کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رأی موافق، ۱۰۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند.

سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره طرح مذکور اظهار داشت: در صورتی که این طرح به تصویب برسد، ابتدا کلیات طرح‌ها و لوایح در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس بررسی و سپس در صحن مجلس رأی گیری می‌شود. همچنین جزئیات طرح‌ها و لوایح هم ابتدا در این کمیسیون و سپس در صحن مجلس بررسی خواهد شد و این کار باعث می‌شود فرصت بیشتری برای ارائه پیشنهادات نمایندگان وجود داشته باشد.

محسن زنگنه در مخالفت با این طرح گفت: در چند ماده از این طرح فرآیند قانونگذاری بسیار سخت شده است و مسیر قانونگذاری با تصویب این طرح پیچیده خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در این طرح یک سری احکام بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای آمده و فرآیند قانونگذاری را دشوارمی کند. اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس معتقدند ما باید کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس را بپذیریم و جزئیات آن را در ادامه اصلاح کنیم اما با این روندی که کمیسیون پیش گرفته است، بعید می دانم بتوانیم جزئیات را اصلاح کنیم و لذا بنده با این طرح مخالفم.

حق نمایندگی قابل تفویض نیست

همچنین مجتبی ذوالنوری در مخالفت با طرح مذکور گفت: اختیار قانونگذاری جزو حقوق نمایندگان است اما در طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس رسالت و مسئولیت نمایندگی محدود شده است.

وی بیان کرد: نمایندگان باید بتوانند از حقوق قانونی خود به نحو احسن استفاده کنند و از سوی دیگر حق نمایندگی قابل تفویض نیست و نمی‌توانیم حق قانونی خود را به اعضای یک کمیسیون تفویض کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    مجلس اگر کار نکند مملکت بهتر اداره می شود .
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    شفافیت چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس