کد خبر 1360371
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهد!

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت این کالا را نمی‌دهد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام باید حجم کشتار دام را افزایش می‌داد تا بازار اشباع می‌شد.

به گزارش مشرق، سید احمد مقدسی درباره اینکه چرا علی رغم ممنوعیت صادرات دام و واردات گوشت به کشور قیمت این کالا همچنان گران است، گفت: مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت این کالا را نمی‌دهند و تمام اتفاقاتی که در حوزه ممنوعیت صادرات و واردات گوشت به کشور اتفاق افتاد به دنبال توطئه همین افراد بوده است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر قیمت دام زنده سنگین (گوساله نر) کیلویی ۵۸ هزار تومان است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۵ ماه به تدریج دام‌های مازاد را جمع آوری می‌کرد و هیچ اتفاقی در بازار رخ نداده بود تا اینکه به دلیل زیان سنگین تولیدکنندگان دولت مجوز صادرات ۵۰ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک را صادر کرد و در حالی که از این میزان تنها حدود ۲۰۰۰ رأس دام سبک صادر شده بود، واردکنندگان با برنامه ریزی دقیق چنان سر و صدایی ایجاد کردند که قیمت گوشت برای مصرف کنندگان کیلویی ۵۰ هزار تومان گران شد.

مقدسی اضافه کرد: به دنبال این اتفاقات صادرات یک شبه ممنوع شد و واردکنندگان فوراً مجوز واردات دریافت کردند و علی رغم این اتفاقات قیمت گوشت برای مصرف کنندگان به کیلویی ۱۹۰ هزار تومان رسیده در حالی که یک ریال از این رقم به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که عده‌ای پیگیر واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور هستند، گفت: اشتباهی که شرکت پشتیبانی امور دام در این میان انجام داد آن بود که وقتی دام را از تولیدکنندگان می خرید باید حجم کشتار را افزایش می‌داد اما آنها در تهران فقط با یک کشتارگاه قرارداد بسته بودند و حجم کشتار بسیار کم بود. از طرفی مطالبات گاوداران را بسیار با تأخیر پرداخت می‌کرد و گاهی بین ۴۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد تا مطالبات تسویه شود. ضمن اینکه هنوز ۴۰ تا ۵۰ درصد نهاده‌ای که باید بابت این مساله به دامدار داده می‌شد، در اختیار او قرار نگرفته است.

مقدسی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوساله نر را ۹۰ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: با این حال تولیدکنندگان هر کیلوگرم دام تولیدی خود را به قیمت ۵۹ هزار تومان تحویل دولت می‌دادند و شرکت پشتیبانی امور دام با منت این خرید را انجام می‌داد.

وی با اشاره به اینکه مافیای گوشت دولت را روی یک انگشت می‌چرخاند و زور هیچکس به آنها نمی‌رسد، گفت: ما شش ماه تمام پیگیری و تلاش کردیم تا مجوز صادرات دام را گرفتیم اما واردکنندگان یک شبه آن را ممنوع کردند.

مقدسی اضافه کرد: در تمام جلساتی که برای این منظور برگزار می‌شود واردکنندگان حضور دارند اما تشکل‌های تولیدی باید پشت در بمانند و به هیچ جلسه‌ای دعوت نمی‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    14 0
    خاک بر سرتون برید بچه ها رو بگیرین عرضه ندارین مافیا هارو جمع و جور کنید
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      5 0
      اینقدر مافیاها زیاد شدن که ایتالیا در مقابل ما کم میارن.آقای رییسی اگر وعده دولت ضد فساد شعار نبوده لطفا عملیش کنید
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      گرچه هر چه صحبت کنیم کسی در دولت گوش نمی کند اما اگر دولت برای مایحتاج عمومی. کوپن اعلام کند و کالا را به قیمت پایین به دست همه برساند. نتیجه آن می شود که تب نیاز کاذب. فرو می نشیند و آن وقت است که مافیای حاکم بر اقتصاد. به خاک سیاه خواهد نشست یا تاثیر مخرب خود را از دست خواهد داد.
  • امیر IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    9 0
    همه چی مافیا داره؟ مافیا خودرو مافیا مسکن مافیا شکر و.....
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      2 0
      مافیا نخود هم هست، فلافل رو گرون میکنه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    11 0
    مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت نمی ده مافیای خودرو اجازه کاهش قیمت نمیده مافیای میوه اجازه کاهش قیمت نمیده مافیا مافیا مافیا.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 0
      این وسط بیچاره مردم. هیچکس بفکرشون نیست
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    6 0
    اگر دولت قادر به نابودی مافیاهای مختلف در کشور نیستند از مردم کمک بخوانند و آنان را معرفی به مردم و دستگاه قضا نمایند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    جالبه دولت محترم در زمینه حذف امضاء های طلایی و مجوز های کسب و کار موفق عمل می‌کنه اما توان مقابله با این مافیای گوشتی که مدعی اش هستید رو نداره!؟ / وقتی به کشتارگاه نمیتونن نظارت داشته باشن دیگه بهتر از این نمیشه / حالا در تهران با یه کشتارگاه قرارداد داشتن تو استانهای دیگه چرا گوشت گرون شده !؟ / وقتی فقط برنامه آقایان دولتی در حوزه کشاورزی فقط و فقط میشه حمایت از تولید و انگار کاری به مصرف کننده ندارن که گرون میخره و اصلا میتونه گرون بخره یا نه !؟ دیگه بهتر از این نمیشه / جالبه دولت محترم دنبال حمایت از مثلا تولید کننده است حالا این آقا مدعی است که یک ریال از این افزایش قیمت به جیب تولید کننده نمیره !!! باور کنیم این ادعاتون رو !؟ / تولید کننده تا سبیلش چرب نشه که این بقول شما مافیا از کجا دامش رو تهیه می‌کنه !؟ / یادتون رفته در زمان دولت قبل که گوسفند قاچاق میشد به اونور مرز این تولید کننده بود که دامش رو به دلال تا ۴ برابر قیمت می‌فروخت و این دام های مولد سر از اونور مرز در میآورد !؟ / یا دتون رفته اون زمانیکه کشورهای همسایه قطر ، این کشور رو تحریم کرده بودند و تاجر ایرانی گوسفند زنده صادر میکرد به قطر که بازار مواد غذایی قطر دست ترکیه نیافته !؟ و همین تاجر از قبل همین صادرات گوسفند زنده به قطر سود خوبی به جیب زده بود !؟ / بعد هم اومدن به مردم خودمون گفتن چون تولید کم شده !! قیمت گوشت رفته بالا اما بعد از یه هفته دروغ شون رو شد چون دولت وقت گوشت گرم دولتی رو اومد تو همین بازار تهران عرضه کرد و نمی‌دونیم چطوری ظرف یه هفته گوسفندا زاییده بودن و یه هفته ای رشد کرده بودن و آماده کشتار شده بودن. ؛))) / اینها رو ما مردم یادمون نرفته لذا حق بدین که حرف های امروز شما رو هم در مورد مافیا و.. باور نکنیم / اگر هم بقول شما مافیایی وجود داشته باشه دلارهای عربی قطر و... زیر دندونشون مزه کرده که زیر بار توزیع به اندازه گوشت در بازار داخل نمیرن و فقط دنبال صادرات گوشت یا گوسفند زنده هستند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    از نمايندگان محترم تقاضا دارد مسئول مربوطه در وزارت كشاورزي و يا مسئولين مربوطه را به مجلس دعوت كنند و ريشه اين فساد را قطع كنند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    10 0
    مشرق جون،پس حالا که کل کشور رو مافیا اداره میکنه دستشون درد نکنه .دیگه تمام وزارت خانه هارو تعطیل کنید که این همه هزینه هم نشه .مخصوصا صمت و کشاورزی و ...
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    مملکت ما کلا هرچیز گران میشه چند جواب ساده میشنویم که بیفایدست: نباید گران بشه خیالتون راحت مافیا دلال حباب و کف صابون
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    8 0
    اینهمه سلطان و مافیا در کشور ما حضور دارند ؛؛ اون وقت حضرات به فکر محاکمه فرح دیبا هستند !!!! عالیجنابان سیلی نقد به از حلوای نسیه می باشد !!!.اگر این کاره اید بسم الله چرا راه نا هموار و پر خوف و خطر را پیشنهاد می دهید !!!
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      1 0
      آی گفتی ،درود به شرفت
  • DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    شرف باید داشته باشید که ندارید
  • رضا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    دولت داره این کشور رو اداره میکنهریا مافیا؟
  • IT ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    inghadr dolat ajez ast keh mafiyaye goosht nagozarada?
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    مافیای گوشت ، خودرو و ..... همه را یکجا اعدام کنید . تمام .
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      2 0
      مافیا کجا بود همین آقایون تاجر که دلشون رو صابون زدن برای دلارهای قطری اونهم چند ماه مونده به بازیهای جام جهانی قطر از حالا با این گرانیها دارن ذهن مردم رو نسبت به گرانی گوشت در ماه‌های منتهی به بازیهای جام جهانی دارن آماده میکنند و البته هرچه گوشت گرانتر بشود که مردم کمتر مصرف کنند برای این حضرات تاجر بهتره و بیشتر میتونن صادر کنند به قطر / خود همین مسیولین علنا دارن به تولید کننده گوشت مرغ اطمینان میدن که شما تولید کنید ما ۳۳۶۰۰ تومن در هر کیلو ازتون می‌خریم یعنی اینقدر خیالشون از صادرات مرغ و گوشت و مواد غذایی دیگر به قطر پیش از بازیهای جام جهانی راحته که به تولید کننده دارن اطمینان مذکور رو میدن / و اصلا هم براشون مهم نیست مردم گران بخرند یا نه !؟ نهایتش یه مرغ یخ زده ای چیزی وارد میکنند و بخورد مردم خودمون میدن و گوشت و مرغ درجه یک رو می‌گذارن برای شکم اون ۲۰۰۰۰۰۰ یا ۳۰۰۰٫۰۰۰ تماشاگران جام جهانی که میرن قطر یا میرن قشم و کیش و... / و ما و شما تخمه می‌خریم و میشیم بازیهای جام جهانی رو تماشا میکنیم و مرغ رو حدودا کیلویی ۴۰۰۰۰ تومن و گوشت رو احتمالا کیلویی۲۰۰۰۰۰ خواهیم خرید و از بازیهای جام جهانی لذت !!! خواهیم برد / مافیا همون تاجرینی هستند که دولت در ماه های آینده مجوز صادرات گوشت و مرغ و مواد غذایی به قطر رو بهشون خواهد داد / میگید نه امروز رو بیاد داشته باشید قیمتهای امروز رو هم بیاد داشته باشید قیمت چند ماه دیگه رو هم خواهید دید و خواهیم دید
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    قیمت گوشت قرمز در این ماه مبارک رمضان از کیلویی ۱۲۰ هزار تومان قبل از عید به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده است یعنی افزایش قیمت ۵۰ درصدی در طول یک ماه و از آن طرف هم اتحادیه دامداران اعلام کرده مازاد تولید گوشت داریم پس این وزارت جهاد کشاورزی این وسط چکاره است آیا وزارت جهاد کشاورزی توان تنظیم پنج قلم کالای اساسی را ندارد آقای رئیسی اشتباه آقای روحانی را تکرار نکنید از وزرای دولت پاسخ بخواهید و وزرای ضعیف را یا وادار به کار کنید یا برکنار کنید چون چوب ضعف وزرای اقتصادی را مردم با کوچک شدن سفره هاشان پرداخت خواهند کرد گرانی گوشت قرمز و خرما و گوجه فرنگی و سیب زمینی در این ماه مبارک رمضان و در یک کشور اسلامی و با وجود دولت انقلابی قابل قبول نیست آقای رئیسی تا با این دلال ها و مافیاهای موجود در بخش های گوناگون اقتصادی کشور مثل مافیای گوشت مافیای شکر مافیای دارو و... برخورد جدی نکنید اقتصاد کشور درست نخواهد شد
  • DE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت این کالا را نمی‌دهد.// به به به چه بچه مثبت هایی ما داریم نمیدونستیم چغذر با تربیت دار و مودب گونه و عاقل وند و مرتب دارند فقط با اجازه کار میکنند تا مافیا اجازه نده کاری نمیکنند. ای کاش مقر این مافیا در عین الاسد عراق بود‌تا حالا ۱۰ بار با موشک نقطه چین خالکوبیش کرده بودند و زیرو رش کرده بودند. یکی از علت هایی که با مافیا نمیشه در افتاد اینه که مافیا داخل خودمون رشد کردند ۳۲ سال اصلاحات سر کار بودند‌حالا هرجا منفجرشون کنی ترکش هاش خیلی ها را نابود میکنه .پس باید چه کرد ؟ خب باید اجازه گرفت .دیگه سئوال نداره.
  • ناشناس IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    یعنی چی ؟؟؟!!! اینم شده بهونه واسه آقایان... همش مافیا مافیا میکنن!!! اینجوری که مسئولین محترم میگن به ازای هر نفر یه مافیا تو کشور داریم.. واقعا حق ملت و مردم اینه؟؟؟!! بعدشم با گفتن یه کلمه مافیا وظیفه خودشون ساقط کنن؟؟!!! از ما که گذشت ولی از خدا و آخرت بترسین...
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    آقای رییسی مدیران فشل فریدون رو بریز بیرون
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. به یاد شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها، این واحد جدید را سلیمانی می‌نامیم و آن را معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف می‌کنیم. در این لحظه یک سلیمانی معادل ۱۷۱۷ تومان (۱۷۱۷۰ ریال)، و یک دلار آمریکا معادل ۱۶٫۱ سلیمانی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره برابر تعریف قانونی، هزار سلیمانی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل سلیمانی تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های سلیمانی، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به پول سلیمانی همیشه ثابت است، و قیمت ارز به سلیمانی نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    مافیا هم بهانه خوبیه برای چپاول و توجیه بی عرضگی و فساد.مافیای مسکن،مافیای شکر و قند،مافیای مرکبات،مافیای سیب،مافیای هویج،مافیای خیار،مافیای موز،مافیای خودرو،مافیای گوجه،مافیای دارو،مافیای تجهیزات پزشکی،مافیای پزشکی و.‌..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس