخاباتی می دادن.
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      اعزای مافیای کثیف گوشت را که شناسایی شان بسیار آسان است را در ملاء عام اعدام کنید . چرا پروژه اعدام مفسدان اقتصادی قطع شد؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    گوشت را ارزان کنید . من نمی توانم گوشت بخورم. گرجه شده کیلویی 30 تومن له له. من باید الان نان خشک بخورم و شبا روی کارتن بخوابم
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    نحوه تبلیغ برای گوشت منجمد رو ببینید میفرمایند گوشت منجمد ویروسش کمتره ؛)) / الان این مسئول محترم دقیقا نگران ویروس گوشت گرمه ؛)) / شما گوشت گرم ویروس دار رو ارزون تر بده چون ویروس داره ما همون رو میلیون می‌خریم نگران ویروسش نباش تو قابلمه و رو آتیش مشکل ویروسش حل میشه ؛)) / چقدر شما خوبین که نگران ویروس گوشت گرم و سلامتی مردم هستید!! شما مسیولین همون گوشت منجمد یخ زده رو مصرف کنید که ویروس نداره ما میخواهیم همون گوشت گرم ویروس دار بخوریم حالا چون ویروس داره لطف کنید ارزونش کنید/ البته اگر برای صادراتش به کشورهای عربی مثل عراق و قطر خواب ندیدید !؟ / دولت قبل هم همین رو می‌گفت که تولید کم شده اما خبر قاچاق گوسفند مولد همون موقع داشت ترکی رسانه ملی پخش میشد / بعد هم ظرف یه هفته خود دولت اومد گوشت گرم دولتی رو تو بازار تهران عرضه مستقیم کرد / احتمالا بره و گوسفندا تو اون یه هفته چند قلو زاییده بودن و دوپینگ کرده بودن و زود ظرف یه هفته رشد کرده بودند و به مرحله کشتار رسیده بودن که مشکل کمبود تولید حل شده بود ؛))) / بله این آقا راست میگه دو ماه دیگه مشکل تولید حل میشه منتها الان آقایون به مرگ گرفتند و قیمتها رو بالا بردند که دو ماه دیگه یه کوچولو ارزونتر گوشت رو بدن دست مردم که به تب راضی بشیم و احتمالا باید دو ماه دیگه از این آقایون تشکر هم بکنیم!! که یه کوچولو قیمت رو پایین خواهند آورد ؛)) / احتمالا بره ها و گوسفندان هم شعور دارند و میدونن که باید ماه های نزدیک بازیهای جام جهانی قطر بیشتر زاد و ولد بکنند که هم مشکل تولید حل بشه و هم مشکل این تاجرهای که دلار های عربی قطر رو دوست دارن با صادرات گوسفند زنده به این کشور حل بشه و جیبشون ن پر پول تر از قبل بشه / فعلا از مسیولین بلکه نگران ویروس گوشت گرم و سلامتی ما هستند تشکر میکنیم / گوشت قرمز فقط برای ما ایرانی ها نقرس میاره و برای محیط زیست مون ضرر داره و گوشت زیاد خوردن مون باعث از بین رفتن درخت ها و چراگاه ها میشه ( به نقل از برنامه ایرانگرد شبکه خبر ), اما برای عرب های خلیج فارس و عراق و تاجران ایرانی کاملا مفیده ؛)) / عربها چکار میکنن اینهمه گوشت مصرف می‌کنن نقرس نمیگیرن و بقول این آقا این ویروس گوشت گرم می‌ره تو شکمشون و چیزیشون نمیشه ما باید بریم ازشون یاد بگیریم ؛)) / چون گوشت قرمز گرم ویروس داره گرونتره!؟؛))
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    بایدباکارت ملی بدهندکه به همه برسه وحق دیگران ضایع نشه
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    الان ما دقیقا نفهمیدیم مشکل گروهی گوشت تقصیر گوسفندان که زاد متولد نکردند و تولید کم شده یا مشکل از مافیای گوشته !!؟ تناقض رو میبینید یه روده راست تو شکم بعضی ها !! نیست / آهان فهمیدیم !! حتمالا این مافیای گوشت زبان بره و‌گوسفندان رو بلد هستند باهاشون هماهنگ کردند که کمتر زاد و ولد کنند ؛)) / بابا شما دیگه کی هستید دولت قبل زبان دنیا رو بلد بود !! شما مافیای گوشتی ها زبان گوسفندان رو هم بلدید !؟ ؛)) / شما که زبان گوسفندان رو بلدی یه ریش سفیدی بکنید حداقل تو ماه رمضون به گوسفندا بگید بیشتر زاد و ولد کنند ؛)))
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    مگه مدعی نیستید که گرونی گوشت فصلیه و به زاد و ولد و تولید کم گوسفندان مرتبطه !؟ خوب اون مسئولی که میدونه فصلیه و تولید کم میشه خواب بوده!؟ که با واردات گوسفند زنده این کمبود رو جبران کنه این ادعایی که شما دارین عذر بدتر از گناهه / مسئول جهاد کشاورزی که میدونسته همچین زمانی تولید کم میشه و بفکر واردات نبوده رو باید برکنارش کرد که درس عبرتی بشه برا مسئول بعدی که این مواقع خوابش نبره / هرچند که این ادعاتون رو در مورد فصلی بودن این گرانی ها رو باور نداریم
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    در ماه اسفند سال ۱۴۰۰ هم همین آقایون پشتیبانی امور دام میگفتند که علت گرانی مرغ و تخم مرغ افزایش تقاضای مردم بوده / خوب قبلاً مردم مقصر گرانی بودن حالا مقصر گوسفندان هستند که کمتر زاد و ولد میکنند یا میگن مقصر مافیای گوشت هست!! کم مونده مثل ی روحانی که می‌گفت برجام را خدا آورد ، این بار بگن نعوذ بالله گرانی گوشت را هم خدا آورده !! ؛))) / گرانی گوشت ناشی از حمایت های بی چون و چرا ی دولت از تولید کننده بدون توجه به توان خرید مردم هست در درجه دوم مقصر دلارهای عربی قطری است که در زمان دولت قبل از محل صادرات گوشت به قطر تحریم شده به جیب این تاجران ایرانی رفته و زیر دندونشون مزه کرده و بصرفشون نیست گوشت رو با قیمت کمتر در داخل عرضه کنند و البته پولهایی که دلال ها در دولت گذشته خرج خرید چند برابر قیمت دام مولد از تولید کننده میکردند هم زیر دندان تولید کننده مزه کرده / مشکل سر حرص و طمع بعضی ها!! است / اون مسیولین که مدعی هست مقصر مافیای گوشته و میشناسه و میتونه این مافیا رو معرفی کنه به قوه قضاییه اگه راست میگه / سخت تر از پیدا کردن شهرام جزایری لای بار عدس که نیست هست !!؟ / اون مسئولی که مدعی هست که گرانی گوشت فصلی است و به زاد و ولد و تولید کم گوسفندان مرتبط است بیاد پاسخگو باشد که چرا وقتی می‌دونستی که در همچین فصلی تولید گوشت کم میشه اون رو با واردات بموقع گوسفند زنده جبران نکردی !!؟ / آقایون مسئول چرا همه رو مقصر میدونید غیر از خودتون !؟/ شما که می‌دونستی فصلی است پس تعمدا واردات گوسفند زنده رو انجام ندادی و خواسته یا ناخواسته کمک کردی به اون مافیایی که مدعی اش هستید مقصر گرانی است و کمک کردی به گرونی گوشت قرمز و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس