مدیریت خیل عظیم گردشگران نوروزی تهران از سوی شهرداری بی‌نظیر بود/ لزوم ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران

رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با تقدیر از شهرداری در ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز به خیل عظیم گردشگران پایتخت، خواستار تشکیل سازمان گردشگری تهران شد.

به گزارش مشرق، احمد علوی رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با تقدیر از ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز به خیل عظیم گردشگران پایتخت، گفت: کارکنان برج میلاد، مجموعه گردشگری تپه‌های عباس آباد، و همچنین دریاچه شهدای خلیج فارس با توجه به آمار بالای پذیرش گردشگر در نوروز امسال به ویژه هفته نخست تعطیلات زحمات زیادی را متحمل شدند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تهران برای ارائه خدمات گردشگری، نکته منفی در مدیریت نوروزی گردشگری تهران را عدم هم‌افزایی وزارت گردشگری و ارشاد اسلامی با شهرداری تهران برای افزایش و بهبود ارائه خدمات دانست.

علوی با تاکید بر اینکه باید به گردشگری به عنوان یک صنعت نگاه شود تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت شهروندان، به محلی برای کسب درآمد پایدار در تهران نیز تبدیل شود، گفت: ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران می‌توان به ایجاد هم افزایی و کسب درآمد از گردشگری پایتخت کمک کند.

وی اصلاح شکل جزیره‌ای اداره شدن مراکز گردشگری در سازمان‌ها ‌و معاونت‌های شهرداری را از دیگر مزایای ایجاد سازمان گردشگری عنوان کرد و گفت: اینکه در شهری ۱۰ میلیونی با ۲۲ منطقه مدیریتی، تنها تمرکزمان بر روی چند نقطه  گردشگری مثل تپه‌های عباس آباد و یا برج میلاد باشد، منطقی نیست و نشان از ضعف مدیریت یکپارچه این مساله است.

این عضو شورای شهر تهران ایجاد پهنه‌های گردشگری در تهران، ۴ نقطه شرقی، غربی،شمال و جنوبی را در توسعه گردشگری موثر دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس