بغداد: تروریست‌ها فرصتی برای بر هم زدن امنیت سامراء ندارند

معاون اول رئیس پارلمان عراق در سفر به شهر مقدس سامراءتاکید کرد که هر گونه فرصتی از تروریست‌ها برای برهم زدن امنیت این شهر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، «حاکم الزاملی» معاون اول رئیس پارلمان عراق در سفر به شهر سامراء و زیارت حرم امامین عسکریین علیهما السلام بر تدارک تدابیر بیش‌تر برای تقویت امنیت شهر مقدس سامراء تاکید کرد.

دفتر معاون اول رئیس پارلمان عراق در بیانیه ای تاکید کرد الزاملی در دیدار با مسئولین آستان مقدس امامین عسکرییین ضمن اطلاع از مراحل بازسازی حرم و مشکلات امنیتی، خدمات رسانی و مالی موجود قول داد که اعتبارات مالی برای تکمیل مراحل بازسازی و پروژه‌های زیربنایی به خصوص در مسیر اصلی منتهی به سامراء افزایش پیدا می‌کند.

الزاملی همچنین در بازدید از مقر فرماندهی عملیات سامراء و دیدار با فرماندهان امنیتی بر ضرورت ادامه هماهنگی بین همه نهادهای امنیتی برای مقابله با تروریسم و کنترل امنیتی همه مناطق سامراء تاکید کرد.

وی خواهان تامین تسلیحات و تجهیزات لازم برای نیروهای حاضر در این مقر شد و گفت:  پیروزی بر تروریسم مهم است؛ اما حفظ این پیروزی اهمیت بزرگ‌تری دارد و میزان آمادگی باید در بالاترین سطوح باقی بماند تا فرصت از هسته‌های خفته داعش برای انجام هر کاری که بر وضعیت امنیتی این شهر مهم تاثیرگذارد، گرفته شود.

معاون رئیس پارلمان عراق  بر لزوم تلاش مضاعف همه نهادهای دولتی برای حفظ کامل امنیت سامراء تاکید کرد و گفت: شهر مقدس سامراء از مهم ترین شهرهای عراق است و این اهمیت را از جایگاه دینی، تاریخی و اقتصادی و بافت اجتماع متنوع خود گرفته است.

سامراء در استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت در ۱۷۵ کیلومتری بغداد است. مرقدهای مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در سامراء قرار دارد.

از زمان آزادسازی شهر موصل در ژوئن ۲۰۱۷ و پایان خلافت ادعای داعش، بسیاری از عناصر تروریستی با فرار از شهر در مناطق بیابانی و کوهستانی عراق مخفی شده و هسته‌های کوچک را تشکیل داده‌اند و گاهی به نیروهای نظامی و غیرنظامیان حمله می‌کنند. تاکنون دهها عملیات پاکسازی در استان‌های مختلف عراق صورت گرفته و این عملیات‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس