کد خبر 1359048
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
ذوالفقارنسب: مدیریت بسیار ضعیفی بر پرسپولیس حاکم است/ تیم‌های حاضر در جام جهانی برای تفریح به قطر نمی‌آیند

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ برای تفریح در این رقابت‌ها حاضر نخواهند شد.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب درباره شرایط پرسپولیس و استعفای او از ریاست هیئت مدیره باشگاه گفت: بازی‌های پرسپولیس را دنبال نکردم و در جریان شرایط تیم نیستم. دوران حضور ما در این باشگاه بیشتر از چند ساعت نبود و فقط امکانات باشگاه را دیدم که دیدم امکاناتی ندارند. پرسپولیس یک سالن کنفرانس کوچک ندارد که اعضای تیم داخل آن بنشینند و با این نگاه، ۱۰ سال دیگر هم نمی‌تواند استانداردهای AFC را کسب کند. حقوق اعضای تیم همیشه با تأخیر پرداخت می‌شود و مدیریت بسیار ضعیفی بر باشگاه حاکم است.

برای موفقیت در جام جهانی خیلی کار داریم

وی در مورد همگروهی تیم ملی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف قاره اروپا (ولز، اوکراین یا اسکاتلند) اظهار داشت: ایران گروه ساده‌ای ندارد و برای موفقیت در جام جهانی خیلی کار داریم. تیم‌های راه‌یافته برای تفریح به قطر نمی‌آیند و تمام امکانات خود را به کار می‌گیرند. آمریکا شاید به زحمت به جام جهانی آمده، اما بازیکنان باکیفیت و باانگیزه‌ای دارد و یکی از تیم‌های خوب جام است. انگلیس هم شرایط مشخصی دارد و تیم‌های پلی‌آف اروپا در فوتبال باسابقه هستند.

بیشتر بخوانید:

پروژه توجیه ناکامی‌ پرسپولیس توسط درویش و گل‌محمدی

اگر لژیونرها در فوتبال ایران می‌ماندند، نمی‌توانستند به ظرفیت فعلی برسند

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه همه چیز در گروی مدیریت تیم ملی است، خاطرنشان کرد: ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم که در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند. این نفرات از لحاظ فیزیکی و شخصیتی رشد بسیار خوبی کرده‌اند و اگر در فوتبال ایران می‌ماندند، نمی‌توانستند ظرفیت فعلی را به دست بیاورند. مربیان تیم ملی باید حریفان را تحلیل کنند. همه تیم‌های جام برای خودشان برنامه دارند و نمی‌توانیم تیمی را ضعیف بدانیم.

در هفت ماه باقیمانده فرصت اشتباه نداریم

ذوالفقارنسب با بیان اینکه همه تیم‌ها شانس صعود از گروه B را دارند، عنوان کرد: ایران مقابل تیمی چون اوکراین که درگیر جنگ است نیز کار سختی خواهد داشت. در هفت ماه باقیمانده فرصت اشتباه نداریم و باید دیدارها و اردوهای تدارکاتی لازم برای تیم ملی فراهم شود. کادر فنی باید شرایط فنی، روانی و فیزیکی بازیکنان حریفان را ارزیابی و باید حداقل ۱۰ بازی اخیر آنها را تماشا کند.

اروپایی‌ها از لحاظ مالی و سطح مسابقات از ما سرتر هستند

وی با بیان اینکه معتبرترین مسابقات فوتبال جهان با بازی‌های قاره‌ای تفاوت دارد، تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی و القای شخصیت قوی در جام جهانی بسیار مهم است. با این حال ما به این موارد توجه نمی‌کنیم و متخصص نداریم. یک مربی چهار ماه پس از اخذ مدرک مربیگری، در لیگ برتر فعالیت می‌کند که هیچ جای دنیا اینگونه نیست. باشگاه‌های اروپایی بودجه‌ای ۲۰ برابر فدراسیون فوتبال ما دارند و از لحاظ مالی و سطح مسابقات، سرتر از ما هستند.

نمی‌توانیم نیاز مربیان بزرگ جهان را تأمین کنیم

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند مربی بزرگتر از اسکوچیچ باید به تیم ملی بیاید تا ایران را به دور حذفی جام جهانی برساند، بیان کرد: فرصت زیادی نداریم و نمی‌توانیم برای جام جهانی، یک نفر را انتخاب کنیم تا از دل لیگ بازیکنان را انتخاب و ارتقا ببخشد. بازیکن باید تکامل خود را تا جام جهانی یافته باشد. فکر نمی‌کنم بتوانیم نیاز این شخصیت‌ها (مربیان بزرگ جهان) را تأمین و با آنها ارتباط برقرار کنیم؛ مگر اینکه یک مربی بخواهد ریسک کند.

ایویچ می‌خواست از اروپایی‌ها انتقام بگیرد

ذوالفقارنسب با اشاره به دوران حضور تومیسلاو ایویچ در تیم ملی کشورمان تصریح کرد: ایویچ یکی از مربیانی بود که ریسک کرد و به ایران آمد. او در چند تیم نتیجه نگرفت، اما به خاطر جام جهانی سرمربی تیم ملی شد و برنامه داشت. ایویچ با خودش یک گروه به ایران آورد و من دو ماه کنارش زندگی کردم. این مربی می‌خواست از اروپایی‌ها انتقام بگیرد و همه چیز او شده بود فوتبال. زمانی که ایویچ به بازیکنان تأکید می‌کرد حرکتی را تکرار نکنند و آنها تکرار می‌کردند، تا مرز سکته پیش می‌رفت. این مربی بسیار غیرمنطقی اخراج و حقوق او پایمال شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 5
    مدیریت نیست کمبود بابا مسعود
    • حمید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      2 1
      بابا مسعود که بابای شما بود
  • فرشاد IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    تو فقط حرف مفت زدن خوب بلدی وگرنه نه توان مدیریت داری و توان ارائه راه حل فقط وفقط عادت کردی تو شبکه ها مفت حرف بزنی پول بگیری مطمئنم فوتبالت هم خیلی خوب نبوده
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    ماجدی دست چپ و راستش رو نمیشناسه حالا آوردن سرپرست فدراسیون کردن. من نه استقلالیم نه پرسپولیسی. طرفدار سپاهانم. اما حق آبروی فوتبال ایران علی دایی هست که رییس فدراسیون بشه چون اهل زد و بند نیست و فیفا هم قبولش داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس