جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد

دبیرکل ناتو امروز در سخنانی اعلام کرد: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از جاه‌طلبی خود برای تصرف اوکراین دست برنداشته است و جنگ احتمالا «ماه ها و حتی سال ها» ادامه خواهد داشت.

دبیرکل ناتو در این خصوص گفت: ما باید واقع بین باشیم. جنگ می تواند برای مدت طولانی، چندین ماه و حتی سال ها طول بکشد و به همین دلیل ما باید برای یک مسیر طولانی هم از نظر حمایت از اوکراین، هم حفظ تحریم‌ها و هم تقویت دفاعی خود آماده باشیم.

وی دیروز سه شنبه در سخنانی گفته بود: مسکو عقب نشینی نکرده است، بلکه نیروهای خود را تغییر مکان داده و انتظار داریم حملات با هدف تصرف دونباس ادامه یابد. تجهیزات نظامی پیشرفته ای را در اختیار کی‌یف قرار خواهیم داد. وزرای خارجه کشورهای ناتو ۶ و ۷ ماه آوریل (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری) درباره حمایت های بیشتر از اوکراین گفتگو می کنند. شرکای ناتو مصمم هستند حمایت تسلیحاتی بیشتری از اوکراین ارائه کنند. در هفته‌ های آینده، منتظر فشار بیشتر روسیه در شرق اوکراین هستیم.

این در حالیست که محور غربی به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه که از ۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، سیاست تقابلی جدیدی را علیه مسکو در پیش گرفته اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    بله البته ها اونم با مالیات 70 درصدی فعلی مردم اروپا که با این رشد تورم و بالا رفتن قیمت ها بزودی میشه هشتاد درصد. با 20 درصد درامد مردم اروپا فقط باید با اب ونون خالی اگر اصلا اردی باشه شکم شون رو سیرکنن! از قدیم گفتند ارزو بر جوانان عیب نیست! اگر زلنسکی دلقک رو میگذاشتید کنار ومردم اوکراین یک رئیس جمهور عاقل سرکار میاوردند این جنگ خیلی کوتاه می شد. با این صحبت هایی که می فرمایی ، اوکراین قراره رکورد جنگی افغانستان رو بشکنه و مقام اول رو بخود تخصیص بده. با میلیون ها اواره جنگی اوکرائینی تو کشورهای اروپایی میخواید چیکار کنید؟
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس