کد خبر 1360036
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
برای نابغه استقلال تصمیم اشتباهی گرفتند/ ستاره تیم را ۴ سال از زندگی عقب انداختند/ وقت مناسبی برای مطرح شدن بازگشت این اسامی به استقلال نیست!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: زمان مشخص کرد جدایی قایدی از استقلال اشتباه بزرگی بود و او برای بازی کردن خارج از کشور هنوز به آمادگی کامل ذهنی نرسیده بود.

به گزارش مشرق، رضا رجبی در خصوص دیدار استقلال و پیکان اظهار داشت: این بازی با اینکه گلی در بر نداشت اما از نظر کیفی بالا بود و هر دو تیم بازی خوبی به نمایش گذاشتند. در این بازی پیکان آنالیز بهتری از حریف داشت و مهره‌هایی به کار گرفت که از نقاط ضعف آبی پوشان به این تیم فشار بیاورند. گماردن ابراهیم صالحی نزدیک به سیلوا و هدف گرفتن این مدافع برزیلی با پاس‌های سرعتی باعث شد تا پیکانی‌ها قبل از اخراج سیلوا هم صاحب یکی دو موقعیت خطرناک شوند و سرانجام تکرار این تاکتیک منجر به اخراجی سیلوا شد.

وی بیان داشت: در خصوص درستی یا غلط بودن تصمیم جنجالی داور با اینکه نظر من اشتباه محض داور در آن صحنه بود، اما بهتر است کارشناسان منصف در این خصوص نظر بدهند. اما بعد از ۱۰ نفره شدن استقلال فشار بیشتری در این بازی سنگین به بازیکنان وارد شد و باعث شد در دقایق پایانی استقلالی‌ها خسته‌تر از حریف باشند و طبیعتاً موقعیت‌های بیشتری نصیب پیکانی‌ها شد.

مدافع اسبق آبی پوشان گفت: تعویض اول مجیدی که خروج ژستد بود کاملاً درست بود چون ژستد دوندگی کمتری نسبت به دیگران دارد و سرمربی آبی پوشان خواست میانگین دوندگی تیمش افت نکند. در نیمه دوم هم تعویض‌ها از یک نظر درست و از یک نظر اشتباه بود. ۱۰ نفره شدن استقلالی‌ها باعث شد هافبک‌های این تیم بیشتر دوندگی کنند و این منجر به خستگی آمانوف شد و مجیدی ترجیح داد ۲ بازیکن جوان مثل صادقی و خاقانی را مورد استفاده قرار دهد تا دوندگی تیمش بالا بیاید. اما بالا آمدن دوندگی منجر به افت میانگین تجربه در این بازی سنگین شد.

رجبی در ادامه تصریح کرد: استقلال می‌توانست با پیروزی در این بازی گام بزرگی به سوی قهرمانی بر دارد اما این موقعیت طلایی را از دست داد. با این وجود آنها هنوز هم موقعیت خیلی خوبی برای قهرمانی در این فصل دارند.

کارشناس فوتبال در خصوص مطرح شدن برخی نام‌ها برای حضور یا بازگشت به استقلال گفت: بعید می‌دانم این اسامی از سوی باشگاه مطرح شده باشد چون قاعدتاً الان کادر فنی و مدیریت باید تمرکزشان روی این فصل و قهرمانی باشد. اما می‌خواستم درباره مهدی قایدی و انتقال او به لیگ امارات صحبت کنم.

پیشکسوت آبی پوشان خاطرنشان ساخت: به خاطر دارم همان زمان هم نسبت به این انتقال صحبت‌هایی کردم و بیان داشتم برای قایدی لژیونر شدن زود است و او حداقل باید یک فصل دیگر هم در استقلال بازی کند تا از نظر فنی و ذهنی آمادگی کامل برای بازی کردن خارج از ایران را پیدا کند. گذشت زمان نشان داد آن تحلیل‌ها کاملاً درست بود و حداقل اینکه آمادگی ذهنی قایدی برای خروج از ایران کافی نبود. قایدی اگر یک فصل دیگر هم در استقلال می‌ماند و روند رو به رشد خود را در سال منتهی به جام جهانی در این تیم تکمیل می‌کرد، قطعاً یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی در جام جهانی بود و با درخشش در جام جهانی می‌توانست با مبالغ خیلی بالا به تیم‌های معتبر اروپایی برود. اما تصمیم اشتباهی که از سوی خودش با مشاوره‌های اشتباه گرفت، او را در سن جوانی ۴ سال از این هدف عقب انداخت.

وی افزود: رفتن به لیگ‌های تنبل و ایستا مثل لیگ امارات برای ملی پوشان بالای ۳۰ سال است که شانسی برای انتقال به اروپا ندارند نه برای یک نابغه ۲۰ ساله آن هم در سال منتهی به جام جهانی؛ و امیدوارم آنهایی که به قایدی مشاوره اشتباه دادند امروز قادر به پاسخگویی باشند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    قائدی تو استقلال هم رو به افت بود دلیلش هم همسرشه که بسیار بسیار تو حاشیس و مهدی را هم به باطلاق حواشی کشانده مهدی قائدی با تفکری که همسرش دارد ابدا در راه یک ستاره فوتبالی رو به رشد قدم برنمی داره بزودی از تیم اماراتی هم اخراج می شه شاید بشه گفت ازدواج برای مهدی زود بوده و انتخاب بدی هم داشته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس