مجلس از توافق خوب استقبال و توافق بد را نخواهد پذیرفت

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم امکان توافق خوب وجود دارد و مجلس از توافق خوب استقبال و توافق بد را نخواهد پذیرفت. 

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور، گفت: مردم از اینکه رئیس جمهور جهادی و مردمی جایگزین رئیس‌جمهور خانه نشین، دست بسته و چشم به دشمن داشت، بسیار خوشحال هستند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ عناصر ضدانقلابی و غیرانقلابی در دولت موفقیت دولت را تهدید می‌کند، افزود: هشت سال وجود دولت لیبرال و غرب گرا فرصت نفوذ این افراد در بدنه دولت را فراهم آورده است. همچنین نفوذ دستگاه فکری و محاسباتی غیرانقلابی در بخش‌هایی از دولت باعث شده است، وعده‌هایی که در دولت توسط رئیس جمهور انقلابی داده شده، با مدیران نفوذی قابل تحقق نباشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه اداره کشور به مذاکرات و نتایج آن گره زده نشده است. با توجه به شرایط کشور، جهان و تعهدات سابق ایران و نیز احتمال انتفاع اقتصادی کشور، اراده نظام دستیابی به توافق خوب است اما بی‌تردید راهبرد دولت غربگرای سابق مبنی بر اینکه هر توافقی بهتر از عدم توافق است، منجر به خسارت محض به کشور شده و بنابراین‌ عدم توافق را بهتر از توافق بد می‌دانیم.

شجاعی با بیان اینکه جز به توافق خوب رضایت نخواهیم داد، گفت: توافق خوب، توافقی است که همزمان با حفظ عزت ملی، انتفاع اقتصادی را تضمین کند. مجلس حتماً از توافق خوب استقبال و توافق بد را نخواهد پذیرفت.

وی بیان کرد: در مورد بستر مذاکرات باید مراقب بود که پیام ضعف و نیاز در عمل ارسال نشود. قطعا آمریکا بیش از ایران محتاج و نیازمند توافق است. همانگونه که امضای کری تضمین نبود، بیانیه بایدن نیز نمی‌تواند تضمین باشد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعاً آمریکا از هم اکنون راه‌های خنثی‌سازی انتفاع ایران را طراحی کرده و این راهی است که آمریکا در برجام رفت. البته ایران از آن تجربه درس گرفته و در توافق احتمالی به دنبال خنثی‌سازی راه‌های محرومیت ایران از انتفاع اقتصادی است، اما باید مراقب ابتکارات آمریکا باشیم. گاهی از بعضی از افراد دخیل در مذاکرات گزاره‌هایی شنیده می‌شود که با گفته‌های انقلاب اسلامی در تعارض آشکار است، این گزاره که بدون توافق با آمریکا امکان اداره کشور وجود ندارد، در تضاد با مبانی انقلاب اسلامی است.

شجاعی تصریح کرد: تجربه مذاکره و توافق با غرب در برجام نشان داد که غرب و آمریکا قابل اطمینان نیستند و برجام مایه عبرت است. انقلاب اسلامی بر مبنای سکولارستیزی شکل گرفته و بدون قدرت‌های بزرگ شرق و غرب امکان اداره و پیشرفت کشور وجود دارد. مشکلات مردم بیش از تحریم خارجی تحت تاثیر تحریم داخلی دولت سابق است.

وی گفت: معتقدم امکان توافق خوب وجود دارد، اما در دولت سابق به دلیل وادادگی دولت قبل تحقق‌پذیر نبود اما امروز به دلیل مقاومت ملت ایران امکان توافق خوب وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    امام خمینی (ره) فرمودند: «من در میان شما باشم و یا نباشم به همه‌ شما وصیت می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.» مدیران خسته، ناکارآمد که نه با هدف خدمت به مردم، بلکه با اهداف دنیوی و برای تأمین منافع شخصی مدیر شده‌اند و به دنبال اشرافی‌گری، فساد و ثروت‌اندوزی شبکه‌ای هستند نباید در هیچ سطحی از سطوح مدیریتی کشور، حتی سطوح میانی و پایینی جایی داشته باشند. این مدیران حتی اگر تخصصی هم داشته باشند، کمکی به حل مسائل کشور نخواهند کرد. تا امروز از جانب این نوع مدیران ضربه‌های سنگینی به نظام، انقلاب و مردم وارد شده است. آرمان‌شهر این مدیران نیز عمدتاً غرب می‌باشد و لذا با مدیریت خود جامعه را از هر نظر به سمت جامعه‌ی سرمایه‌سالار، سکولار و ولنگار غرب سوق می‌دهند که در آن دین هیچ نقش و اهمیتی جز در قالب اسلام آمریکایی در اداره‌ جامعه ندارد و با چنین افرادی نمی‌توان تحولی عدالت‌محور در وضع موجود ایجاد نمود. لذا درخواست ما از ریاست محترم جمهور و مجلس محترم این است که با یک تغییر ریل اساسی، هرچه سریع‌تر و همین امروز، تمام لایه‌های مدیریت اجرایی کشور از صدر تا ذیل را، از لوث وجود چنین مدیرانی پاک‌سازی کرده و مسببان وضع موجود را برای محاکمه به قوه‌ قضائیه تحویل دهند، که فردا خیلی دیر است؛ و مدیرانی شایسته، متدین، انقلابی، مردمی، ساده‌زیست، عدالت‌خواه، تحول‌گرا، کارآمد، متخصص، کاربلد، دلسوز، خدمت‌گزار و جوان را جایگزین ایشان نمایند تا ان‌شاء‌الله شاهد پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی (ص) در مملکت امام زمان (عج) باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس