کد خبر 1357861
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
جک X6، فیس لیفت تازه جک S5 چه مشخصاتی دارد؟

در مورد طراحی جک X۶، بخش بیرونی نا امید کننده به نظر می‌رسد. بررسی تصاویر این خودرو نشان می‌دهد که تغییرات اعمال شده در بخش جلو بسیار به کراس اوور چینی NIO ES۸ شبیه است.

به گزارش مشرق، کمپانی چینی جک و برند زیر مجموعه اش «Sehol» دومین فیس لیفت کراس اوور پرطرفدار S۵ را تحت نام «Sihao X۶» معرفی کردند. شاسی بلندی که نسبت به نسخه پایه خود قدری بزرگ‌تر است و تغییراتی را در بخش طراحی و فنی به خود دیده است.

به گزارش فرارو، برند Sehol که در واقع دو سال از عمر کاری اش می‌گذرد، یک سرمایه گذاری مشترک بین جک و فولکس واگن است که خروجی آن در همین مدت کم عرضه ۱۲ مدل کراس اوور بوده است. اما این دو کمپانی برای این برند خواب‌های دیگری دیده اند، که از جمله این برنامه‌ها تولید و عرضه خودروهای الکتریکی است.

اما با این حال، کمپانی چینی می‌گوید که Sihao X۶ به عنوان تازه‌ترین محصول اش، به زودی برای فروش به نمایندگی‌های جک در این کشور فرستاده خواهد شد. اما احتمالا اهداف بعدی مونتاژ این خودرو، بازار کشورهای حوزه آمریکایی جنوبی، حوزه خلیج فارس، ایران و روسیه است.

مشخصات خودروی جک X۶ +عکس

قیمت Sihao X۶، فیس لیفت تازه جک S۵ چقدر است؟

در مورد قیمت این خودرو کمپانی جک گفته که این کراس اوور کامپکت در بازه قیمتی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار یوان عرضه می‌شود. با این حساب قیمت جهانی Sihao X۶ بین ۱۲ هزار ۵۰۰ دلار تا ۱۸ هزار و ۸۰۰ دلار خواهد بود.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که دومین فیس لیفت جک S۵ از مدل پیشین و پایه خود ارزان‌تر عرضه شده است. پیش از این کمپانی چینی، جک S۵ را در بازه قیمتی ۱۴ هزار تا ۲۲ هزار دلار عرضه کرده بود، که برای یک کراس اوور در این کلاس قدری گران قیمت به نظر می‌رسید.

قیمت این کراس اوور کامپکت به پول ما و با حساب دلار ۲۷ هزار تومانی، چیزی در حدود ۳۳۷ تا ۵۰۷ میلیون تومان قیمت دارد. البته هنوز هیچ کدام از شرکای تجاری جک برای مونتاژ این شاسی بلند اعلام آمادگی نکرده اند، اما اگر کرمان موتور برنامه ای برای تولید و عرضه این خودرو داشته باشد، با توجه به قیمت ۸۲۰ میلیون تومانی جک S۵ فیس لیفت، بعید به نظر می‌رسد که این کراس اوور با قیمتی کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان تولید و عرضه کند.

مشخصات خودروی جک X۶ +عکس

Sihao X۶ یک کپی ناامید کننده از ES۸ 

در مورد طراحی Sihao X۶، بخش بیرونی نا امید کننده به نظر می‌رسد. بررسی تصاویر این خودرو نشان می‌دهد که تغییرات اعمال شده در بخش جلو بسیار به کراس اوور چینی NIO ES۸ شبیه است. در این رابطه فرم طراحی چراغ ها، جلو پنجره و ورودی‌های هوای روی سپر، کاملا به فرم طراحی شاسی بلند شرکت جوینت ونچر نزدیک شده است.

فرم طراحی نمای کناری نیز تغییر چندانی نسبت به نسخه پایه Sihao X۶ یعنی جک S۵ دیده نمی‌شود و تنها یک نواری رنگی به بخش پایینی درها افزوده شده است. درها و گلگیرها همچنان ثابت مانده اند و به نظر می‌رسد که نمای بغل پیوستگی چندانی با سایر اجزا ندارد.

اما در بخش پشت خودرو قدری این پیوستگی حفظ شده است. سپر عقب و چراغ تغییر کرده است. واژه Sehol زیر چراغ نواری شکل قرار گرفته است. اسم این کراس اوور یعنی X۶ نیز در بخش پایین سمت راست صندوق عقب جانمایی شده است.

با این حال بخش امیدوار کننده تغییرات طراحی، در کابین Sihao X۶ دیده می‌شود. جذاب‌ترین تغییر نیز استفاده از چرم سفید و مشکی برای صندلی‌ها و درها است. علاوه بر این فضای داخلی کابین با نوارهای رنگی ترکیب شده است تا همه چیز چشم نواز به نظر برسد. همچنین در داخل کابین می‌توان غربیلک فرمان با طراحی تازه، نمایشگر بزرگ ایستاده سیستم اطلاعات و سرگرمی و شیفتر چرخان گیربکس را دید.

در مجموع می‌توان گفت که جک و برند زیرمجموعه اش در بخش طراحی بیرونی موفق عمل نکرده اند، اما در مقابل طراحی کابین رضایت بخش است.

مشخصات خودروی جک X۶ +عکس

مشخصات فنی جک X۶ 

براساس اعلام Sehol برند زیرمجموعه جک، Sihao X۶ به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است که قادر است قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در مورد مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز جک اعلام کرده است که کراس اوور تازه اش در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.  

ابعاد Sihao X۶ در طول ۴۵۰۵ میلی متر، در عرض ۱۶۹۸ میلی متر و در ارتفاع ۱۸۵۰ میلی متر است. فاصله بین دو محور نیز به ۲۶۶۰ میلی متر می‌رسد. با این حساب می‌توان گفت که جک X۶ نسبت به نسخه پیشین خود قدری بزرگ‌تر است، اما نه به اندازه‌ای که قابل توجه باشد.

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 2
    با این وضع گرانی خودرو و لغو واردات بنفع مافیای لگن خودرو فهمیدم بین ریسی و روحانی هیچ فرقی وجود نداره عملا مجمع فقط به فکر منافع خودش و یه عده خاص مافیای خودرو هستن
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      8 3
      با این کارها ما خودروساز نمیشیم....فقط ظلم به ملت میشه...که امیدوارم خدا از باعث و بانی اون نگذره
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    قیمت‌ها بدون عوارض گمرکی و چندین عوارض دیگر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس